A mindössze 87 négyzetkilométeres Szent Márton-sziget a Karib-térség egyik legismertebb turisztikai célpontja, amelyen két nemzet osztozik. A déli, Sint Maarten, a Holland Királyság része, az északi viszont a franciáké, ez a Collectivité de Saint-Martin. De hogy miért is beszélünk most erről a szigetről? Azért, hogy még időben megtudd:
ha a nyaralásod egyetlen pillanatában sem vágysz izgalmakra, akkor ne ide tervezd az utazásod!
Ennyi strand nincs a világon
E trópusi, egész évben forró, festői szigetet eddig a világon semmi sem tudta megelőzni, már ami a strandjai számát illeti. Ebben ugyanis St. Maarten tartja az abszolút rekordot a maga 37 fürdőzőhelyével, amely egyikéhez ráadásul még hasonló sincs a földkerekségen.
Repülők miatt rémüldöznek a strandolók
Ha valaki előzetesen nem tájékozódik a Maho Beachről, akkor igencsak szokatlan meglepetésben lehet része, hiszen a tengerparton kijelölt fürdőhely fölött csupán 20-30 méteres magasságban zúgnak el a repülők.
Ezt képzeld el úgy, hogy békésen sütteted a napon a hasad, majd a távolból egyszer csak közelíteni látsz egy repülőt, amely olyan félelmetes közelségbe kerül hozzád, amelyre rémálmaidban sem gondolnál.
Noha itt persze nem arra megy ki a játék, hogy a pilóták a frászt hozzák a turistákra, az ok ennél sokkal prózaibb.
A Maho Beach közvetlen szomszédságában található a régió egyik legrégebbi és legforgalmasabb repülőtere, az évente mintegy 1,8 millió utast kiszolgáló, nemzetközi Princess Juliana Nemzetközi Repülőtér, amely kifutópályája annyira rövid, hogy a gépeknek egyszerűen nincs más lehetősége. mint ijesztően alacsonyan repülni.
Szigorú biztonsági szabályok érvényesek a strand területén
Bár kétségtelen, hogy a látvány mindenért kárpótol, de arról is muszáj szót ejteni, hogy azért nem veszélytelen hobbi repülőket nézni a parton. A strandolók annak ellenére nem tudnak betelni a hellyel, hogy gyakorta löki őket a vízbe a sugárhajtómű nem kis fuvallata. Sajnos megannyi baleset is történt már amiatt, mert a parton hasukat süttetőknek esze ágában sem volt betartani a biztonsági szabályokat.
Például azt, hogy maradjanak távol a kifutópályával és a hajtóművekkel egy vonalban lévő területtől, amikor a repülők felszállnak.
A fülünket is hasznos eltakarnunk a repülő jöttével, hiszen a sugárhajtóművek zaja meghaladja a 120 decibelt. Nem szabad továbbá a korlátokba kapaszkodni, ahogyan átmászni a kifutópályát a reptértől elválasztó falon sem.
Ha szeretnéd megismerni a világ egykor leggazdagabb szigetét is, akkor ajánljuk figyelmedbe az erről szóló cikkünket.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés