A Gazdasági Versenyhivatal 10 millió forintos büntetést szabott ki a TV Brands Kft-re. A közlemény szerint a cég a Reduline 36® készítmény intenzív TV kampánya alatt megtévesztő reklámokat tett közzé, valamint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.
A TV Brands Kft. 2011 áprilisa és 2013 júniusa között reklámozta intenzíven a Reduline 36® termékét. A GVH – figyelembe véve az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal tájékoztatását – megállapította, hogy a Magyarországon orvostechnikai eszközként forgalomba hozott termék gyógyászati segédeszköznek is minősül, így a termék hirdetésére más előírások is vonatkoznak, ennek azonban a TV Brands reklámjai nem tettek eleget.
A GVH döntése szerint a TV Brands Kft. a terméket nem a szabályoknak megfelelően reklámozta, egyes kötelező tájékoztatási elemek lemaradtak. Továbbá megtévesztették a fogyasztókat a reklámban.
A terméket a cég az „Önnek nem kell mást tennie, csak folytatni a kúrát, és rendszeresen bevenni napi 2x2 kapszulát.” szlogennel hirdette,amely ellentétes a használati útmutatóban szereplő előírásokkal, így azt az üzenetet közvetítette a fogyasztók felé, hogy a termék alkalmazásával megerőltetés, diéta és testmozgás nélkül is le lehet fogyni.
A cég a Reduline-t a természetesség tulajdonságával ruházta fel, arról adott tájékoztatást, hogy a termék „természetes módszer”, illetve abban „100% természetes hatóanyag” található, azonban egyes összetevői vegyi, kémiai átalakításon esnek át.
A GVH Versenytanácsa megtiltotta a jogsértő magatartások további folytatását, és 10.000.000 forint bírságot szabott ki. A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltségekre alapozott.Súlyosító körülményként értékelték, hogy a jogsértő reklámok célcsoportja azon sérülékeny fogyasztói kör, akik testtömegükkel való elégedetlenségük révén az átlagosnál kiszolgáltatottabbak, könnyebben befolyásolhatóak. Enyhítő körülményként értékelték azonban, hogy a TV Brands Kft. a versenyfelügyeleti eljárás megindítását megelőzően megváltoztatta a kereskedelmi gyakorlatát.