A reformkor első „celebpárja”, Petőfi Sándor és Szendrey Júlia különc szokásait, felfokozott érzelemvilágukat, véleményformáló szerepük jelentőségét állította középpontba a szabadakarat>>>> című új hullámos koncertszínházi előadás. A darab érdekessége, hogy míg a két főhőst prózai színészek – Staub Viktória és Tóth Mátyás – formálták meg, a lelkükben végbemenő változásokat Schoblocher Barbara és Ember Márk dalban adta elő. És volt a darabnak egy új hullámos zenei vonala is: az influenszerpár történeteit AKC Misi (Vellinger Mihály) és Filo (Fuchs Benjamin) rapben kommentelte a darab során.
A dalok szövegeit szerző Hujber Szabolcs (aki egyébként a Dívány vezető szerkesztője) elmondta, hogy a dalszövegek fő forrása Petőfi költészete, de nem feltétlenül úgy, ahogy az iskolában tanuljuk. „Ha a költőt elsősorban szerelmes férfiként képzeljük el, hiszen az is volt, akkor az ebben az időszakban született alkotások is más értelmet nyernek, új, izgalmas jelentésekkel gazdagodhatnak. Például a Föltámadott a tenger szerelmes vers is lehet, a Minek nevezzelek pedig duett Júliával” – mondta a szövegíró. (Cikkünk címéül is az egyik Júlia-dal részletét választottuk, amely jól érzékelteti, hogyan is érezhették magukat a fiatalok, akiknek a szerelmi élete a nyilvánosság előtt bontakozott ki, és ért tragikus véget.)
A szabadakarat>>>> rendezője Almási-Tóth-András, zenei producere Bella Máté volt, a zenéket utóbbi mellett Jancsó Gábor (Blahalouisiana) és Furák Péter (Follow The Flow) írták. A darabot a TulipánTündér Produkció vitte színpadra, a Petőfi 200 emlékév részeként, az előadás teljes zenei anyaga a digitális zenei szolgáltatásokban vált elérhetővé.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés