SZÜLŐSÉG

Maszturbálásra oktatnák az ötéveseket

2009. szeptember 9., szerda 15:55

Ilyen és ehhez hasonló címekkel ellátva jelennek meg azok a cikkek, amik az ENSZ oktatásért, tudományért és kultúráért felelős szervezete, az UNESCO júniusi javaslatával foglalkoznak. A nagy port kavaró program szerint korábban el kellene kezdeni a szexuális felvilágosítást a gyerekek körében. A 98 oldalas beszámolóban többek között szó esik arról, hogy már ötéves korban, bőven az iskola megkezdése előtt tartsanak nekik felvilágosító órákat, ami felkészíti őket a későbbi megfontoltabb, felelősségteljesebb döntésekre. Ugyan a dokumentumokban leginkább a HIV és az abortusz problémájára próbálnak rávilágítani, a kritikusok körében az csapta ki a biztosítékot, miszerint a szervezet azt is javasolja, hogy ebben az életkorban az önkielégítésről és a nemi erőszakról is essen szó.

A Nemzetközi irányelvek a felvilágosító oktatással kapcsolatban című javaslat négy korcsoportot említ: 5-8 évesek, 9-12 évesek, 12-15 évesek és 15-18 évesek, és szerintük már az első csoportnál tisztázni kell, hogy a nemi szervek megérintése és dörzsölése jelenti az önkielégítést. Mire 9 évesek lesznek, meg kell nekik tanítani a vágyfokozó szerek pozitív és negatív hatásait, és essen szó a homofóbiáról, a transzfóbiáról és a hatalommal való visszaélésről is. 12 éves korban az abortusz okait oktatnák (de ekkorra már tisztában lennének a megelőzéssel) és 15 éves korukra pedig megismertetnék velük az ehhez kapcsolódó jogokat, és a művi vetélés menetét.

A Fox News Michelle Turnert, a Polgárok a Felelős oktatásért szervezet elnökét idézte, aki szerint ötéves korban még a bizonyos testrészek nevét kellene megtanítani a gyerekeknek, nem pedig a maszturbálásról papolni nekik. Az ENSZ viszont ragaszkodik hozzá, hogy a programot életkornak megfelelően tervezték, hiszen részletesebb oktatásban csak a 12-15 korcsoport részesül, de az ellenzők szerint ez nem vezet semmi jóra: korai szexre ösztönzi a fiatalokat és elvont ötleteket ajánl fel.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.09.10 13:35:40Farkasokkal táncoló

    Én úúúúgy utálok porszívózni, hogy az nem igaz. De mára úgy alakítottam ki a lakást, hogy scak néha kell. Nincsen padló, csak kerámia, nincsen persza vagy hasonló szőnyek csak kisebb rongyszőnyegek ill. bambusszőnyeg, inkább a partvist használom és a felmosó map-ot, és inkább kirázom (időnként kimosom) az ikeás rongyszőnyeket.

  • 2009.09.10 13:43:23Silverveil

    BaudolinA,

    Mosogatni szeretek, porszívózni utálok.
    Főzni szeretnék, de a barátomnak több ideje van, így ő főz gyakrabban. Viszont az Anyukám háztartásában mindent csinálok.

  • 2009.09.10 13:51:45nyina&mika

    imádok porszívózni. annyira jó, amikor a porcicák HUSS bemennek. és utána lehet szörnyűlködni (átlátszó a tartály, amibe szívja a szutykot), mekkora koszban élünk. :D
    pedig minimum kétnaponta porszívózok, mióta a gyerek kedvenc foglalatossága, hogy lemászik a szőnyegéről és a padlót nyalogatja.

  • 2009.09.10 14:01:04oreille

    nekem nincs ilyen mintaháziasszony imidzsem. én vállalom, hogy utálok takarítani (lehetőleg nem is teszem), a mosás oké, a rendrakásra van némi belső kényszerem - a koszt, a disznóólat utálom.
    ablakot mosni szeretek.

    a főzés viszont az, ami normál helyzetben, napi szinten is élvezetet (sőt esténként kikapcsolódást) nyújt - a normál helyzet azt jelenti, hogy nem éhes-válogatós-tejmentes gyerekhez munka mellett időzítve kell prezentálni valamit. mert így nagyon durva nyűggé vált az egész, viszont kész cuccokat nem tudok átverni a lelkiismeretemen.

    jaj, de jól esett ezt leírni itt a maszturbálós posztban :-DD

  • 2009.09.10 14:02:33másutt

    megmondoember esszejehez annyit szeretnek hozzafuzni, hogy
    http://www.reuters.com/article/lifestyleMolt/idUSTRE58629W20090907?rpc=60

    Es meg annyit, hogy ferfiak altal dominalt, elegge rizikos teruleten dologozom 15 eve, menedzserkent.
    Kb 30 eves koromig jobban kerestem mint a ferfikollegak, vagy ugyanannyit.
    Gyerekem nem volt, es atlag heti 60-70 orat dolgoztam (guriztem?), imadtam, amit csinaltam es gyakran havi 3 hetet utaztam, korben a vilagban, Ausztraliatol E-Amerikaig.
    Egyedul, ugy, hogy nem terefereltem senkivel.

    Mivel elitelendo modon gyakran a szakmamon belul randizgattam, pontosan tudtam, amikor 30 felett elkezdtek a pasik elorehuzni fizetesben.

    Ez 35 eves korunkra kb 20-25%-os fizeteskulonbseget hozott.

    Az okok komplexek, de a pasikat leptettek elore, gyakran ok sokkal agresszivabbak voltak a fizetesemeleseket vagy athelyezeseket kovetelve.

    Megegyszer: gyerekem nem volt, nem voltam lusta, 2 diplomaval rendelkezem es "csak" 36 evesen szultem.

    2 honapos terhes voltam, amikor eloleptettek, mert olyan tuti munkat vegeztem. 1 honappal kesobb, amikor a fonokomnek (no volt) bejelentettem a terhessegemet, 2 heten belul kirugott, mert "nem vegeztem eleg jol a munkamat".

    Szoval, en mas neveben nyilatkozni nem fogok, de NEKEM senki ne predikaljon arrol, hogy a nok lustak, nem dolgoznak, tereferelnek es lognak, azert keresnek kevesebbet.

  • 2009.09.10 14:09:00mazsola84

    másutt, ezt én sem értem. Ha a férfiak annyival többet dolgoznak, miért van, hogy csak idén nyáron a férjem 2 héttel kevesebbet dolgozott mint én? Pl. ma is egyedül viszem a boltot, aztán hazamegyek (előtte beugrom a boltba), főzök (nem mirelitet), rendet rakok, vasalok és este még tanulnom is kellene.

    Nem is értem miért nem érzem úgy, mint aki nem csinál semmit?

  • 2009.09.10 14:13:43mazsola84

    Nekem sajna nincs mákom, a férjem nem nagyon segít a háztartásban. Csinál mindenfélét, de semmi olyat ami hasznos lenne.
    3 napja molyol a garázs átrendezésével. Dícséretes, de semmire se jó, viszont mosogatórongy az elmúlt 1 évben összesen 2x érintette a kezeit.

  • 2009.09.10 14:18:41jazmine

    Mert olyan jól hangzik, h azért halnak korán, mert halálra dolgozzák magukat a családért. Nem szeretnék a másik oldalra esni, mert igen, a normálisak tényleg sokat dolgoznak, de a túldolgozósok között nem kevés olyan van, aki már rég nem a családja megélhetéséért hajt, hanem mert lovagi mérkőzéseket már nem tartanak, itt éli ki a versenyszellemét, munkamániás (nem jelzőként használva ezt, hanem betegségként).

    A házimunkát én nem szeretem, semmilyen részét, csak kb. olyan viszonyban vagyok vele, mint az éjjeli betegápolással: nincs kire tovább tolni, így megcsinálom. És gyanítom, h sok nő így van ezzel, csak míg egy férfi munka után teljes joggal mondhatja bárhol, h végigdolgozott nap után fáradt és hagyják békén, a nők nagy része ezt nem teheti meg, akkor a gyerekeknek is rossz.

    Ettől még vannak a mártír háziasszonyok (ahogy vannak a mártír családért_dolgozók) pl. anyám is az: főz minden nap, mert elméletben apám "elvárja", de bárkivel beszél, ez a főtéma, h ő mennyi házimunkát csinál (megjegyzem, mindketten nyugdíjasok). Szóval gyerekek nélküli állapotban nem értem, gyerekekkel nincs mese, valakinek takarítani/főzni/mosni stb. kell.

  • 2009.09.10 14:24:39másutt

    Egyebkent az agglegenyek halalozasi statisztikai a legrosszabbak, meg rosszabbak, mint az elvalt pasike.
    Sokkal korabban halnak, mint a "csaladert gurizok".

    "Mert olyan jól hangzik, h azért halnak korán, mert halálra dolgozzák magukat a családért."

    Igen, sokkal jobban hangzik, mint az, hogy vannak pasik, akik csak akkor mennek el az orvoshoz, ha mar haldoklanak, vagy nem birnak jarni a heredaganatuktol.... avagy eleg sokan halalra pialjak/dohanyozzak magukat. Sajnos.

  • 2009.09.10 14:24:51mazsola84

    jazmine, nekünk nincs gyerekünk, de én is főzök mindennap. A férjem persze elmondja, hogy nem kell, de amikor hazaér az az első kérdése, hogy mi a kaja. 1x-2x eljátszottam, hogy semmi, mert nem főztem, azt a szájhúzást láttad volna...

  • 2009.09.10 14:33:27Heatherette

    "Nekem sajna nincs mákom, a férjem nem nagyon segít a háztartásban. Csinál mindenfélét, de semmi olyat ami hasznos lenne."

    mazsola, ne haragudj, de erről nem picsogni kell. ha nem tetszik, szólj, mondd meg,h így nem pálya. érdekes módon, nekem sosem volt ilyen problémám a pasijaimmal, mert nem hagyom magam. nem sírni kell, hanem kinyitni szépen a szátokat.

  • 2009.09.10 14:37:23énis

    én kicsit megfordítottam a dolgot, mivel eleinte többet dolgozom, mint a párom hazaérve megkérdeztem, hogy mi a kaja és nézett nagyokat... most már csinálja szó nélkül, mert ha nem csinálja bizony ő sem eszik. :-D

  • 2009.09.10 14:38:41énis

    "mivel eleinte többet dolgozom" ezt én sem értem, úgyhogy: "mivel többet dolgozom" a helyes!
    :-D

  • 2009.09.10 14:39:54mazsola84

    Heatherette, szóltam, nem egyszer. Eredménye nulla. Igaz, hogy igazán durván még nem, de úgy nem is szeretnék.
    Én úgy gondolom, hogy természetesnek kellene lennie, hogy nem csak magamra főzök, ergo nem csak nekem van szennyes edényem, szennyes ruhám, nemcsak én csinálok koszt.

    Csak azért nem lett ebből még kenyértörés, mert csomó olyan dologban támogat, amiben a többi nőt nem segíti a férje.

  • 2009.09.10 14:41:00másutt

    "nem sírni kell, hanem kinyitni szépen a szátokat."

    errol megvan a magam kis teoriaja.
    Sajnos a nok nagyresze, az udvarlasi szakaszban annyira tori kezet-labat, hogy elbuvolje a vadiuj pasijat hazitundersegevel, hogy mire gyerek lesz, eselye sincsen segitseget kapni.

    H-nak igaza van, ki kell kovetelni a resztvetet, de az 1. naptol kezdve.
    Szedje fel a zokniajat a foldrol es a hasznalt ovszert az agy mellol az 1. egyutt toltott ejszaka utani reggelen. Es segitsen elmosogatni az elso kozos reggeli utan!

    "ugy fektesd le a szonyeget, hogy azon jarni is tudjal"

    Aki a kapcsolat elso par honapjaban ragaszkodik ahhoz, hogy 3 fogasos vacsikkal vegye le a pasit a labarol, utana elmosogat, rendet rak, majd leszopja es ejjel kivasalja masnapra a delikvens alsonadragjat... az ne picsogjon, ha ezt 10 evvel kesobb is elvarjak tole.

    Sajnos ez van.

  • 2009.09.10 14:43:02Heatherette

    na, most másuttal egyetértek kivételesen: igen, az elejétől fogva. nem 5 év múlva döbbensz rá, h de szar, és akkor elkezdesz morogni, mert akkor már baszhatod.

  • 2009.09.10 14:44:21jazmine

    másutt, ja, a férjem is azóta jár dokihoz rendszeresen, mióta közöltem, h köszi, nem akarok azért özvegy lenni, pláne árva gyerekeket egyedül nevelni (sőőőt, azt is belengettem, h nem fogok ám egyedül kornyadozni halálomig) azért, mert milyen nehéz elmenni a dokihoz. Én is járok évente szemészetre, fogászatra, nőgyógyászhoz, pedig ebből csak az első hely az, ahová minden izgalom nélkül megyek, akkor tessék neki is elmenni és ne sírjon, h izgul, meg nem értem meg, menjen 3 beteg gyerekkel dokihoz, szórakoztassa őket, míg sorra kerül, kérdezzen meg mindent a dokitól, megtudja, mi az igazi izgalom :) (1gyel megy, máskor inkább felügyeli a kevésbé beteget vagy jön velünk. Mióta volt 3 gyerekkel szuri-beadáson -mindháromnak-, nem is nyavalyog.)

  • 2009.09.10 14:47:40másutt

    H :)

    sajnos a mai napig sulykoljak a kiscsajokba, hogy egy pasinak be kell bizonyitani, hogy milyen hazitunderek, kulonben a kutyanak sem kellenek. meg hogy a pasik szivehez a gyomrukon at vezet az ut.

    aposjeloltem elso kerdese az volt rolam, hogy jol fozok-e. (igen)

    szoval, csajok: vigyazni azzal az elso par het randizgatassal!

    jelen legjobb baratnom 1 honapos ujhazas volt, akkor koltoztek ossze, amikor megismerkedtem vele 4 eve.
    azota is neha megkoszoni nekem a monologot, amit errol eloadtam neki. (kb azt, amit fent leirtam)

  • 2009.09.10 14:47:43rita a felcser

    "egy nonek egy liternyi sikosito nem eleg."

    Eletemben nem hasznaltam olyasmit.

  • 2009.09.10 14:51:05rita a felcser

    "A nok szexualitasa annyira bonyolult, hogy a mai napig nem tudjak, mi az, ami 100% beinditja a noket."

    Nyilvan titokzatos.A csillagvizsgalok a fekete lyukat is titokzatos entitasnak tekintik.
    JA,a nonek is egy fekete lyuka van.Igy mar ertem miert titokzatos.

  • 2009.09.10 14:51:38Heatherette

    jaj, Rita :)

  • 2009.09.10 14:56:29mazsola84

    Oké, eszem amit főztem, köszi, de a mit kellett volna csinálnom 6 évvel ezelőtt című tanáccsal nem tudok mit kezdeni.

    A nők a szexben pont annyira titokzatosak mint a pasik, semennyire. Mindenkinek van on/off gombja, csak van aki nem találja.

  • 2009.09.10 14:56:52Heatherette

    ne haragudj, de azokhoz a kis pöckökhöz, akikkel neked dolgod akad, nem is kell síkosító :)

  • 2009.09.10 15:03:10Silverveil

    Másutt,

    A barátom pont ezeket a dolgokat mondta az első randinkon:)

  • 2009.09.10 15:17:04mazsola84

    Csak még egy gondolat.
    Apám pont ugyanúgy kiveszi a részét a háztartásból, mint anyám, kérés nélkül megcsinál bármilyen házimunkát. Én ebben nőttem fel, nekem ez volt a természetes. Eszembe se jutott, hogy máshol ez nem így működik.

    A férjem ennek az ellenkezőjében nőtt föl: htb anyuka, aki folyamatosan a kedvét leste neki is meg az apjának is.

    Nehéz a kettőt összecsiszolni, és kezdek belefáradni.

  • 2009.09.10 15:31:59baudolinA

    mazsola,
    szerintem nem elég szólni. Ha azt látta otthon, hogy a nők dolga a háztartás, nem biztos, hogy észreveszi, hogy másképp is lehet. És nem kell durván szólni. Egy barátnőm az alábbiakat csinálta: egyszer leültek, és összeszámolták, hogy ki mennyi időt van távol otthonról, és mennyit van otthon. Felírták az összes házimunkát, majd elosztották. Mindenkire jutott napi szintű és ritkább is, nagyjából fele-fel arányban. Csináltak egy napirendet, és azóta is működik. Most már napirend nélkül is.

  • 2009.09.10 16:02:58lm

    Jajj, nagyon nem kellett volna nekem most végigolvasni ezeket a kommenteket. Két napja nem jutok gép elé, mér hiányzott a porontyozás, erre most teljesen letörtem, hogy ilyen emberek között élek? itt fog felnőni a lányom? (ne, ne legyen több index-címlap, hadd olvassunk normális kommenteket, maradjon meg az illúzióm, hogy ez egy nagyobbrészt mégiscsak normális ország)

  • 2009.09.10 16:03:39lm

    bocs, csak ez nagyon kikívánkozott belőlem. brühühü.

  • 2009.09.10 16:04:29csutkababa

    lm
    Kicsit részleznéd, ki verte ki a biztosítékodat? És mivel?

  • 2009.09.10 16:05:02csutkababa

    Remélem, nem az, hogy jó lenne normális felvilágosítás...

  • 2009.09.10 16:06:44sanyix

    ki lakik ott keleten szekszuális zaklatás pzsf panda!

  • 2009.09.10 16:14:48lm

    csutka, dehogyis. kell felvilágosítás, persze. az index címlapról idesereglett agyalágyultak, vadkeresztények, homofóbok, hímsovének sereglete volt nekem most fájdalmas.
    utána már a 22 hetes koraszülöttön is elbőgtem már magam. pedig tudtommal nem is vagyok terhes

  • 2009.09.10 16:30:43csutkababa

    lm
    Akkójó:)
    ne idegeskedj. A fentiek nem állandóak itt.

  • 2009.09.10 16:35:27keke80

    Jajj, én nem törtem magam. Én visítva fetrengtem a röhögéstöl, hogy ezt meg hol látta, hogy így csinálja.

    Az udvarlási szakaszunk során én melóztam, mint egy robotgép. aztán pár hónap múlva eljöttem hozzá látogatóba azzal a mondattal, hogy ha müködik, ittmaradok, ha nem, megyek vissza igáslónak.

    Csajok, ami engem fogadott!!! Tipikus férfi szingli háztartás. Alapjában tiszta és összepakolt.

    DE!!!

    A zuhanykabin nem volt 5éve vízkötelenítve, a klotyót mostanra sikerült istentuggyamilyenrégi húgykö-vízkö-atyaistanmitöl megszabadítani, a konyhabútor, mint kiderült nem is tojáshéjszínü, hanem fehér.

    Ezt én rendberaktam, megmutattam, hogy kell tisztántartani, azóta megy neki.

  • 2009.09.10 16:41:41lm

    Itt talán nem, de itt élnek ebben az országban, ettől tartok.

  • 2009.09.10 16:50:41másutt

    lm,
    "ilyenek" mindenutt vannak...

  • 2009.09.10 16:59:37lm

    másutt, tényleg? pedig néha azzal hitegetem magam, hogy vannak jobb helyek is.. persze azért a sknadináv álomban is láttam, hogy akad ilyen, na de ennyi? talán ennyi mégsem volt. vagy legalább jobban visszafogták magukat/őket?
    bár persze érvényes merítésem egy országból sincs, csak ez most tényleg letaglózott.

  • 2009.09.10 17:04:33Magenta

    lm, a Spitzbergákon 2800 ember él, ott biztos kevesebb az eszement is. :)

  • 2009.09.10 17:11:08lm

    magenta, megyek oda :)

  • 2009.09.10 17:15:51Magenta

    Épp tegnap álmodoztam fölötte kicsit. :)

  • 2009.09.10 18:33:36olimami

    Én már az oviban matyiztam, de az óvó nénik alvás előtt behintőporozták a punim, mert azt gondolták, viszket... Anyukám megmondta nekik, hogy ha jó nekem, hagyjanak, de ők el sem akarták hinni, hogy a punidörzsölés hason fekve bármiféle örömérzetet tud okozni egy párévesnek. Azóta sincs másként...

  • 2009.09.11 10:07:55lm

    olimami, most, hogy mondod, a kislányom olykor pont ott vakarózik. mondjuk máshol is szokott (elég viszketős, érzékeny, kiszáradásra hajlamos a bőre). lehet, hogy az AZ?

  • 2009.09.11 10:52:18kriszi

    Nekem meg az az érzésem, hogy amíg a csajokat ÉS a pasikat úgy nevelik, ahogy
    - csaj: legyél házitündérmegértőelfogadóhunydbeafélszemeddeazágybantigris
    - pasi: anődolgaaháztartásatiedmeghogypihenjsportoljpénztkeresskisfiam,
    addig minden így is fog maradni. Azaz: ha én éppen nem töröm magamat a házitündérkedéssel, egy sablon módon nevelt pasinak az nem kényelmes. És máris van egy olyan pont, amiben nem illünk össze. És két pillanaton belül találhat olyan csajt, aki viszont a padlót is felnyalja előtte. Mert úgy nevelték, hogy azt úgy kell.
    És kéretik nem jönni azzal, hogy de a fiúkat és a lányokat is az anyák nevelik, ők teszik őket ilyenné... mert itt hibás a konstrukció. A gyereknek két szülője van (szerencsés esetben, és legalább). Következésképpen mind a ketten nevelik. A mintájukkal is, amit adnak. Tehát vastagon benne van egy gyerek nemi szerepre való szocializációjában az anya is, meg az apa is (akkor is, ha az apát sosem látni, mert folyton "hajt a családért", mert az is egy markáns minta - és az is, amit ennek függvényében az anya csinál).
    Szóval hajrá, neveljük normálisan a lányainkat és a fiainkat is - együtt. Összhangban. Hogy mind a kettő megálljon a maga lábán, minden területen, amivel találkozni fog. És hogy normális legyen neki, hogy az otthon és a család is közös, melóban és örömben is.

  • 2009.09.14 08:18:51apeiron

    A férfi-női magatartásminták nem elvont-értelmetlen jelenségek, hanem éppenhogy évszázados (ezredes, milliós) szükségszerűség maradékai. A „hagyományos” női szerep a férfi/az apa/a családfenntartó évekre való „megkötését célozza”, mert szükség van rá, míg a gyerek úgy-ahogy meg nem áll a saját lábán. Gondolom én.

  • 2009.09.14 09:05:49kriszi

    Apeiron, csak az a gond, hogy míg ezekhez a hagyományokhoz mint "természeti tényekhez" ragaszkodnak sokan, másfajta szokások, amelyekbe a hagyományos férfi és női szerepek beleillettek, már nincsenek sehol. Pl. nagyon nem általános már a nyugati társadalmakban, hogy a nőnek a háztartás, esetleges kert és a gyereknevelés a "munkája", mivel muszáj emellett pénzkereső foglalkozást is űznie. Ennek az utolsó példáját az ötvenes években láttuk az USA-ban, és annak sem a hagyományok tisztelete volt az oka. Az volt a címkéje a dolognak ("a családi értékek"), de a valós ok az volt, hogy a háború idején a hadba vonult férfiak helyett a nők tömegesen álltak munkába, részben, hogy fenntartsák magukat és a családot, részben pedig hogy ne szenvedjen csorbát az ámerikai termelés. Miután véget ért a háború, jöttek vissza a veteránok, kellett nekik vissza a korábbi munkájuk (vagy valami munka egyáltalán). Tehát a nőkkel kezdeni kellett valamit: nem maradhattak a munkahelyükön, de micsoda dolog lett volna már, ha tömegesen kihajítják őket csak úgy... így lett, hogy szimbolikusan nagyra becsültté váltak újra a "családi értékek", és szlogen lett, hogy a nőnek otthon a helye. Ehhez képest csak pár évvel korábbi a híres "traktoros Rosie" reklámfigurája: akkoriban nemigen emlegették ezt az otthon a helye dolgot, mert kellett a munkaerő.

  • 2009.09.14 09:15:38kriszi

    Valami hasonló jelenség volt annak idején itthon a hároméves GYES bevezetése, csak éppen itt a teljes foglalkoztatás imázsa volt a tét: ugyanúgy a háztartás-gyerek-család sémát húzták elő, és csillantották meg azon nők számára, akiknek a munkájára nem volt különösebb szükség. Persze ez adott volt minden kisgyerekes nő számára, de akire valóban szükség volt a munkában, illetve valóban dolgozni akart, az nemigen maradt otthon három évig akkor sem (pl. az egyik volt tanárom az egyetemen a nyolcvanas években egy évet hagyhatott ki maximum gyerekenként, ha szerette volna folytatni a pályáját).
    Ettől ilyen kettős a dolog.
    De hol van ma már bárhol a nyugati értékrendszerben az, hogy a nő addig házitündérkedik, és ezzel megköti a családfenntartót, míg a gyerekek a maguk lábára nem állnak? A gyerek - jó esetben - 20 éves kora után kezd elműködni maga, per pillanat pedig nagyjából egy, maximum kétéves korában az anyjának legtöbb esetben vissza KELL mennie dolgozni, ha a család meg akar élni. Mert legtöbb esetben igenis szükség van az anya fizetésére is a megélhetéshez. A nő = háztartás-gyerekek megoldáshoz egykeresős családmodell kell, az meg már rég sehol nincs tartósan (legfeljebb kivételes esetben, nagyon magas jövedelmű férfiaknál, de ott sem végleges megoldás). (És ez jól is van így abból a szempontból, hogy korábban, ha bármi történt a férjjel, az asszony ott maradt jövedelem nélkül, mehetett a sóhivatalba.)
    Viszont ha a családfenntartás anyagi része közös munka, akkor a háztartás és gyereknevelés is az. Ez ilyen egyszerű.

  • 2009.09.14 13:12:36Veg_

    Az ötlet kifejezetten jó. Én cca 5-6 fele minden infoval teli lettem nyomva, amit csak kérdeztem a témakörben (akkoriban ment egy felvilágositó müsor a tévében). Ennek eredménye: baromira nem volt kedvem kiváncsiságból összevissza kefélni kamaszként, mint a többieknek, nagyon korán eldöntöttem, hogy majd ha irtóra megkivánok valakit vagy baromi szerelmes leszek. Mellesleg nem hittem azt se, hogy ha kicsit szépen néz rám valaki, és emiatt kedvem van rámosolyogni, én most haláli szerelmes vagyok - tehát pont az ettől tartókkal ellentétben jóval késöbb kezdtem, mint akiket max a szintén tudatlan haverok "világositottak fel" , és teli voltak kiváncsi tudatlansággal.
    Rajtam kivül még egyről tudok akkoriban, akit szintén piszok hamar világositottak fel, vele uez volt a helyzet.
    És egyikünk se tévesztette el a szex+ovszer kombinációt.
    Majd ha lesz időm, a hozzászólásokat is elolvasom :-D

  • 2009.09.14 13:43:57Veg_

    Hát ennyi sötét barmot! Szóba kerül, hogy a gyerekek felvilágositását korán el kell kezdeni (miáltal pl. zuhanni kezdene a 12 évesen szült lányok, és már 11 évesen magukat unottra kefélő fiuk száma, hiszen nem igy akarják kitalálni, mi a szex), ez szerintük azt jelenti, hogy megujjazzák a lányokat, kiverik a fiuknak, és innentől vibrátorral kell játszani, és a fiuk seggét lerendezni.
    A dologból egy következtetést vonhatok le: irgalmatlanul sok baromnál az volt a felvilágositás, hogy közölték velük: "most felvilágositalak!" és ezek után jól megkefélték őket, akár lányok, akár fuk voltak.
    Más nem lehet, ha nekik ezt jelenti a felvilágositás...

  • 2009.09.14 14:02:31Veg_

    Fujtam egyet, és tovább néztem. Látom, normális kommentelők is idetévedtek, nekik bocs az előző kirohanásért :-)
    rita te meg ne magadból indulj ki, hidd el, vannak nők, akik okosak...

  • 2009.09.14 22:15:54apeiron

    Viszont ha a családfenntartás anyagi része közös munka, akkor a háztartás és gyereknevelés is az. Ez ilyen egyszerű.

    Tökéletesen igazad van, gondolom én:))) Viszont túl gyors a változás, hogy a magatartásmintáinkkal azt spontán követni tudnánk, ezért hiányzik a tudatosság, gondolom én... A tudatosság pedig ... melyik nem sajátja? Az ösztönénnel szemben? Békülni kell!:)))

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta