Bár mindössze egy a tizenegymillióhoz az esélye annak, hogy pont egy repülőgép-szerencsétlenség vessen véget az életednek, van azért egy két szarvashiba, amit a pilóta szerint jobb elkerülni, nehogy pont amiatt szoruljon be valaki egy vízbe zuhant, süllyedő gépbe, mert már a gép belsejében felfújta a mentőövét.
A pilóta jótanácsait összegyűjtő Business Insider szerint a következő dolgokra érdemes odafigyelni, ha mégis bekövetkezne a legrosszabb:
Érdemes az összes kijárat helyét megjegyezni, a vízen landoló repülők esetében ugyanis gyakran használhatatlanná válik a kijáratok egy része. A legközelebbi használható kijáratig hátralévő sorokat is érdemes megszámolni és megjegyezni, még azelőtt, hogy a kabin füsttel telne meg.
Ha sok a füst, egy nedves ruhadarab segíthet a légzésben, ahogy az is, ha a padlóhoz lapulva közlekedünk a gép belsejében. A zsebekben lévő, a detektorokat túlélő éles tárgyak, a tűsarkú cipők és a szemüvegek eltávolítása is ajánlott, ahogy az övek, sálak és nyakkendők meglazítása is.
Emellett az utaskísérők biztonsági bemutatójára is érdemes odafigyelni, és persze akkor is az ő utasításaikat kell követni, ha már megtörtént a baj. Vagyis, ne kelj ki az ülésből addig, amig nem mondják, ne nyiss ablakot és ajtót, amíg nem szólítanak fel erre. Ja, és ami a katasztrófa dokumentálását illeti :
Ha túléled, és van egy videód a bemutatóról: kúl. Ha meghalsz, mert videóztál, ahelyett hogy odafigyeltél volna: nem annyira kúl.
És ez nem minden! A mentőmellényt ne a gép belsejében fújd fel, mert ha megtelik vízzel az utastér, nehezebben tudsz kievickélni. Ha pedig mégis elhamarkodtad a dolgot, nem árt ha tudod, hogy egy mellény két embert is képes a víz felett tartani: vesd le a sajátod, és tapadj az okosabbakhoz!
Ha pedig kijutottál a szabadba, menj minél messzebb a lángoló géptől de a környéket azért ne hagyd el, hogy később megtaláljanak. Ja, és: ne hasalj le egy lángoló gép közelében a fűben. Mert… elégsz.