Nagy-Britanniában egyre kisebb a dezodorok térfogata, miközben az áruk nem változik – írja a Daily Mail. A dolog nem meglepő, nálunk az élelmiszergyártók csökkentették a méreteket, de az angolok a dolgot azzal magyarázzák, hogy környezetvédelmi szempontok állnak a háttérben.
A zsugorodásra szemléletes példa az Unilever Sure (nálunk Rexona) és Dove dezodorja, amik korábban 150 ml-esek voltak, mára viszont csak 75 ml-esek. A cég azzal magyarázza a döntésüket, hogy a csomagolás csökkentése zöldíti a terméket. Szerintük az új flakonok ugyanannyi terméket tartalmaznak, mint a régiek, viszont kevesebb gázt és negyedével kevesebb alumíniumot.
Nem elhanyagolható tény az sem, hogy szerintük a méretcsökkenés révén kevesebb szén-dioxid termelődik a szállításuk során. Persze ehhez érdemes hozzátenni, hogy az Unilever sem jár rosszul, hisz elsősorban az ő költségei csökkennek, mivel a Sure/Rexona 2,19 font, a Dove pedig 1,86 fontba kerül.
Nem az Unilever az egyetlen gyártó, aki csökkenti a méretet, miközben nem változtat az áron, ami erősen rejtett áremelésnek tűnhet. A cég viszont azt állítja, ők nem követik ezt a taktikát, mert ugyanannyi fújásnyi van a termékben, mint a korábbi, azaz nagyobb változatban. Ezt Amanda Sourry, az Unilever Egyesült Királyság és Írország igazgatója magyarázta el: "A sűrített dezodorok ugyanolyan tartósak, mint elődeik, de környezetbarátabbak. Biztosak vagyunk benne, hogy ezekkel a termékekkel a dezodorok esetében forradalom veszi kezdetét, és a vásárlók is meg fogják érteni az új csomagolás előnyeit."
A cég ezzel a döntéssel csökkenteni tudja az évente felhasznált alumínium mennyiségét, mely csak az az Egyesült Királyságban évi 24 tonna. A cég magyarázata szerint viszont az új flakonok fejlesztése olyan sokba került, hogy ezért nem csökken a termékek ára.
Szerettük volna megkérdezni az Unilever Magyarországot is, de nem reagáltak a megkeresésünkre.