Az IKEA arra kéri vásárlóit, hogy aki korábban HYBY, LOCK vagy RINNA mennyezeti lámpát vásárolt, vigye vissza bármelyik IKEA áruházba, ahol visszakapja a teljes vételárat - olvasható a cég sajtóközleményében.
Miért?
Az IKEA vásárlóktól értesült arról, hogy a mennyezeti lámpa üvegburája leesett. Néhány esetben orvosi kezelésre volt szükség, egy esetben pedig össze is kellett varrni a sebet. Az IKEA kiemelt fontosságot tulajdonít a termékbiztonságnak: minden árut a megfelelő törvényi előírások és szabványok szerint tesztelnek és hagynak jóvá, mielőtt értékesítésre kerülnek. Mindezek ellenére több sajnálatos balesetről is értesültek, melyek során a LOCK és a HYBY mennyezeti lámpák leesetek a mennyezetről.
Mit kell tennie, ha ilyet vett?
Az IKEA visszahívja az adott termékeket és bármelyik áruházban visszafizetik azok teljes vételárát (nyugtára és számlára sincs szükség). A HYBY és a LOCK mennyezeti lámpák minden IKEA-piacon kaphatók voltak, a LOCK 2002, a HYBY 2012 óta vásárolható meg, a RINNA mennyezeti lámpa pedig 11 európai országban és Kínában került forgalomba 2010-ben. További információ a cég honlapján, illetve központi információs vonalán, a 06-1-460-31-60-as telefonszámon.