Szeretem a testem, Én is szép vagyok, Jól nézek ki! – csak néhány azokból a műsorokból, amik az elmúlt években az önelfogadással, testkép problémákkal küzdő nőket célozták meg. Alanyok voltak bőven, mert bizony világszerte a nőknek mindössze négy százaléka tartja vonzónak magát, Magyarországon pedig még rosszabb a helyzet: itt mindössze egy százalék az önmagukkal elégedett nők aránya – legalábbis ez derült ki a Dove felméréséből. Az elfogadással, önértékeléssel akadtak gondjai a texasi Austinban élő, csupa nőből álló The Mrs együttes tagjainak is – írtak is egy dalt erről, és egy kampányt is elindítottak I'm enough!, azaz Elég vagyok! címmel, számolt be róla a Refinery29.
A csapat tagjai eleinte csak pozitív üzeneteket közvetítő matricákat gyártottak és ragasztgattak mindenfelé, amerre csak megfordultak, következő lépésként pedig felállítottak egy interaktív tükröt egy bevásárlóközpontban. „Hogy érzed magad a tükörképedet látva?" – áll a kérdés a tükrön, a válasz pedig, sajnos, túl könnyű: a többség a legnegatívabb állapotot, de legjobb esetben is csak az „oké"-t választja.
És jól meglepődnek, amikor erre a tükör megszólal: „Csak 'jól'? Miért mondod ezt? Nyugodtan beszélhetsz hozzám, semmi gond, barátok vagyunk. Ne ijedj meg a tükörképedtől. Csodálatos nő vagy, és szeretném, ha most belenéznél ebbe a tükörbe, és jobban éreznéd magad" – magyarázza a tükör, pontosabban az együttes valamelyik tagja a tükör mögül.
Az akció azért valamennyi előre szervezettséget is hordozott magában, pár arra járónak ugyanis személyes videoüzenetet is lejátszottak az interaktív tükrön, vagyis képernyőn. Olyat, amin családtagjai, barátai sorolják neki a pozitív tulajdonságait, meg persze azt, hogy ő a legtökéletesebb anya és feleség a világon. És hogy vajon mi volt a reakciójuk? Hát perszehogy mindannyian meghatódtak, félig sírva, félig nevetve nézték végig az üzenetet. Aztán újra megkapták az első kérdést. Önök szerint mit válaszoltak arra, hogy hogyan érzik magukat, ha elhangzott az is: „Ami történt, a legkedvesebb dolgok egyike volt, amit valaha tapasztaltam" ?
Itt megnézheti, hogyan indult a kampány és hogyan készült a videó:
És még valami: nézett ma már tükörbe?