A Tesco eddig közel 10 millió forint értékben adományozott alapvető élelmiszereket és tisztítószereket az árvízkárosultaknak, ezzel az akcióval pedig vásárlóinak is teret ad arra, hogy támogatásukat a lehető legegyszerűbben juttathassák el a bajba jutottaknak.
„A Tesco hetente 3 millió vásárlót szolgál ki, ha minden második vásárlónk csak 200 forinttal segít, már az is sok száz ember életét könnyítheti meg, de remélem, ennél csak több lesz az összegyűjtött adomány" - mondta Per Bank, vezérigazgató. A kártya természetesen lehetőséget nyújt arra, hogy 200 forintnál nagyobb összeggel támogassák a bajba jutottakat, ekkor ezt jelezni kell a pénztárosnak, aki annyiszor húzza le a kártya vonalkódját, amennyit az adományozó adni szeretne.
Habsburg György, a Vöröskereszt elnöke a sajtóeseményen megköszönte a Tesco eddigi támogatását, és örömmel üdvözölte a kezdeményezést, amely szinte bárkinek lehetőséget ad arra, hogy kifejezze szolidaritását a bajbajutottakkal.
„Az ilyen egyszerű, és mégis modern megoldások hozzájárulnak ahhoz, hogy még többek figyelmét felhívhassuk a segítség fontosságára és értékére. Örömünkre szolgál, hogy az ország szinte minden pontján jelen lévő Tesco áruházak a vásárlóikat is adományozásra buzdítják."
A polgármesteri hivatalokkal, a Vöröskereszttel és a Katolikus Caritasszal együttműködve a Tesco áruház az elmúlt hetekben Miskolcon, Sátoraljaújhelyen, illetve a környező településeken élőknek, és a védekezésben segítőknek összesen közel 10 millió forint értékben juttatott alapvető tartós élelmiszereket, tisztítószereket, takarókat.