Így tűnj okosabbnak egy meetingen

Olvasási idő kb. 4 perc

A céges munkamegbeszélés gyakran az egyik legfontosabb része az irodai munkának. Meeting közben elég egy rossz szó vagy véletlen hiba, és könnyen leégeted magad munkatársaid, főnökeid előtt. Ugyanennyire könnyű azonban jó színben is feltűnni a kollégák szemében.

Néhány egyszerű pszichológiai trükk segítségével könnyen elérheted, hogy munkatársaid, főnökeid intelligensnek lássanak – ígéri összeállításában a Cooper Review, mi pedig arra vagyunk kíváncsiak, mit gondoltok ezekről az egyszerű trükkökről.

1. Rajzolj Venn-diagramot

Sokkal szakszerűbbnek tűnik a mondandód, ha azt egy halmazábrával illusztrálod. Nem kell, hogy tökéletes legyen a rajz, és a halmazok méretét sem muszáj centire pontosan belőnöd. Sőt, minél kevésbé pontos az ábra, annál jobb – kollégáid azonnal vitázni kezdenek rajta, melyik halmaznak mekkorának kéne lennie, esetleg nem csúszott-e rossz helyre valami, te pedig nyugodtan hátradőlhetsz a székedben.

Szerinted?

2. A százalékos arányokat számítsd át törtszámokká

Amikor valaki megemlíti, hogy „a felhasználók 25 százaléka kattint rá a hirdetésre”, csapj le az alkalomra és gyorsan említsd meg, hogy ez a felhasználók egynegyedét jelenti. Még látványosabb, ha úgy fogalmazol: „minden negyedik felhasználó kattint rá”. Az ilyen apróságok állítólag azt a benyomást erősítik másokban, hogy jó vagy matekból és könnyen megy a fejszámolás.

Szerinted?

Az irodai kultúra legfontosabb része – a céges meeting
Az irodai kultúra legfontosabb része – a céges meetingLuis Alvarez / Getty Images Hungary

3. „Gondoljuk csak át”

A meetingeken gyakran történik, hogy a résztvevőkkel elszalad a ló, a jelenlévők egymásra kezdenek licitálni az újabb és újabb ötletekkel. Ilyenkor érkezik el az a kivételesen remek pillanat, hogy közbevágj és bölcsen figyelmeztesd a többieket, ne rohanjanak előre ennyire gyorsan. „Gondoljuk csak át, mi is a legfőbb megoldandó kérdés!”

Szerinted?

4. Tégy úgy, mintha buzgón jegyzetelnél

Mindig legyen nálad egy notesz, kis füzet vagy néhány papírlap, és még ha nem is jegyzetelsz, akkor is tegyél úgy, mintha folyamatosan írnád a sorokat – például minden elhangzó mondatból körmölj le egy szót –, közben bólogass lázasan.

Szerinted

5. Ismételd meg lassan, amit az okosok mondanak

Amikor valaki valami nagy okosságot közöl, szólalj meg: „hadd ismételjem meg, amit X mondott”, majd szépen, lassan, artikulálva mondd el te is még egyszer. Így a kollégák szemében elvileg rád is átragad a nagy bölcsesség.

Szerinted?

6. „Biztos működni fog?”

A kételkedés az intelligencia jele. Ne vegyél mindent készpénznek, nyugodtan hozd zavarba a tervet prezentáló munkatársad, és kérdezz vissza akkor is, ha fogalmad sincs róla, mi a kételkedés oka.

Szerinted?

7. Sétálgass a szobában

Ne csak ülj bambán, időnként kelj fel a székből és látszólag a gondolataidba merülve tegyél néhány kört a teremben. Esetleg lépj oda az ablakhoz és mély sóhajok kíséretében bámulj ki rajta. Ez ugyan a legkevésbé sem hangzik életszerűnek, de ha mégis összejön, a szerzők szerint mindenki azon fog töprengeni, vajon milyen fontos gondolatok járnak a fejedben.

Szerinted?

Jegyzetelj bőszen – akkor is, ha nincs mit leírnod
Jegyzetelj bőszen – akkor is, ha nincs mit leírnodMikolette / Getty Images Hungary

8. „Visszalépne egy diát, ha megkérném?”

Amikor valaki prezentációt tart, a megfelelő pillanatban kérd meg, hogy ugorjon vissza egyet, mert nem volt időd alaposan megfigyelni vagy lejegyzetelni, ami az előző dián szerepelt. Így mindenki azt fogja gondolni, nagy figyelmet fordítasz az elhangzottakra.

Szerinted?

9. Kéredzkedj ki egy fontos telefonhívásra

A meeting közepén állj fel és kérd meg a többieket, bocsássanak meg egy percre, mert megígérted valakinek, hogy felhívod, és nagyon fontos a dolog. Így állítólag azt gondolják majd, elfoglalt és fontos ember vagy, akinek számos más dolga van, mégis időt szakít rá, hogy megjelenjen a meetingen.

Szerinted?

10. Viccelődj magadon

A jó humorérzék az intelligencia jele, azok pedig, akik képesek kellő önkritikával nevetni magukon, őszintének és rokonszenvesnek tűnnek mások szemében. Persze ne hangos hahotára gondolj, hanem apró, ironikus megjegyzésekre, melyekkel a saját hibáidra tapintasz rá vicces formában. „A válóperes ügyvédem jó választás lehet erre a feladatra” vagy „tényleg nem értem, miért is ülök most itt”.

Szerinted?

Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?
Érdekességek