A nettó zéró klíma jegyében kérte a brit kormánytól egy autósokkal foglalkozó lobbiszervezet, a Campaign for Better Transport (Kampány a jobb közlekedésért), hogy a megtett kilométereket is fizettessék meg a sofőrökkel. Az 50 éve működő lobbicsoport először csak az elektromos kocsikat említette, de gyorsan módosította ajánlását ami immár mindenkire vonatkozik.
Amint azt az Infostart megírta, ha a lobbistákon múlik, a briteknél befellegzik az ingyen autóutaknak, és autópályáknak. A kampányszervezet, amelyet érdekes módon az egyik legnagyobb autóklub, a RAC is támogat, ugyanis fizetőssé akar tenni minden megtett kilométert.
Chancellor urged to impose pay-per-mile scheme on UK drivershttps://t.co/beR3U0Xq1c
— Englishabc🎓 (@Englishabc) September 3, 2024
No public support from rural areas with no public transport options. Horrible idea! #OctBudget #tax #cars
Kilométerenként kéne fizetniük a megtett utak után a brit autósoknak
Mint írják, a kilomterenkénti autós díj ötlete lassan, de ténylegesen kezd beszivárogni a brit autósok életébe. Már most fizetniük kell dugó- és emissziós díjat is annak ellenére, hogy Sadiq Khan londoni főpolgármester azt ígérte, hogy nem teszi fizetőssé az utakat. Hamarosan a londoni sofőröknek is fizetniük kell, ugyanis a polgármester érvelése szerint az újonnan épülő másképp nem kivitelezhető, csak ha fizetőssé teszik. Ráadásul egy több, mint ötven éve üzemelő, a Greenwich-et az északi Temze-parttal összekötő hasonló alagút sem lesz ingyenes többé.
Amint arról a hírportál beszámolt, Nagy-Britanniában október végén adják ki az úgynevezett őszi költségvetési nyilatkozatot.
Az elektromos autósok okozta költségvetési hiánnyal érvelnek
A Campaign for Better Transport szerint az, hogy a következő tíz évben nő az elektromos autók száma a brit utakon, ötmilliárd font üzemanyagadótól fosztja meg az állami költségvetést. Épp ekkora összeget költenek minden évben az autópályákra és a főutakra.
A lobbicsoport először azt kérte egy levélben a pénzügyminisztertől, hogy az elektromos autók is vegyék ki részüket a közteherviselésből, és fizessenek utánuk kilométerenkénti útdíjat, mivel nem folyik be tőlük üzemanyagadó.
Az ajánlás, amelyet a lap szerint látszólag az ötmilliárd fontos költségvetési lyuk körüli aggodalom szült, azonban kiterjedt az összes autóra, és magában foglalja azt is, hogy a magasabb emissziójú kocsik tulajdonosai fizessék a legtöbbet.
Az útdíjak bevezetését a PwC tanácsadó cég is támogatja, ugyanis úgy vélik, a brit költségvetés még több pénzt, kilencmilliárd fontot veszít 2030-ig, amikor becslése szerint minden negyedik, brit utakon futó kocsi elektromos lesz. A brit pénzügyminisztérium egyelőre nem válaszolt az ötletre.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés