A szervezet még tavaly októberben adta át 4 pontos javaslatcsomagját a budapesti 13. kerületi önkormányzatnak a járdahasználattal, illetve a kerületben szinte minden sarkon fellelhető, a közlekedést akadályozó helyzetben hátrahagyott e-rollerekkel kapcsolatban.
Amint arról közleményükben beszámoltak, az önkormányzat egy tavalyi testületi ülésén két javaslatukat is elfogadta. Ennek megfelelően hivatalosan már nem lehet akárhol leparkolni az elektromos rollereket, és bizonyos útszakaszokon csak 10 kilométer per órás sebességkorlátozással használhatóak. A Közgyűlés által elfogadott határozat kimondja:
„ebben az esetben a felhasználó által (a használatért) fizetett használati idő a megfelelő elhelyezésig tartson."
Azaz a 13. kerületi, közösségi rollerekkel közlekedőknek érdemes megbizonyosodni a rollerek applikációjában arról, hogy van-e egy bizonyos helyen szabad férőhely. Ha nem, akkor tovább kell menniük, míg üreset nem találnak, ami további pluszköltséget jelent számukra.
Amint arról a gyalogosok érdekvédelmi szervezete is beszámolt, az önkormányzat az általuk javasolt pontok közül a legfontosabbakat már december elején elfogadta. A rendelkezés kimondja, hogy a rollerszolgáltatók legyenek kötelesek kikényszeríteni a MOBI pontok használatát felhasználóiktól, illetve
tiltsák a már teli MOBI ponton történő lezárást.
A 13. kerületi utcák mást mutatnak
A gyakorlatban azonban, amint azt a mai napon a kerületben tett sétánk során mi is tapasztaltuk, a mobilpontokon is tömegével állnak a rollerek reggelente. A mobilpontok melletti, talpalatnyi üres területeken is tucatjával helyezik el azokat. Reggeli utunk során mi még a gyalogátkelő helyeken is rendre találtunk olyan rollereket, amelyek akadályozták a gyalogosok biztonságos közlekedését.
A Járda a gyalogosokért civil szervezet is erre a problémára hívja fel a figyelmet, mint mondják, a 2025-ös évi szerződéseket már az elfogadott, új szabályok szerint kellett volna a kerületnek megkötnie, vagyis
idén a kerületben már az applikációba épített technikai megoldás fogja ezek betartását kötelezően előírni, így sem a rollerszolgáltatók, sem a felhasználók nem tudják majd megszegni a korábban csak ajánlásként működő előírásokat.

Az azonban könnyen ellenőrizhető, hogy nem így történt, az egyik legnépszerűbb rollerkölcsönző applikációjában ugyanis nem jelentek meg kötelezően használandónak feltüntetve MOBI pontok, így egyelőre bárhol parkolhatnak a feleslegessé vált járművekkel. A Járda a gyalogosokért így ismét felkereste az önkormányzatot egy újabb javaslatcsomaggal, melyben kérik, hogy kötelezzék a szolgáltatókat az applikációk konfigurálására, hogy ne lehessen akárhol, korlátlan számú eszközt leparkolni, jelöljék ki a tiltott zónákat és kötelezzék arra is a szolgáltatókat, hogy mindezekről előzetesen tájékoztassa más kerületekhez hasonlóan a szolgáltató már a bérlést megelőzően a felhasználókat.
Az üggyel kapcsolatban megkerestük a 13. kerületi önkormányzatot is, amint válaszolnak kérdéseikre, cikkünket frissítjük.

Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés