Május 9-től már nem fizetheti be a Telenor ügyfélszolgálati pontjain a számlákat, helyette viszont sokkal több újságárust ejthet útba rendezni az egyenlegét. A látszat ellenére ez állítólag nem rossz, gyorsabb lesz tőle az ügyfélszolgálatos ügyintézés, hiszen ezentúl az ügyintézők nem foglalkoznak a számlabefizetésekkel.
Márciusban kísérletet végzett a Telenor, tizenegy üzletükből a Relay és az Inmedio üzleteibe irányították azokat, akik csak számlabefizetés céljából érkeztek az ügyfélszolgálatukra. A tesztidőszak alatt ezekben az üzletekben a várakozási idő jelentősen csökkent, és az összetettebb, bonyolultabb ügyeket intéző ügyfelek gyorsabb kiszolgálásban részesültek. Ráadásul a számlabefizetők is gyorsabban intézhették ügyüket az Inmedio és Relay üzletekben, mivel nem kellett más, hosszabb ügyintézést bonyolító ügyfelekre várakozniuk. Ezért megszületett a döntés: május 9-től a Telenor ügyfélszolgálati pontok helyett az ország 324 újságosánál fizethetik be POS terminálon keresztül a számláikat.
Hasonlóban gondolkozik a Telekom is
A Telekom februárban vezette be kísérleti jelleggel, hogy 80 üzletébe érkezőket a postára vagy a Lapker üzleteibe irányították. Akkor ők is azt nyilatkozták, hogy a jövő erre halad. "Egyre inkább a személyes tanácsadásra, a szolgáltatások és újdonságok bemutatására szeretnénk a hangsúlyt helyezni a jövőben" - nyilatkozta a cég akkor az Indexnek.
Miért gyorsabb?
Ami a legfontosabb, nem kell végigvárni azt, amíg valaki ön előtt új szerződést köt, készüléket vált, megváltoztatja a szerződése adatait vagy éppen előfizet az HBO-ra. Ugyanakkor annak is jó ez a változás, aki hosszadalmas ügyintézésre számít, hiszen az ügyintézők egytől-egyig ezzel foglalkoznak, nem pedig azokkal, akik a számlaegyenlegüket szeretnék kiegyenlíteni. Az Inmedio és a Relay üzletek pedig az esetek többségében tovább tartanak nyitva mint a Telenor pontok.
Egyszerűbb?
158 Telenor üzlet van az országban, miközben 324 Inmedio és Relay, vagyis ezentúl több helyen rendezheti a számlákat. Az egész nagyon egyszerű: a POS terminálon beütik a telefonszámot, a rendszer SMS-t küld a befizetendő összeggel, amit a helyszínen készpénzzel tud rendezni. A rendszer ráadásul így azonnal jóvá is írja a befizetést, nem úgy, mint amikor csekken rendezi az összeget.
Ha ezt nagyon nem akarja
Az Inmedio és Relay üzletein kívül több módon is rendezheti a számláit. A legegyszerűbben online, ezzel bármikor bárhonnan fizethet és azonnal meg is jelenik a rendszerben. Ugyanilyen egyszerű ha telefonos alkalmazáson keresztül fizet. Ha kicsit bonyolítani szeretné az életét, akkor még mindig megteheti, hogy csekken fizet a postán, vagy rendezheti a számláit bankautomatákon keresztül vagy önkiszolgáló kioszkoknál.