Az Aldi áruházlánc eddig naponta dobta le a pusztító viccbombáit a Facebook oldalán, a legújabb álláshirdetésükben viszont megdöbbentő fordulatot vettek: semmi szóvicc, semmi vicces grafikai elem, és nem is jópofiznak dinamikus csapattal meg biztos megélhetéssel, csak megmondják, rögtön a nyitólapjukon, mennyit adnak heti 30 óráért és kész.
Vagyis a boltlánc kivételesen lényegretörően, mellébeszélések nélkül közli , hogy mit tud adni: egy budapesti bolti eladónak: bruttó 222 225 forintot egy hónapra, heti 30 óráért (és ehhez jön még a vasárnapi pótlék). Kicsit furcsa ez a szikár tényszerűség, különösen annak fényében, hogy eközben az Aldi Facbook-oldala tele van a megszokott, szándékosan igenytelenül összephotoshoppolt, (időnként már kínosan béna) szó- és képviccekkel. Ezt például A függetlenség napja mozifilmhez ütötték össze, és hát az utókor nem ezért fog emlékezni a művészre:
Igaz, Roland Emmerich ufóinváziós filmje már múlt heti mozipremier, most inkább valami pizzás-tininindzsás humorpetárdát kellett volna elsütnie a tréfarépán élő kreatívoknak, a Tini nindzsa teknőcök 2. miatt. De ha már filmek, ez a promó is dobogós az agysejtpusztítós versenyben:
Tudjuk, az ALDI célja ezekkel az agyzsibbasztásra törő mémekkel bevallottan az, hogy megszólítsák a fiatalokat, egészen pontosan a kispénzű, nagyvárosi egyetemistákat. Kérdés, hogy a mostani húszévesek ugyan mit tudnak a 85 éves Sean Conneryről, akinek 2003-ban játszották a mozik az utolsó filmjét, James Bondként pedig már csak a retrórajongók emlékeznek rá? Ja igen, a retró! Ezt a poént először egy 1987-es Hahotában olvastam:
Diszkógömb + disznósajt? Hát persze, hogy Diszkósajt!
És egy kis prosztó hímsovinizmus a végére, hadd legyenek már most felkészítve a reménybeli pénztároslányok, milyen az Aldi-fiúk humora: