"Mindenki azt csinál az otthonában, amit szeretne" – Már a lakberendezésben sincsenek tabuk

GettyImages-823157
Olvasási idő kb. 3 perc

Ma már kedvenc ruházati márkádat jó eséllyel lakberendezési termékeken is viszontláthatod, de ha a márkahűség helyett saját stílusérzékedre hagyatkoznál inkább, azt is megteheted, tabuk nélkül. Szakértőkkel beszélgettünk a divat és a lakberendezés párhuzamáról.

A 2000-es évek elején kezdődött az a tendencia, hogy a legnagyobb divatházak a lakberendezés irányába is kiszélesítették tevékenységüket. 

Ismert stílusjegyek a lakberendezésben

A legnagyobb luxusmárkák egy életérzés átadására törekedtek saját belsőépítészeti megoldásaikkal, legismertebb motívumaik és stílusjegyeik lakberendezésbe ágyazásával. A tehetős, luxusra vágyó, márkahű vásárlóközönség pedig,

akik öltözködésükben hűségesen követnek egy divatházat, immár otthonuk belső kialakítását tekintve is hátradőlhetnek, a pénzükért azt kapják, amit már ruházatukban a márkától megszoktak. 

Izgalmas stílusjegyek: ízelítő a 2010-es Versace lakberendezési kollekcióból
Izgalmas stílusjegyek: ízelítő a 2010-es Versace lakberendezési kollekcióbólJacopo Raule / Getty Images Hungary

Gyorsfogyasztás a lakberendezésben

A későbbiekben a fast fashion márkák is előálltak már lakberendezési tárgyakkal kiegészítve egyre szélesedő termékpalettájukat. A ruhák után a kiegészítők terepe következett, majd a kozmetikumoké, míg szép lassan eljutottunk a lakberendezésitárgy-dömpingig. A díszpárnák, gyertyatartók, illatosítók, kispolcok, fényképkeretek, műnövények és egyéb lakberendezési kiegészítők száma mára a végtelenbe vezet, nem úgy, mint a bolygó jövője, többek között az általuk okozott környezeti károk és jelentős ökológiai lábnyom okán. Mindezek, jóllehet még akkor is velünk lesznek, amikor e gyorsfogyasztási cikkeknek beillő „bútordarabok” már régen nem.

A Gucci ebben a nápolyi kirakatban is keverte a divatot a lakberendezéssel
A Gucci ebben a nápolyi kirakatban is keverte a divatot a lakberendezésselanzeletti / Getty Images Hungary

Ha azonban felelősen, megfelelő mértékkel kordában tartva újítjuk meg otthonunk arculatát, akkor néha jólesik egy felfrissült környezetben találnunk magunkat saját otthonunkban. De vajon melyek azok a közös készségek és képességek, amelyek egy divatérzékeny embert otthona szépítésére és folyamatos megújulására ösztönöznek?

Mit tehetnek azok, akiknek többféle stílus és esztétika is közel áll a szívéhez, de otthonuk megjelenését mégsem változtathatják olyan sűrűséggel, mint saját outfitjükét?

És vannak-e olyan elkerülendő kombinációk, amik mindenképp sértenék a jó ízlés írott vagy íratlan etikettjét? Ezekről kérdeztem Pécsi Balázs stílustanácsadót, a Stílusgourmand című könyvszerzőjét és Szilassi Mártont, a London College of Fashionön végzett divat PR-szakértőt, aki ma már enteriőrtervezőként dolgozik.

A szakértőkkel készült interjúnkat itt nézheted meg:

Ha érdekel a divat, de foglalkoztat a fenntartható fejlődés is, ezt a korábbi cikkünket is ajánljuk figyelmedbe.

Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?
Érdekességek