A Covid számos tekintetben megváltoztatta az életünket, így sok minden más mellett fogyasztói szokásaink is módosultak. Minden egyre gyorsabban szerettünk volna magunkénak tudni, ám az utóbbi időben kezd visszafelé billenni a mérleg nyelve, és egyre fontosabbá válik a nyugalmas, lassú élet.
Az úgynevezett Slow Life-mozgalom a minőségi és fenntarthatóbb életre helyezi a hangsúlyt, ami nemcsak az életmódunkban, hanem a gazdaságban is változást hozhat.
Covid után
A McKinsey tanulmánya szerint az Y és Z generáció csaknem 70 százaléka az influenszerek ajánlásai alapján dönt arról, hogy milyen terméket válasszon, összességében pedig elmondható, hogy a fogyasztók rendkívül szélsőségesek: vagy mindent megvesznek, vagy mindenre sajnálják a pénzt.
Mindennek ellenére a lelassulás fontos, és ezzel együtt a tudatos életvitel is egyre többeknél megjelenik. A lassulással azonban jellemzően együtt jár a környezetre való odafigyelés is, mely a pénzügyeinknek is jót tesz.
Új pénzügyi trend: így gazdálkodhatunk
A lassulás során az utazásra való odafigyelés fontos kérdés, hiszen számos fenntartható módja van az utazásnak, ami akár a pénztárcánkat is kímélheti. A fenntartható turizmus felénk zakatol, és érdemes felülni rá, mert számos munkahelyet teremt, és a környezetre is jótékonyan hat. A jövő ugyanis nem kizárólag a fosszilis tüzelőanyagokban rejlik, hanem sokkal inkább a megújuló energiaforrásokban.
Érdemes helyi termelőktől beszerezni az árut, hiszen a helyi közösségért sokat tehetünk ezáltal, és a globális ellátási láncok iránti igényt is csökkenthetjük. A helyi piacokon való vásárlással, valamint a kézműves termékek választásával a tudatos étkezés és vásárlás útjára léphetünk, ami bár magasabb árat kíván, a páratlan minőség miatt hosszabb távon jobban járhatunk úgy fizikai, mint mentális egészségünk szempontjából.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés