SZÜLŐSÉG

Ki lesz tiltva a cigi a játszókról is?

2008. február 25., hétfő 09:00

Aluljárókból és játszóterekről is kitiltják a dohányosokat az Egészségügyi Minisztérium tervezete szerint. A jövőben akár a közterület-felügyelők is büntethetik a törvényszegőket, adta hírül az MTI.

Tovább szigorodik a dohányzási tilalom ugyanis: az Egészségügyi Minisztérium tervezete szerint a nyilvános, zárt területekről júliustól kiebrudalnák a dohányosokat, de az aluljárókban és a játszótereken is tilos lenne rágyújtani - közölték a szaktárca sajtóosztályán.


Persze minket nem az aluljárók érdekelnek, bár ott sem mindegy, hogy milyen levegőt pippantunk be. Nincs is annál gusztustalanabb, mint amikor az előttünk menetelő frissen kifújt füstjét harapjuk mélyre. Ennél azonban érdekesebb az, hogy a játszótéren sem lehet majd dohányozni. Hurrá! Nem lesz több csikk, sőt a szimpatikus anyuka sem tudja távirányításosan nevelni a gyerekét, miközben elszívja a cigit.

A törvény betartását jelenleg is az ÁNTSZ ellenőrzi, ezután is így lesz, de azt tervezik, hogy a közterület-felügyelőket is bevonják a tiltott helyen dohányzók üldözésébe, írja az MTI.

Minket már csak az érdekel, hogy valóban láthatunk majd settenkedő ÁNTSZ ellenőröket a homokozó körül kommandózni, vagy továbbra is a mi állampolgári kötelességünk (és belső késztetésünk) lesz a dohányzó emberek jobb útra térítése, kezünkben homoklapáttal.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.02.25 14:17:08Cyr

    Vusika: Diószegi út. Lágymányosi. Baranyai tér. És ha vársz egy kicsit (nagyjából egy évet), épül majd a régi Skála parkoló helyén is :)))))))))))

  • 2008.02.25 14:21:37másutt

    Hogy valami pozitiv is keruljon ide:



    Draga Parom egy nagyon meno csavo. :) A cigi ugy hozzatartozott az enjehez, mint az arca. 14-15 lehetett, amikor elkezdte...Cigi volt a kezeben, amikor megismerkedtunk... es hosszu eveken at napi tobb paklival szivott. 20 even keresztul.

    Marlboro, sajat csavart cigi... bordzseki.. ismeritek a tipust.

    A felebredestol szamitott 2 percen belul mar cigizett.

    Het kerem, aznap, amikor megmondtam neki, hogy gyerekunk lesz, elnyomta az utolso szalat es a kozelebe nem ment azota sem.

    Ennek mar 13 honapja.



    Nincs a vilagon semmi, de semmi, amit csinalhatott volna, amitol nagyobbat nott volna a szememben, es amitol jobban tisztelnem. Tudom, hogy milyen nehez volt: ott voltam vele minden nap abban az elso nehez, elvonasos honapban.

    Es mar akkor tudtam, hogy elsorendu apa lesz, es az is lett. Szerencses a lanya, hogy ilyen apuka jutott neki.

  • 2008.02.25 14:42:05Rozina

    Miss Marple,



    Az általános iskolában is inkább "szülői kar"-t választottunk, mert az otthoni indíttatáson talán több múlik iskolai szinten, mint az oktatás színvonalán. Másképp megfogalmazva, jól kondícionált gyerekekkel jól tud dolgozni a tanári kar is.



    Sok egyéb ok mellett ezért estek ki a budai gimnáziumok.

  • 2008.02.25 14:48:04manci

    másutt: szerencsés hát!



    Az én férjem szintén sok éven át dohányzott jó sokat, de amikor konkretizáltuk, hogy mikortól állunk rá a babaprojektre, előtte 3 hónappal abbahagyta.



    Én még nála is szenvedélyesebb dohányos voltam, de már akkor letettem, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy ebből a kapcsolatból előbb utóbb gyerek lesz! :)

  • 2008.02.25 16:53:21Vusika

    Cyr!Köszönöm,azt hiszem holnap meg is nézzük!!!!!!!

  • 2008.02.25 17:24:16peppermint

    Szerintem hordjunk viperát a játszótérre meg vizipisztolyt. Először lefröcsköljük az égő csibukot, aztán ha agresszívkodik a bunkó, jól fejbesomjuk! :-)))

  • 2008.02.25 17:25:10peppermint

    Tényleg, vízzel leönteni valakit az semmiképpen sem testisértés, ugye?

  • 2008.02.25 17:51:19Coffie

    a legjobb az lenne, ha a játszótér fenntartója rendelkezne megfelelő mennyiségű/felkészültségű emberrel és megbírságolhatná a dohányzókat, kutyaeregetőket, és naggyon durván, nem pedig pár ezer forinttal. vagy hamar megszűnne a probléma, vagy lenne pénz a játszótér fenntartására.



    egyébként azokat is megbüntetném, akik máshol (pl buszmegálló) dobálják el a csikket, sokszor éppen a takarítás közben/után. ezekkel duplán fizettetnék, mert nem csak az én komfortérzetemet csökkentik, hanem más munkáját sem becsülik meg.

  • 2008.02.25 17:59:07reni0214

    A múlkor a "játszónkon" keresztül jöttem haza.Épp láttam,hogy egy idősebb úr a homokozó mellé szaratja az ebét.Természetesen azonnal szóvá tettem,hogy feje felett a kutyát idehozni tilos,meg amúgyis ez egy játszótér,és baromoira nem tetszik,h.az én lányom délután itt játszhat a kutyaszar melett tipusu témát.Erre vazzeg úgy felfuvalkodott az ipse és nekem esett,hogy mit képzelek én magamról stb..stb... majdnem ott fo..am össze magam.Inkább feliszkoltam és magamban duzzogtam tovább.Bosszankodtam,h.ilyenkor hol vannak a közteresek.Ja és mellesleg a lakásunkban lakik két zsaru és egy közteres is mikor szóltam nekik(nekik is vannak gyerekeik)azt mondták nem akarnak visszélni "hatalmukkal"inkább kussba maradnak.És nyáron mgsüketülök mikor nyitva az erkély ajtó és hallom ahogy viháncol az "ifjú nemzedék"másnap meg persze minden tele üvegekkel,csikkekel stb........stb.........tehát azt akartam ebből kihozni,hogy én nem igazán tudom elképzelni,h.tényleg be lesz tartva/tartatva eme szép rendelet!!

  • 2008.02.25 18:02:00reni0214

    Peppermint! Nagymamám kipróbálta!Nyáron sunyiba nyakon öntötte a 2.-ról a lármázó tiniket,többet nem éjszakáztak azon a padon:)))))))))

  • 2008.02.25 18:13:52Pandi

    Reni, az ilyen esetekre tökéletes megoldást jelentene egy enyhe kis gázspray.:)

    Nem kell ide vipera.

  • 2008.02.25 19:03:25huhhh

    "Az általános iskolában is inkább "szülői kar"-t választottunk, mert az otthoni indíttatáson talán több múlik iskolai szinten, mint az oktatás színvonalán. Másképp megfogalmazva, jól kondícionált gyerekekkel jól tud dolgozni a tanári kar is.



    Sok egyéb ok mellett ezért estek ki a budai gimnáziumok."



    Rozina, az összes??? Konkrétan mi a baj a budai gimnáziumokkal, az oda járó gyerekekkel ("kondícionáltság" terén), illetve a szülőkkel ("kondícionálási" képesség terén) ÚGY ÁLTALÁBAN? Szerintem vannak köztük jók és rosszak, ugyanúgy, mint a pesti oldalon. Vagy a Duna nemcsak vízválasztó, hanem minőségválasztó is lenne egyben?

  • 2008.02.25 19:19:42babó

    rozina

    pontosan. ezt hívják szegregációnak. ó persze semmi konkrét, csak legyen a gyerek jól kondícionálva.

    b+

  • 2008.02.25 19:47:58huhhh

    Áááá, babó ez még csak nem is szegregáció, hanem egyszerű mezei tájékozatlanság.

    Árpád, Toldy, Városmajori, Baár-Madas... hogy csak néhányat említsek, és bocsánat, ha valamelyik színvonalas budai gimnáziumot kihagytam a felsorolásból. Egyik sem "elit belvárosi gimi" ugyan, de ott vannak a legjobbak között. Már ha az "elit belvárosi gimi" nem a Fazekast vagy az Apáczait jelöli, mert azok tényleg más kategória, de országos szinten más kategória, nem pedig attól, hogy "elit belvárosi". Tényleg érdekel, hogy pontosan mi a baja Rozinának az egész budai oldallal.

  • 2008.02.25 20:38:17babó

    ja és a cigifüst a suliban:

    nekem is fontos, hová megy a gyerek (naná, én is bűnös vagyok ebben, tényleg), de erre a wécés sztorira nem alapoznék. azért, mert nálunk is volt cigifüst és a többség nem lett bagós. különösen azok nem, akik otthonról sem hoztak rá példát, köztük voltam én is. és ilyan lesz a gyerekem is, és megbízom benne, hogy gimis korára legalább mérlegellni képes lesz a döntéseit függőség vs haverok példája témakörben.

    nem lehet örökké búrában tartani.

  • 2008.02.25 21:23:12Rozina

    Csajok, kinek van itt gimnazista korú saját gyereke? Más dolog megélni egy választás nehézségét, mint elképzelni, hogy milyen is az a szituáció.

    A budai gimikkel általánosságban az a bajom, hogy az odajáró gyerekek zöme "úrigyerek", akik nem hoznak jó szellemiséget magukkal. Mindezt gondolom azok alapján, amit az ott tanító barátaink mesélnek, az odajáró "úrigyerekek" szülei (ők is a barátaink) mesélnek, amit az általános iskolai tanárok mesélnek... Sok oldalról igyekszünk körüljárni, hogy a mi kölkünknek melyikben a legjobb. És még ez is lutri, hiszen kifoghat olyan tanárokat, akik pozitív vagy negatív irányba nagyon elvihetik az egészet.

    Az elit belvárosi gimit olyan értelemben használom, hogy oda tradícionálisan inkább tudás alapon lehet bejutni és az odajárók közt nagyobb arányban fordulnak elő a tudást értékként számontartó családok gyermekei.



    Minden ismerősünknek óriási gond, hogy hová adja a gyerekét középiskolába.





  • 2008.02.25 21:25:39Rozina

    cigifüsthöz:

    Valóban, ez az élmény önmagában nem ad összehasonlítást. A mai nap után mindegyikben meg fogom nézni szünet után a mosdót (hiába megyünk időpontra, a mai is 120 perces projekt volt).

  • 2008.02.25 21:31:02Rozina

    És még egy élmény:

    Mindkettő gyerekem alsó tagozatosként kezdte megutálni a sulit, mert unatkoztak. Kezdtek leszokni a tanulásról. A mindenre nyitottságukat, a hatalmas érdeklődésüket letörte a számukra nem megfelelő környezet.

    Ha az szegregáció, hogy a nekik megfelelőt akarom, akkor szegregáció. B+.

  • 2008.02.25 22:10:06Cyr

    Rozina: A gyerekeim nagy valószínűséggel budai sulikba fognak járni. Mivel - itt - lakunk. A jelenlegi baráti körük is. Egyikük sem "úrigyerek". Kérlek, ne általánosíts. Vagy - bocsánat - a pesti sulikba meg "prolik" járnak?

  • 2008.02.25 22:58:13Dexter68

    Rozina: Nekem van kettő. Budán. (az igaz ugyan, hogy az egyik csak most felvételizik). Tapasztalatom az, hogy naggyon rosszul van szervezve az, hogy a kamaszkodás egy időpontra esik a továbbtanulással. Úgyhogy fiús anyák: készüljetek őrületes küzdelmekre.

  • 2008.02.25 22:58:45Dexter68

    Ja, és én úrigyerek voltam. ;o)))

  • 2008.02.25 23:10:18cozumel

    Haaaat...nem mondom, hogy Rozina nem fog olyan gimit talalni, ahol tiszta lesz az ajer a budiban is.

    Csak nehogy azt a kovetkeztetest vonja le, hogy adott gimi palantai nem cigiznek...



    A mi gimink epuleteben egeszsegugyi szakkozepiskola is mukodott. Az eusok dirije-a gimi igazgato-helyettese-inkvizitori szenvedellyel uldozte a dohanyzast, es allandoan budi vizitet tartott.



    Nos, talaltunk mas eldugott zugocskat az epuletben, ahova a kutya sem jart...csak mi, bagosok.



    Kanadaban mar reg tilos a jatszotereken dohanyozni. A kornyeken jarorozo rendorautok meg nem restellenek lelassitani, hogy ellenorizzek, minden rendben van-e.

    A kisse vadoc tiniket meg udvariasan felszolitjak, hogy fogjak vissza magukat.



    Tartok tole, hogy Magyarorszagon ez is csak egy papiron elo szabalyzat lesz, kikenyszerites hianyaban....

  • 2008.02.26 07:19:29huhhh

    "Csajok, kinek van itt gimnazista korú saját gyereke? Más dolog megélni egy választás nehézségét, mint elképzelni, hogy milyen is az a szituáció."

    Rozina, csatlakozom Dexterhez. Nekem is van kettő. Igaz ugyan, hogy az egyik csak most felvételizik - ebben is csatlakozom Dexterhez -, de éppen ezért nagyon is benne vagyok a témában. Szóval nagyon is el tudom képzelni azt, amihez hozzászólok.(Majd ha lesz egy kis időm, kikutatom britt tudósoknak, hogy egy hozzászólást olvasva miért az ugrik be rögtön neked, hogy egyedül csak te vagy a téma szakavatott értője, a többiek meg biztosan mind csak a partvonalról dumálnak bele a dologba, és saját tapasztalatok híján lövésük sincs a témához. Na mindegy.)

    Na, akkor most csatlakozom Cyrhez is, és megpróbálom neked kicsit árnyalni a képet, mert úgy látszik, a "hallottam valakitől, aki ismer valakit, akinek az unokatestvére oda jár" módszerrel mégsem sikerült korrekt módon feltérképezni a témát. Lehet, hogy meglepő, de a színvonalas gimnáziumokba a Duna másik partján is csak igen kemény felvételivel lehet bejutni. Erről itt most elvitatkozgathatunk, de nem érdemes, inkább arra kérlek, hogy nézegesd egy kicsit a szóbeli behívás ponthatárait (kivéve a Baár-Madasét, mert ott csak mostanában zajlott le a felvételi). Most éppen ez az aktuális, aztán majd március közepe táján vess egy pillantást arra is, mennyi kellett a tényleges bejutáshoz.

    Mi nagyon sok gimnáziumban voltunk most is és két éve is, és az ismerősök beszámolói nem riasztottak bennünket vissza a pesti oldalra való átutazástól sem, úgyhogy ott is körülnéztünk. Nekem ugyanis nincs kerületekre lebontott általánosító véleményem. Úgyhogy nyugodtan elhiheted nekem, hogy nem a Dunától való koordináták határozzák meg, hogy egy gimnázium jó vagy kevésbé jó.

    Akkor most egy kicsit az "úrigyerek" témaköréről - ahogy látom, én úgyis az "úrigyerek szülei" körbe vagyok soroltatva nálad. Egészen pontosan természetesen csak a saját gyerekem iskoláját ismerem, de a más budai gimnáziumokban továbbtanuló általános iskolai osztálytársak alapján nyugodtan mondhatom neked, hogy ez a "budai úrigyerek" dolog egyszerű, mezei és buta általnosítás - amit egyébként utálok, de ez magánügy. Én nem vagyok "úriszülő", és úgy látom, a többi gyerek is hasonló körülmények között élő és hasonló elvárásokat támasztó családból érkezik. "Úrigyerek" biztos van (bár nem tudom, mi alapján lehet ezt pontosan definiálni), Pesten és Budán is, meg persze máshol szerte az országban.



    "Az elit belvárosi gimit olyan értelemben használom, hogy oda tradícionálisan inkább tudás alapon lehet bejutni és az odajárók közt nagyobb arányban fordulnak elő a tudást értékként számontartó családok gyermekei."

    Pfffffff... erre már nem is mondok semmit.



    A füstös vécé pedig érdekes iskolaválasztási szempont. Egyrészt azért, mert nemigen fogsz találni olyan iskolát, ahol a legkisebb helyiségben is füstmentes levegő fogad (ezek szerint még az elit belvárosi kerületekben sincs ilyen). Nem azért van így, mert nem tudás alapon bejutott gyerekek járnak oda úriszülők úrivillájából, ahol nem a tudást tartják számon értékként, hanem azért, mert éppen ez a korosztály az, amikor a gyerekek mintegy a felnőttkor próbálgatásaként a dohányzást is megpróbálják. Megnyugtatlak, hogy ez nem egyenes út a zülléshez (sőt a családi háttérről is vajmi kevés támpontot ad), annál is inkább, mert a mostani "próbálgatók" elég jelentős része végül nem válik dohányossá felnőttkorára. Csak éppen ebbe is belekóstol kamaszkorában.

    Másrészt azért érdekes szempont, mert ha olyan jól "kondicionált" gyereked van (bármit is jelentsen ez), akkor csak attól tutira nem fog rászokni a cigizésre, mert a vécében vágni lehet a füstöt - ezt is tapasztalatból mondom. (Bár én nem tudom, mijaza kondicionálás, úgyhogy ebből eredően biztos alapvető hiányosságokkal küzdenek a gyerekeim. Megnyugtatlak viszont, hogy a tudásuk alapján tartanak ott, ahol tartanak, és a tudást is értékként tartjuk számon - mint ahogyan a kellő ismeretek alapján történő ítéletalkotást is. Ja, és nem dohányoznak.)

  • 2008.02.26 07:38:35huhhh

    Rozina hozzászólását olvasva elgondolkodtam, hogy találkoztam-e más szemtől-szembe olyan igazi "budai úrigyerekkel". Nos, azt hiszem, eggyel már találkoztam. A téli szünet utolsó napján egy angol iskola egyenruhájában várakozott a londoni gépre. Megnyugtatalak Rozina, hogy az igazi "budai úriszülők" már nem a budai gimnáziumokba járatják a "budai úrigyerekeket". Akiknek a gyereke pedig még mindig oda jár, azok ugyanúgy a tudást tartják számon értékként, mint te, és a gyerek sem a szülők pénze, hanem a tudása alapján kerül be.

  • 2008.02.26 08:18:16cseresznye

    Én már találkoztam. Legalábbis olyanokkal, akik magukat tartották annak. Egy szakkolégium találkozóján történt ez, ahol frissen érettségizett elsősök voltak.

    Úgy ismerkedtek, hogy lecsekkolták, ki hova járt, és hány ismerőse van a másik gimijéből. Amúgy a legtöbben pesti gimiből jöttek, de budai gyereknek nevezték magukat.



    Én kívülállóként magamban finnyogtam, de lényegében semmi érdemben kifogásolható nem hangzott el.

  • 2008.02.26 08:31:34huhhh

    Már amennyiben nem tekintjük érdemben kifogásolhatónak a részinformációk alapján történő negatív általánosítást, ami ráadásul nem is igaz. Ahogy nézem a világ folyását, lassan már tényleg az a rossz, aki ezt érdemben kifogásolhatónak tartja.



    "A budai gimikkel általánosságban az a bajom, hogy az odajáró gyerekek zöme "úrigyerek", akik nem hoznak jó szellemiséget magukkal."



    "Az elit belvárosi gimit olyan értelemben használom, hogy oda tradícionálisan inkább tudás alapon lehet bejutni és az odajárók közt nagyobb arányban fordulnak elő a tudást értékként számontartó családok gyermekei."

  • 2008.02.26 08:37:34huhhh

    "Amúgy a legtöbben pesti gimiből jöttek, de budai gyereknek nevezték magukat."



    ... és ebből most mi a következtetés a budai kontra pesti gimnáziumok szellemisége ügyében?

  • 2008.02.26 08:43:51cseresznye

    Nem értem pontosan, most nekem szólt-e a válaszod. Ha igen, akkor annyit, hogy én csak egy beszámolót írtam arról, hogy valahol valakik magukat budai úrigyereknek nevezték.

  • 2008.02.26 08:46:40cseresznye

    huhhh, semmi következtetés. Max annyi, hogy néhányan, akik magukat budai úrigyereknek nevezték pesti gimikbe jártak. Semmi hátsószándék részemről, sztori volt, adalék.



    A "találkoztam-e már szemtől szembe..." kezdetű mondatodról jutott eszembe. Ennyi.

  • 2008.02.26 08:51:08huhhh

    Cseresznye, a tapasztalataid inkább Rozinának lesznek érdekesek, hogy csak óvatosan azokkal belvárosi elit gimnáziumokkal, mert a budai úrigyerekek már oda is beférkőztek. :)) A dolog másik oldala pedig az én tapasztalatom, hogy a budai gimnáziumok viszont egyáltalán nincsenek tele "budai úrigyerekkel" (biztosan azért, mert a belvárosi elit gimnáziumokat szállták meg :)). Száz szónak is egy a vége, a te tapasztalatod és az enyém is csak arra int, hogy óvatosan azokkal az általánosításokkal.

  • 2008.02.26 08:55:30huhhh

    Az egymás iskolájának lecsekkolásáról pedig annyi, hogy a múltkoriban egy országos hetilapban olvastam egy menő ügyvédi iroda álláshirdetését ügyvédbojtárok részére, melyben szigorú kritérium volt, hogy csak ELTE-n szerzett diplomával lehet pályázni, egyéb jogi karocskákon végzettekkel szóba sem állnak. Lehet összefüggéseket keresni, továbbgondolni és elgondolkozni...

  • 2008.02.26 10:05:45Cyr

    Ebben az egész "úrigyerekezésben" számomra az a gáz, hogy maga a szó negatív csengésű lett, sokan ezért is kérjük ki magunknak. Pedig eredetileg nem az. Számtalan dolgot tudnék elmondani, mi az, amit egy VALÓBAN úrigyerek megtesz, vagy nem tesz meg, hogyan viselkedik, viselkednek a családban, nem teszem, aki érti, érti, aki nem , annak meg hiába is mondanám. Azt viszont nem árt tisztázni, hogy az "úrigyerek" és az "újgazdag" NEM ugyanaz a kategória. Távolról sem.

  • 2008.02.26 10:08:51huhhh

    Cyr, Rozina szerint úrigyerek = aki nem megfelelő szellemiséget visz be magával otthonról a belvárosi elit iskolába. No comment.

  • 2008.02.26 10:11:44Cyr

    Ja, az más. Máris megyek magamba roskadni és átértékelni. :)

  • 2008.02.26 10:16:28huhhh

    Cyr :)))) Ezek szerint nekem is van bőven mit átértékelni. :))

  • 2008.02.26 10:19:29Nilüfer

    Budau Úrigyekek számomra negatív kicsengésű. és kissé irigy:D

    de őket már külföldre küldik középiskoláss korukban:DD van egyébként debreceni úrigyekek is, aki nem itthon érettségizik...

    Az úrigyerek meg egyszerűen jól nevelt, illedelmes, tud viselkedni,normálisan beszélni és beszélgetni,pl. feláll, ha idősebb ember lép a szobába, kiveszi a zsebéből a kezét ha szembe jön egy ismerős, és köszönni illik neki,helyénvalóan öltözködik stb..na, az ilyen abszolút pozitív, és ritka, mint a fehér holló.Kár....

  • 2008.02.26 10:29:52szövetszöcske

    Hat, Nilufer leirasa alapjan nem veri ki bennem a biztositekot a szimpatia az urigyerekek irant:)

  • 2008.02.26 11:18:19vikimanka

    Akkor megosztom veletek az én átélt középiskolás dolgaimat. Nálunk az úgy volt, hogy sokan kipróbáltuk sunyiban a dohányzást, de alig tudok olyat közülünk aki jelenleg is dohányzik.Nagyon sok volt osztálytársammal tatrjuk a kapcsolatot, ezért tudom.Szerintem nem lehet messzemenő következtetést levonni abból, hogy hány diákot kapnak el wc-ben dohányozva.Mi az udvaron cigiztünk elbújva az ügyeletes tanárok elől.Ha mi is ügyeletesek voltunk akkor aki a wc-ben dohányzott, azt kiküldtük, de aki az udvaron azt nem csesztettük.Ja, és nem egy úrisuki volt, átlagos középiskola, de a mi osztályunk nagyon jó osztály volt, annyira, hogy 5. évvégi osztályátlag 4-esen felül volt.Szerintem felesleges a gyerekekek a cigizés alapján megítélni.Én is kipróbáltam akkor, sőt még később is néha el-el pippantottam egyet, de ettől még utálom a cigit és úgy gondolom rendes felnőtt lett belőlem.

  • 2008.02.26 11:19:24vikimanka

    Megint egy csomó mindent elgépeltem.

  • 2008.02.26 22:18:01wish73

    visszatérnék a kutyapiszok vs cigi dologra. míg a dohányosok az áfán felül rendesen fizetnek jövedéki adót is, addig a kutyásokat semmilyen plusz teher nem terheli. a kutyapiszkot közpénzeken takarítják, akár az utcán hagyják a cuccost, akár felszedik és veszélyes hulladékként kell azt megsemmisíteni. ahogy a kutyásoknak van kijelölt kutyafuttató, úgy a dohányosoknak nem hagynak semmiféle lehetőséget. maximálisan egyetértek azzal, h semmiféle gyerekes intézmény környékén ne lehessen. sőt, munkahelyeken, közintézményekben sem. de, hogy egy sörözőben, kávézóban sem lehet valóban elkülönített helyen rágyújtani, az túlzás. ok, h sokakat zavar, helyes, h nem elég annyi, h az egyik asztal ide, másik oda tartozik közös légtérben. de normálisnak tartanám, h a vendéglátóipari egységeket kötelezzék szeparált dohányzó rész kialakítására, így mindenki szabadon választhatna.

  • 2008.02.26 22:31:21Moira

    wish: maximálisan egyetértek veled! A terhességem előtt bagóztam, és ha abbahagyom majd a szoptatást, (sajna) valszeg újra rágyújtok majd. Legyen normális lehetőség a bagósoknak is. Nekm pl a sörömhöz igazán jól esik egy cigi. Viszont más arcába nem fújnám a füstöt. Legyen külön légtér, vagy akár külön kocsma. Én nem lennék ellene egy jó kis füstös-játékgépes-szocreál kocsmának. :-))

  • 2008.02.26 22:47:43miramira

    Nehogy már a cigire költsek!!!

    Inkább két liter 100%-os gyümilé a gyereknek.

    aki meg a a gyermekágyas osztályról lóg le dohányozni,süllyedjen el!!!!

  • 2008.02.26 22:55:11Moira

    miramira: amikor jártam terhesgondozásra, a párom a kórház kertjében várt a kajával, és mesélte haogy mekkora pocakkal jönnek le bagózni. Aztán láttam a saját szememmel is.

    Nekem is eszembe jutott néha, hogy mi lenne ha, de nem tudtam volna megtenni a baba miatt.

    Más meg megteszi. :-(

  • 2008.02.26 23:05:07miramira

    Az én kincsem 9/10 es apgarral született mégis felvitték megfigyelni a korababákhoz

    3-óránként vették ki a fény alól őket,lehetett etetni

    Mindig háromnegyedre kellett felmenni.

    Mirella három kilós volt,időre született,de aluszékony volt.

    De viszont volt egy kilós is,akinek anyukája késett az etetésről mert dohányzott.

    Én majdnem összeestem a sírástól mikor közölték hogy gond van a babával,ő meg cigizik?????

  • 2008.05.09 12:41:54bokretali

    Nagyon helyes!!De azokat a kismamákat is megbüntettném gyerek veszélyeztetése miatt aki terhesen és szoptatás alatt dohányoznak,a legundoritóbb,dolog a világon!

  • 2008.05.09 12:51:52bokretali

    Megosztok egy rövid kis történetett veletek,fél évvel ezelöt hüvelyplasztikám volt,bent feküdtem egy napot a korházban(akor dohányoztam éppen)ugye kijártam cigizni az arra kijelőlt helyre,és megböbbenve látam azt a rengeteg terhes nőt akik bent feküdtek valamilyen probléma miatt a korházban,hogy egyik cigiről gyújtottak a másikra,ja kávé mellet,és cigizés közben szapulták a dokikat,hogy nem egézséges a babájuk,az egyiknek sem fordúlt meg az OKOS fejében,hogy talán nem kéne szívni a cigit!!Undorító minden nő aki dohányzik mig tehes és szoptatt,szerintem ott kezdődik az anyává válás,hogy minden tőlem telhetőt megteszek,hogy esélyt adjak a gyerekemnek,hogy egézségesen szülessen,

  • 2008.05.09 12:52:28másutt

    nagyon helyes!

    ne lehessen szabad dohanyozni parkban, strandon, jatszoteren es a korhazak kertjeben.

  • 2008.05.09 12:54:21másutt

    ha 8 napon tul gyogyulo serulest szenved a gyerekem a kezem altal, mert osszeverem kekre-zoldre rendszeresen, akkor az buntetendo.

    ha miattam asztmas lesz, rakos, meddo es 15 evvel kevesebbet el, akkor az OK.

    hogy lehet ez?

    a torott csont begyogyul.

    a megnyomoritott verkeringes kevesbe.

  • 2008.05.09 12:54:31lilliput08

    remelem az allatkert is csatlakozik a listahoz

  • 2008.05.09 12:58:46bokretali

    ugyis rengeteg betegséggel születhet ami nem rajtunk múlik,ha kizárjuk azokat ami megelőzhető azt hiszem az már jó!!Nem is tudom hogy lehet elszámolni a lelkiismerettel,azoknak akik a bagó miatt szültek beteg,és koraszülött gyerekeket,mit mond a gyerekének,ha az egyszer megkérdezi tőle (ANYA ÉN MÉRT LETTEM BETEG???)Azt mondja majd -azért fiam mert anyuka nem birt lemondani a cigiről,vagy ráfogja a doktorbácsira??

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta