A mára már szinte Amerika jelképévé vált üdítőital ikonikus betűtípusa egyúttal a gyártó cég filozófiáját is képviseli, miszerint a klasszikus szénsavas ital boldogságot hoz mindenkinek, aki kólát iszik.
Így született meg a kóla logója
A Coca-Colát John S. Pemberton gyógyszerész találta fel 1886-ban, a termék nevét és az üdítőital legelső logóját pedig egy könyvelő, FM Robinson álmodta meg. Az ötletgazda az akkor igen népszerű, spenceri stílusúnak nevezett kalligrafikus írással csak azt akarta elérni, hogy a két C betű jól mutasson a reklámokban. Bár az elmúlt másfél évszázadban sokat változott a márkanév arculata, az eredeti verzió alapjai a mai napig megmaradtak. A jelenlegi stílus 1890-ben született meg, ám a mára világszerte ismertté vált embléma az 1969-es logófelújítás után nyerte el igazi vonzerejét.
Ekkor született meg a piros háttéren fehér betűkkel írt Coca-Cola felirat, melynek első c betűje egy fehér szalagban fut végig a márkanév alatt.
Titkos üzenetet is rejti az üdítőital logója
Egy-egy gyakran látott márka logója annyira alaptudásunk részévé válik, hogy már nem is gondolkodunk azon, vajon a népszerűsítésen túl milyen egyéb üzenetet hordoz az embléma. Így van ez a Coca-Cola cégérével is, melyről kevesen tudják, hogy titkos üzenetet rejt. A Coca-Cola betűtípusa már önmagában is meghatározó, de ha egy kicsit jobban szemügyre vesszük, észrevehetjük azt a plusz üzenetet, amit a gyártó mindenképpen közvetíteni szeretett volna a fogyasztók felé azon túl.
A cég szándéka szerint a Coca-Cola logója nem csak figyelemfelkeltő, hanem egyúttal egy kedves gesztust is közvetít, hogy már a kóla megízlelése előtt boldogsággal töltsék el a fogyasztók szívét.
Ezt az üzenetet rejti a logó
Ha jobban megnézzük a termék emblémáját, és engedjük, hogy szárnyaljon a fantáziánk, nekünk is feltűnhet, hogy a Coca-Cola első, szalagra emlékeztető betűje valójában olyan, mint egy mosoly, amely az üdítő palackjából folyik ki. Ez összecseng azzal az üzenettel, amit a kóla gyártója minden fogyasztóhoz el szeretne juttatni: aki a szénsavas italt fogyasztja, boldogabb lesz. Nem véletlen az sem, hogy korábban ezzel egybevágó szlogenjei voltak a Coca-Colának. Ilyen mottó volt például, hogy a „Egy kóla, egy mosoly”, „Nyiss a boldogság felé”, „Kóstold meg az érzést”.
A logó megalkotóinak és formálóinak elképzelése beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Az elmúlt több mint száz évben a Coca-Cola amerikai ikonná vált. Hitelesen jelképezi a szabadságot, nyitottságot és frissességet, ami nem csupán a márkára, hanem sokak szerint az országra is jellemző. A vizualitás, a logó betűinek áramlása, valamint az emblémával társított szlogenek összhatása pozitív érzetet keltenek a fogyasztóban sokak szerint.
Így alakult a Coca-Cola logó története napjainkban
A c betű hullámai 2003-ban még hangsúlyosabbá váltak, ezáltal a betűt formázó szalagok még inkább a pozitív életérzést tükrözték. Ezt az üzenetet erősítette, hogy nem csupán a betűk hullámoztak, hanem a logónak is eleme lett néhány sötétvörös és egy sárga hullámvonal, valamint néhány buborék.
Az elmúlt tíz év alatt az arculat átalakult: a ma használt logó nem sokban különbözik az 1887-ben verziótól, egyszerűbb embléma szerepel a palackokon és a dobozokon: már csak fehér betűk hullámzanak a piros háttéren.
Az egyes üdítőitalok márkanevei mögött húzódó történetek is érdekesek: ezekről itt írtunk.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés