A boltláncok számára az év legfontosabb időszaka a karácsony előtti: az élelmiszerboltok az ünnepi vacsora hozzávalói mellett borokkal, üdítőkkel, sütési kellékekkel és csokoládéval csábítják a vásárlókat, minden egyéb áruház pedig az ajándékok terén verseng egymással.
Vannak olyan boltok, amelyek forgalmuk közel felét ebben az időszakban bonyolítják: egy gyenge ünnepi időszak a jelenlegi gazdasági helyzetben végképp megengedhetetlen. De hogyan tesz hozzá az eladáshoz az, ha már most kikerülnek a karácsonyi dekorációk, és Mariah Carey örökbecsűjére kapod fel a fejedet?
A vásárlók ezekre az apró érzelmi manipulációkra is reagálnak tudattalan szinten: hasonló környezetben akár szeptemberben elkezdik beszerezni a karácsonyi meglepetéseket.
„A karácsonyi zene és dekoráció befolyásolja a vásárlási magatartásukat. Lehet, hogy ez lökést ad a fogyasztóknak arra, hogy egy kicsit többet engedjenek meg maguknak, és költsenek” – mondta Charles Lindsey, a Buffalói Egyetem marketingprofesszora a CNN-nek.
Idén még egy ok indokolja a korai kezdetet: valószínűleg mindenki kisebb büdzséből igyekszik megoldani az ajándékvásárlást, viszont ha hamarabb ösztönzik annak megkezdésére, talán mégis többet fog költeni, mint amennyit eredetileg betervezett. A korai akciók ugyanakkor el is veszthetik erejüket – senki sem gondolja, hogy decemberben nem jön még nagyobb leárazás, így lesznek olyanok, akiket az októberi Jingle Bells még nem győz meg arról, hogy most kell elkezdeni a költést.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés