Egy cég rájött, hogy a nők is isznak vizet, milliárdokat kaszál vele

GettyImages-1323694564

Szükséged lenne egy olyan termobögrére, ami több mint egy liter folyadékot tart fél napig a kívánt hőmérsékleten? Akkor is, ha 15 ezer forintba kerül? Lehet, hogy így már a válaszod nem, viszont az amerikai nők megőrülnek a palackért, amely a háborús pilóták és kétkezi munkások után a háziasszonyokat is meghódította.

A Stanley termobögrék történetének legfrissebb fejezete a távolból nézve szinte érthetetlen. A termék több mint 100 éve ugyanaz, nem tud sem többet, sem kevesebbet, mint annak idején, most mégis megtöbbszörözte bevételét a cég, mindössze azzal, hogy úgy döntött, hagyományosan csajosnak tartott színekben is elkezdi gyártani a bögréket, amelyeknek értelmezhetőbb űrtartalmú változata is létezik. Nagyon leegyszerűsítve mindössze attól kapott szárnyra a Stanley-k eladása, hogy rózsaszínben is elkezdték őket árusítani.

Mit tud ez a bögre, vagy inkább palack?

Az őrület, amelyben a legtöbben az 1,2 literes űrtartalmú, az amerikaiak által quencherként ismert óriásbögrét, vagy inkább már termoszt hajtják a legtöbben, gyakorlatilag alig megszerezhető ritkasággá változtatta ezeket az ivóalkalmatosságokat. A divatosabb színekből nem lehet venni, a vásárlók hajnalban állnak sorban a Target nevű boltlánc üzletei előtt, hátha találnak majd a polcokon egy-egy eldugott darabot a trendibb színekből.

Feleségek szíve olvad, amikor férjeik nagyobb távolságokra is elautókáznak egy Starbucksba, hogy a kávézólánccal együttműködésben kiadott, magán mindkét márkanevet viselő palackokból beszerezzenek nekik egyet, szerelmük zálogául.

Ha ez még nem lenne elég, a legkétségbeesettebbek az amerikai átlagárnál is többért – 45 dollár, több mint 16 ezer forint – rendelnek Kínából Stanley-ket, és vannak olyanok is, akik igyekeznek még egyedibbé tenni a vágyott bögrét. Egy vállalkozó szellemű vásárló Louis Vuitton-logókat gravírozott a Stanley-jére egy Facebookot megjárt fotója szerint. A dolgon némileg rontott, hogy amikor elkészült, észrevette, hogy fejjel lefelé…

A Stanley termoedényei így még nem voltak olyan vonzók
A Stanley termoedényei így még nem voltak olyan vonzókThree Lions / Getty Images Hungary

A termopoharak hosszú utat jártak be

Mielőtt rátérnénk, mi lehet a Stanley-varázslat titka, vizsgáljuk meg józanul, hogy mi is a termék maga. A 111 éves márkát az amerikaiak java jól ismeri: az ígéret az, hogy italaikat ezek a termoalkalmatosságok azon a hőmérsékleten tartják, amelyen ők szeretnék, nem 1-2 órán át, hanem jelentősen hosszabb ideig. A zászlóshajó óriásbögre a forró italok hőmérsékletét 7, a hidegekét 11 órán át tartja meg az ígéret szerint, sőt, azt vállalja a cég, hogy a jeges üdítők akár két napig maradnak jegesek, ha Stanley-be öntik azokat.

@danimarielettering Thirsty after you catch on fire? @Stanley 1913 is like no problem i gotchu #fyp #carfire #accident #stanleycup ♬ original sound - Danielle

 A meglehetősen strapabíró bögre – kering a TikTokon egy olyan felvétel, amelyen kiégett autóból emel ki tulajdonosa egy bögrét, amely állítólag a tűz idejét is ott töltötte, és ahogy megmozgatja, hallani benne a jég kocogását – korábban nem szerelmi zálog vagy trendi kiegészítő volt, hanem a második világháború pilótáinak igényeit elégítette ki, valamint kétkezi munkások fogyasztották belőle italukat. Ez sokkal logikusabb is, mint hogy az egyszeri amerikai egyetemista lány vagy háziasszony szaladgáljon egy 1,2 literes monstrummal: a pilótáknak valószínűleg nem sok lehetősége volt arra, hogy friss vizet öntsenek maguknak, a munkások hidratáltsága pedig az általuk végzett tevékenység jellegéből adódóan fontos.

A színekre jóval kevésbé érzékeny piacon sem alakult olyan rosszul a cég forgalma: 2019-ben 73 millió dolláros nyereségük volt, de ez 2023-ra 750 millióra nőtt.

Mindez egy olyan cégtől, amely élethosszig tartó garanciát vállal termékére, és nem azzal ért el növekedést, hogy drasztikusan megújította volna a palettát.

Csak egy apró változás kellett

A palacknak is beillő bögrék színesben már vonzó portékát jelentenek
A palacknak is beillő bögrék színesben már vonzó portékát jelentenekWikimedia Commons

Az újítás itt tényleg annyi volt, hogy a Pantone-színskála nőiesnek tartott palettáját lefedő módon vidám színekbe öltöztették a bögréket. A nők pedig nekiálltak Stanley-ket vásárolni, először egyet, aztán rájöttek, hogy egy másik árnyalat tetszik, így van, aki eljutott odáig, hogy már szinte Stanley-szentélye van a különböző árnyalatú bögrékből. Ugyanolyan gyűjtőszenvedélyt sikerült egy talán kósza ötletből kovácsolni, amilyen máskor divatkiegészítőkhöz kapcsolódik, nem pedig mindennapi használati tárgyakhoz. A zseniális ötlet gyakorlatilag annyiból állt, hogy újabb színekben is elérhetővé váljon egy már jól ismert termék, hátha ez új vásárlókat is meg tud győzni. Úgy tűnik, az évtized ötletévé vált, a Stanley-láz ugyanis nemhogy nem csillapodik, hanem egyre erősebb – ha a tavalyi év rekordbevételt hozott a cégnek, az idei megdöntheti azt.

Ha te is kipróbálnád, mit tud a csodabögre, jó hír, hogy itthon is kapható, az azonban meglehetősen lelombozó, hogy a kisebb, négy deci körüli kiszerelésekért kérnek el a hazai webshopokban 14 ezer forintot, és a trendi színeknek itt ráadásul nyoma sincs. Magyarországra talán nem gyűrűzik be a Stanley-őrület, hacsak egy kávézóban itt is meg nem jelennek a jellegzetes termopalackok…

Ha érdekel, miért kell egy ilyen palackkal vigyázni, ezt a cikket is olvasd el!

Megjelent az új Dívány-könyv!

A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!

Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!

hirdetés

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek