Az 1978-ban született fotós, Hlinka Zsolt „Urban Symmetry” című sorozata a közelmúltban bejárta a világsajtót. A Wes Anderson-szerű stílusban készült képeket, melyek akár a rendező utolsó filmje, a Grand Budapest Hotel moziplakátjai is lehettek volna, éltette többek között az Archdaily, a Designboom a New York-i Musée Magazine valamint az Architizer is.
Az sem véletlen, hogy népszerűsítették már Budapesttel a Wes Anderson stílust. Az Architizer szerint Budapest jó úton halad afelé, hogy a kortárs építészet első számú közép-európai központjává váljon. A szaklap példaként említi a Bálnát, de a Sanaa építésziroda által tervezett, az évtized végére állítólag átadásra kerülő Magyar Nemzeti Galériát is, illetve felhívja a figyelmet a régió egyik legnagyobb kincsének számító díszes homlokzatot kapott régi Duna menti épületekre is.
„Az Urban Symmetry Duna-parti épületeket mutat be, melyeket kiemel környezetükből és zajmentes, homogén, minden külső vizuális információtól megtisztított térbe helyez. A sorozat mégsem tekinthető száraz építészeti tanulmánynak, mert nem a nyers valóságot ábrázolja: ha közelebbről megvizsgáljuk a fotográfiákat, felfedezhetjük, hogy egyik kép sem a teljes épületet mutatja, hanem annak tükrözött részletét. Az így létrejövő fiktív épületek mégis tökéletesen megfogják és magukba sűrítik eredetijük jellegét, mintha csak emberi arcokat, eltérő személyiségeket látnánk az épületportrékon”- mutatja be a fotós a különös hangulatú sorozatot. Kattintson a galériára és nézze meg, hogy milyen izgalmas fotókkal hívta fel magára a figyelmet Hlinka Zsolt, ide kattintva pedig az Instagramon is bekövetheti a művészt!