Amint azt az Mfor.hu megírta, a mobilok aksijának élettartama egyetlen apró, ám kevesek által betartott aranyszabálytól függ. Eszerint legfeljebb 80 százalékig lenne szabad csak feltölteni.
Sokak napi rutinjának ennek ellenére az egyik alapvető pontja, hogy lefekvés előtt bedugják a töltőt a mobiljukba, így az reggel 100 százalékban feltöltött állapotban várja majd őket. Ezzel viszont nem tesznek jót az aksinak.
Nem mindegy, hogy miként töltöd a mobilod
Amint arról a lap a Popular Science nyomán beszámolt, ugyan biztosan nem vágja haza a telefonok aksiját, ha alkalmanként teljesen feltöltjük, és 100 százalékot mutat a kijelző, azonban az akkumulátorok sokkal tovább képesek minőségüket és élettartamukat megőrizni akkor, ha egy bizonyos ponton megszakítjuk a töltést. Ez a Li-ionos aksik esetében 80-85 százalék a szaklap szerint.
A szakértők a vizet felszívó szivacshoz hasonlították ezt a jelenséget. Kezdetben a szivacs lelkesen nyeli el a folyadékot, ám ahogy megközelíti a teljes telítettséget, egyre feszesebbé válik, majd tócsát hagy maga körül.
Az akkumulátorok esetében ez azt jelenti, hogy az elnyelt elektronok a töltés magasabb szintjén nyomás alá kerülnek, és gyorsítják a felvevő kémiai anyagok erodálódását, rövidítve ezzel az akkumulátor élettartamát.
Érdemes figyelni az akksit kímélő felszólításra
Az Android operációs rendszert használó okostelefonok gyártói képessé tették készülékeiket arra, hogy bizonyos töltöttségi szinten leállítsák az áramfelvételt, vagy figyelmeztessék a mobil tulajdonosát, hogy megszakíthatja a töltést. Az iPhone-ok hasonlóképpen képesek jelezni amikor a 80 százalékot eléri a töltöttségi szint, ez esetükben alapbeállítás.
Ha eddig figyelmen kívül hagytad a töltés közben felugró üzeneteket, eztán tehát érdemes lesz odafigyelned rájuk. A telefonod aksija hálás lesz érte!
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés