40 millió forintba került a Pepsinek, illetve a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt-nek, hogy a garantált ajándékként hirdetett Funball labda idő előtt elfogyott. Az külön kiverte a Gazdasági Versenyhivatalnál a biztosítékot, hogy a felhíváshoz kapcsolt kisbetűs részben jelezték, hogy a labda csak a készlet erejéig áll rendelkezésre, miközben fő üzenetként viszont garantálták az ajándékot, de valószínűleg a cég sem számított arra, hogy mindenki megőrül egy kék focilabdáért.
A játék 2014. június 15. és 2014. augusztus 31. között zajlott, de a Pepsi "Funball" labdákat augusztus 10-től csak korlátozottan, 15-től pedig már sehogy nem lehetett megszerezni. A GVH döntése szerint a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, hiszen promóciójának főüzenetével arra késztette a fogyasztókat, hogy a Funball focilabda-ajándék garantált elérhetősége miatt hozzák meg döntésüket a részvételre a nyereményjátékban, és e döntést a garanciára történő utalás nélkül nem hozták volna meg.
A játék szervezéséért és lebonyolításáért az Adamsky Kft. felelt, de a GVH ellenük megszüntette az eljárását mivel a kampány minden lényeges eleme a Fővárosi Ásványvíz és Üditőipari Zrt. jóváhagyásával vagy utasítására valósult meg. Azt is enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a cégek megpróbálták pótolni a hiányzó labdát és más ajándékokkal igyekeztek kárpótolni a panaszosokat, valamint ki is írták mindenhol, hogy "elfogyott a labda", ennek ellenére ha labda nincs, akkor 40 millió forint büntetés van.