A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Facebook oldala az EU fogyasztóvédelmi bizottságának tájékoztatására hivatkozva hívja fel a figyelmet arra, hogy 2015. december 8-án gyártott B- és CLA osztályos gépkocsikat visszahívják. A magyarázat első olvasatra ijesztőnek tűnhet, mivel a visszahívás oka, hogy az érintett típusok kerekeit rögzítő csavarokat rosszul szerelték fel, ezért a luxusautók kerekei menet közben akár le is eshetnek.
"A Daimler AG a nemzetközi termékvizsgálati rendszere, valamint minőségbiztosítási adatai alapján arra jutott, hogy a 2015. december 8-án készült B-osztály és CLA modellek kerekeit rögzítő csavarok kilazulhatnak, szélsőséges esetben pedig a kerekek leeshetnek menet közben.A Daimler AG minőségbiztosítási, fejlesztési és after sales részlege átfogó vizsgálatot végzett, hogy feltárja a műszaki meghibásodás okát, mértékét és hatását.
Megállapították, hogy az érintett járművek esetében a problémát egy pontosan körülhatárolható időszakban felmerült gyártási hiba okozta. Egy, a gyártási folyamatban eszközölt változtatás biztosítja, hogy a 2015. december 9. után gyártott CLA és B-osztály modelleknél ne fordulhasson elő a meghibásodás. Az érintett modellek tulajdonosait a Daimler AG – minden törvényi kötelezettségének eleget téve - írásban értesíti a visszahívási akcióról, és arra kéri őket, hogy a legközelebbi Mercedes-Benz szakszervizt keressék fel, ahol a szakemberek elvégzik a szükséges ellenőrzéseket. A vizsgálat hozzávetőlegesen 15 percet vesz igénybe és díjmentes. A visszahívás nem érinti a 2015. december 8. előtt és után gyártott Mercedes-Benz B-osztály és CLA modelleket. Magyarországon forgalomba helyezett autók nem érintettek a visszahívási akcióban."- olvasható a hivatalos sajtóközleményben.
A B-osztályos Mercedest 2012. március 29., a CLA-osztályt pedig 2013.január 25. óta állítják elő a kecskeméri gyárban és 2016. februárjában már átlépték a 500 ezres összesített darabszámot.