Szerda délután kezdődött, és még mindig nincs vége az Apple Pay körüli botránynak. Többeknek hívott le a cég még ma reggel is engedély nélkül, indokolatlanul pénzt a számlájáról. Az Apple közlése szerint technikai probléma áll az ügy hátterében, az Index utánajárt, mit lehet tenni ha te is érintett vagy.
Pánikra nincs ok, visszaadja a bank a pénzt
Több ügyfél azt a választ kapta bankjától, hogy folyamatban van a tévesen levont összegek visszatérítése. Az OTP közölte: „szakembereink a szükséges intézkedéseket haladéktalanul megtették.” A bank ugyanakkor korábban azt tanácsolta egy ügyfelének, hogy vegye fel a kapcsolatot az Apple ügyfélszolgálatával. Az Erste Bank egy másik felhasználóval azt közölte: saját hatáskörben visszatérítik a levont összegeket. Valószínűleg a többi banknál számlát vezetőknek sincs okuk aggodalomra, hiszen a Magyar Nemzeti Bank (MNB) is azt írta: minden károsultnak visszajár a jóvá nem hagyott tranzakciók összege.
Hasonlóan nyilatkozott a Bankszövetség is, a szervezet szerint folyamatban van a technikai probléma miatt tévesen levont összegek visszatérítése.
Ennek ellenére a probléma komoly. Sokaknak csak párszáz forintos összegek tűntek el a számlájukról, ám akad olyan eset is, amikor valakinek ma hajnalban öt tranzakcióval összesen 124 950 forintot vontak le. Egy másik felhasználó a következőről számolt be a Reddit közösségi oldalon:
„Ránézek a netbankra és látom, hogy kb. egy óra leforgása alatt 21-szer vontak le 22 990 forintot a számlámról (összesen 482 790).”
Így védekezhetsz
Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu szakportál alapítója elmondta: úgy lehet például védekezni ez ellen, hogy az ember a vásárlási szokásaihoz igazítja a napi limitet. A legbiztosabb, ha nullára állítjuk be a korlátot, és minden tranzakciónál megemeljük az aktuális összegre.
A szakértő szerint egyszerűbb és gyorsabb telefon helyett mobilbankon keresztül vagy a pénzintézet honlapján a robotasszisztensnek írt üzenettel jelezni a problémát. Azért is fontos értesíteni a pénzintézetet, hogy ne számítsanak fel kamatot, amennyiben negatív egyenleg keletkezne. Gergely Péter szerint az is megoldás lehet, ha mobilbankon keresztül egyszerhasználatos bakkártyaszámot igénylünk.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés