A divattervező részben nemzetközi csapatot fogadott, hogy elindítsa a kollekcióját az amerikai piacon, és Madsen után Mickey Rourke-ot szeretné felkérni, hogy legyen az új kampányarc.
„Az év elején Michael Madsen csődöt jelentett, miután négymillió dolláros tartozást halmozott fel kollégáival szemben. Ez nagyban módosította a közös terveinket is" - mondta Herczeg Zoltán divattervező.
A divattervező és a színész tavaly ősszel kezdték tervezni első közös, az amerikai piacra készülő kollekciójukat, amelyről akkor Herczeg lelkesen beszélt a Díványnak. A terv folytatása egy közös, év eleji Las Vegas-i divatshow lett volna, majd pedig a ruhákat a Cannes-i filmfesztiválra vitték volna tovább Madsen ötlete alapján. Mint sok más, magyar divattervező, Herczeg is a nemzetközi piacra szeretne betörni, ő éppen az Egyesült Államokat célozta meg, ezért kérdeztük arról, hogy a márka arcaként megjelenő színész anyagi helyzete hogyan módosítja a terveit.
Herczeg team
„Most már nem heti, hanem napi levelezésben vagyunk. Miután Michael leszerződött több mint húsz filmre idén, hogy a tartozásait ki tudja termelni, arra nem számíthatok, hogy majd ideje lesz a ruhákkal foglalkozni. Ahogy elképzelem, az lenne neki a kényelmes, ha ezzel nem kéne törődnie, csak az arcát és nevét adná a kollekcióhoz. Csakhogy én nem hagyom annyiban, folytatom a tervek megvalósítását."
A divattervező nem egyedül folytatja, az elmúlt hónapokban szervezett egy csapatot maga mellé. Szegfű Balázzsal - aki az Informatikai Vállalkozások Szövetségének elnökségi tagja volt - kezdett el elsőként együtt dolgozni, majd csatlakozott hozzájuk Fatér Mária stylist és egy Augusta nevű amerikai disztribútor, aki a kereskedelmi értékesítési hálózaton dolgozik majd. „Gondosan elő kell készíteni mindent, ezért van szükségem egy üzletemberre, aki olyan szerződést tud írni, ami minket is véd, egy stylistra, aki jól ismeri a divatvilágot, és egy amerikai emberre, aki jól ismeri a kinti viszonyokat."
Mickey mintha a boltomból öltözködne
Arra, hogy mi lesz a Madsennel közös ruhamárka neve, Herczeg Zoltán még nem tudott pontos választ adni, a következő lépés, hogy megszervezze a kollekció imázsfotózását. „Amióta elkészült a H1Z1 kollekció, terveztem hozzá még dzsekiket, ingeket, pólókat, ezeket már Michael méretében. Meghívtam őt Budapestre, hogy készítsük el a fotókat, és az alapján el tudjuk kezdeni a ruhák népszerűsítését. Tavasszal lesz a fotózás, Michaelnek lett volna egy londoni forgatása ez idő tájt, de a filmet lemondták. Ha elkészültek az imázsfotók, megcsináljuk modellekkel a katalógust, ezzel már el lehet indulni."
Herczeg Zoltán tervei szerint, ezután kezdik el felkutatni az amerikai lehetőségeket, erről most nem tudott bővebben nyilatkozni, de arról már határozott elképzelése van, hogy kit szeretne felkérni a legközelebbi kampányarcnak. „Mickey Rourke-ot szeretném megnyerni, ő Michael legjobb barátja, rajta keresztül szeretnék eljutni hozzá. Nézd csak meg bármelyik filmjét, úgy néz ki, mintha a boltomból öltözködne, ő lenne az ideális arca a márkának"- véli Herczeg. Rourke egyébként tavasszal az Iron Man 2 című film bemutatóival és sajtókampányaival lesz elfoglalva.
Nem érdemes félévente kollekciót tervezni
A divattervező a lehető legtöbb alkalommal elmondta már a sajtónak, hogy bulvárszerepléseit rendszerint azért vállalja, hogy a neve a köztudatban forogjon, és nőjön a blogjának és az üzletének a látogatottsága, ezért kedveli például a karácsonyi bevásárlási szezont megelőző médiaszerepléseket. Most arra is kitért, hogy a magyar piacban már nem szívesen gondolkozik, ha tehetné, csak az amerikai piacra koncentrálna. „Már rájöttem, nem érdemes félévente új kollekcióval előállni. Ha a nevem bevonz a boltomba valakit, az általában időszakos, valahogy így működik ez itthon: kis időre felkapnak, aztán visszaesik az érdeklődés, aztán megint fellendül, és így megy tovább. Most már szeretnék valamit, ami ennél komolyabb."
A magyar divattervezők egy része valószínűleg nem osztja Herczeg véleményét arról, hogy fölösleges évente több kollekcióval előrukkolni. Konsánszky Dóra, a Glamour Women of The Year gálán a Legjobb divattervező díjával kitüntetett designer például úgy látja, a divattervezők versenyében már nem is elég évente két kollekcióval képviselnie magát egy tervezőnek, különben nem tud folyamatosan a színtéren maradni. Azok a magyar divattervezők, akik dolgoznak az Egyesült Államokban is, hasonlóan gondolkoznak, fontosnak tartják a folyamatos megújulást.