Pánikban a magyar bankkártya-tulajdonosok: tovább futhatnak a pénzük után

panik-bank-1398765228
Olvasási idő kb. 3 perc

Még ma reggel is vont le engedély nélkül felhasználók számlájáról pénzt az Apple Pay – a cégóriás közlése szerint technikai probléma áll a háttérben, és minden érintett vissza fogja kapni a levont összeget.

Szerda délután kezdődött, és még mindig nincs vége az Apple Pay körüli botránynak. Többeknek hívott le a cég még ma reggel is engedély nélkül, indokolatlanul pénzt a számlájáról. Az Apple közlése szerint technikai probléma áll az ügy hátterében, az Index utánajárt, mit lehet tenni ha te is érintett vagy. 

Pánikra nincs ok, visszaadja a bank a pénzt

Több ügyfél azt a választ kapta bankjától, hogy folyamatban van a tévesen levont összegek visszatérítése. Az OTP közölte: „szakembereink a szükséges intézkedéseket haladéktalanul megtették.” A bank ugyanakkor korábban azt tanácsolta egy ügyfelének, hogy vegye fel a kapcsolatot az Apple ügyfélszolgálatával. Az Erste Bank egy másik felhasználóval azt közölte: saját hatáskörben visszatérítik a levont összegeket. Valószínűleg a többi banknál számlát vezetőknek sincs okuk aggodalomra, hiszen a Magyar Nemzeti Bank (MNB) is azt írta: minden károsultnak visszajár a jóvá nem hagyott tranzakciók összege.

Hasonlóan nyilatkozott a Bankszövetség is, a szervezet szerint folyamatban van a technikai probléma miatt tévesen levont összegek visszatérítése.

Ennek ellenére a probléma komoly. Sokaknak csak párszáz forintos összegek tűntek el a számlájukról, ám akad olyan eset is, amikor valakinek ma hajnalban öt tranzakcióval összesen 124 950 forintot vontak le. Egy másik felhasználó a következőről számolt be a Reddit közösségi oldalon:

„Ránézek a netbankra és látom, hogy kb. egy óra leforgása alatt 21-szer vontak le 22 990 forintot a számlámról (összesen 482 790).”

A bankok szerint nincs ok a pánikra
A bankok szerint nincs ok a pánikradikushin / Getty Images Hungary

Így védekezhetsz

Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu szakportál alapítója elmondta: úgy lehet például védekezni ez ellen, hogy az ember a vásárlási szokásaihoz igazítja a napi limitet. A legbiztosabb, ha nullára állítjuk be a korlátot, és minden tranzakciónál megemeljük az aktuális összegre.

A szakértő szerint egyszerűbb és gyorsabb telefon helyett mobilbankon keresztül vagy a pénzintézet honlapján a robotasszisztensnek írt üzenettel jelezni a problémát. Azért is fontos értesíteni a pénzintézetet, hogy ne számítsanak fel kamatot, amennyiben negatív egyenleg keletkezne. Gergely Péter szerint az is megoldás lehet, ha mobilbankon keresztül egyszerhasználatos bakkártyaszámot igénylünk. 

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?
Érdekességek