Napjaink nagy részét a munkahelyünkön töltjük, ezért fontos, hogy amennyire csak lehet, jól is érezzük magunkat munka közben is. Ebben sokat segíthetnek a munkahelyi barátságok. A LinkedIn felmérése szerint generációnként eltérő, hogy ki hogyan ítéli meg az ilyen kapcsolatokat, a harmincasok, húszasok közül sokan szívesen osztják meg magánéletük részleteit a kollégáival, míg az idősebbek nem tárulkoznak ki ennyien. A munkahelyi felmérésekkel foglalkozó Officevibe felmérése szerint a munkáltatónak és a munkavállalónak is megéri, ha barátkozhatnak az alkalmazottak.
Az egyértelmű, hogy így a rossz főnököket és az idegesítő kollégákat is könnyebb elviselni, de ezenkívül még rengeteg előnye van. Íme:
1. A megkérdezettek 70 százaléka szerint a munkahelyi barátok nélkül nem lehet boldog egyetlen alkalmazott sem, az ilyen kapcsolatok a legfontosabbak a jó közérzet szempontjából.
2. A férfiak 58 százaléka visszautasítana egy jobban fizető állást, ha cserébe nem volna jó a munkahelyi közöösség. A nők 74 százaléka gondolkozik ugyanígy.
3. 25 százalékkal képes nőni a munkamorál és a hatékonyság olyan egyszerű dolgok miatt, mint például a nagyobb ebédlőasztal a közös konyhában.
4. Azoknak az alkalmazottaknak a fele, akiknek van jó barátjuk is a kollégáik közt, szorosabb kötődést éreznek a vállalat iránt.
5. A megkérdezettek egyharmada legalább az egyik közeli barátjával a munkahelyén ismerkedett meg.
6. Azok, akiknek van munkahelyi barátjuk, nagyobb számban számoltak be arról, hogy a megelőző hét napban dicséretet kaptak.
7. Szintén nagyobb számban számoltak be arról, hogy az elmúlt fél évben visszajelzést kaptak a fejlődésükkel kapcsolatban.
8. A személyes fejlődés egyébként is könnyebben megy nekik, hiszen 137 százalékkal több támogatást kapnak.
9. 27 százalékkal nagyobb az esélye annak, hogy figyelembe veszik az ő véleményüket is.
10. Gondolta volna, hogy 35 százalékban elkötelezettebbek voltak a minőség iránt a munkahelyen barátkozósak, mint azok, akiknek nincsenek ilyenek a kollégái közt?
11. És a baráttal rendelkezők 1,2-szer nagyobb eséllyel mondják azt, hogy azt csinálhatják egész nap, amiben a legjobbak.
A vezetőségnek ezért támogatnia kell, hogy a beosztottjaik barátkozzanak egymással, például legyen lehetőségük arra, hogy a munkán kívül másról is beszélgethessenek. Lehet, hogy úgy tűnik, hogy a csevegés a hatékonyság rovására megy, de a fenti adatok alapján pont az ellenkezője igaz.
This infographic was crafted with love by Officevibe, the employee engagement software that helps companies improve their employee retention, and have a better organizational culture.