Gömbölyded nőkre hajt a divatipar új H&M-je

Zanza!

A Fashion Nova nagyot megy épp, köszönhetően a kerek fenék divatba jöttének. Olyan celebnőkkel hirdetik magukat, mint Amber Rose, Kylie Jenner, Khloe Kardashian, a 19 éves színésznő-énekesnő, Desireé Mitchell, Cardi B., Blac Chyna, Lala Anthony vagy a YouTube sztár, Tana Mongeau.

Míg a Zara jól elbénázta a gömbölyded nőket megcélzó farmerkampányát, addig a 2006-ban alapított Fashion Nova egyre nagyobb sikereket ér el a témában. Olyannyira, hogy a divatvilág új játszóterén, az Instagramon már több mint 7 millió követőjük van, és olyan celebnőkkel hirdetik magukat, mint Amber Rose, Kylie Jenner, Khloe Kardashian, a 19 éves színésznő-énekesnő, Desireé Mitchell, Cardi B., Blac Chyna, Lala Anthony vagy a YouTube sztár, Tana Mongeau.

Nem tudjuk, hogy hol lesz a Los Angeles-i márka öt év múlva, de jelenleg annyira népszerű, hogy simán felveszi a versenyt a többi fast-fashion márkával. Sikerük titka igencsak összetett, közrejátszik benne a megfizethetőség, a közösségi oldalakon való folyamatos jelenlét, illetve az, hogy Kardashian és Jenner lányokra hajazó hírességek is viselik gömbölyded alakra tervezett farmereiket és ruháikat.

#khloekardashian Looks AMAZING in @fashionnova * Search: "Lost At Sea Shorts" *www.FashionNova.com*

Una publicación compartida de FashionNova.com (@fashionnova) el

Az új márka szekerét tehát befolyásos celebnők tolják. Mikor tavaly decemberben Kylie Jenner és nővére Khloe Kardashian “Megszállottja lettem az új @fashionnova farmernek” mondattal posztoltak képet magukról az Instagramon, akkor azt több mint két millión lájkolták. “3000-5000 ismert emberrel dolgozunk” – mondta a Fashion Nova alapítója és vezérigazgatója, Richard Saghian, aki a YouTube-os vírusvideókhoz hasonlította működésüket és magyarázta robbanásszerű növekedésüket.

“A túlárazott divat halott, a fast-fashion az új trend”

– kiáltotta ki magabiztosan Saghian, aki azt állítja, hogy a vásárlók háromnegyede 90 napon belül visszatér a webáruházba, ahova 400-500 újdonságot töltenek fel hetente. A márka egyébként több mint 600 főt foglalkoztat és emellett még egy külön online és közösségi médiára specializálódott csapat dolgozik azon, hogy a kollekciók eljussannak a 18-25 év közötti célcsoporthoz. “A márka rajongói szívesen címkézik fel #OOTD (kb.a nap szerelése) hashtaggel szelfijeiket az Instagramon. Mi ebből körülbelül 30 vásárló fotóját repostoljuk hetente” – állítja a büszke tulajdonos. Összehasonlításképpen, a 17 évvel ezelőtt alapított brit online bolt, a konkurens Asos körülbelül 20 fotót repostol hetente.

Az A Line Partners elemzőcég munkatársa, Gabriella Santaniello szerint a közösségi média lehetővé tette a cégek számára, hogy megkerüljék a divatszerkesztőket és celebeket használjanak fel arra, hogy közvetlen kapcsolatot tartsanak a vásárlókkal. A Fashion Nova másik sikere az árában rejlik, mivel a legtöbb termék kevesebb mint 50 dollárba, kb.14 ezer forintba kerül, de mivel a hírességek is felveszik, így a vásárlók sem érzik cikinek a beszerzését. Jó példa erre Cardi B. videója, amiben egy 100 ezer dolláros, kb. 28,5 millió forintos órában és egy 60 dolláros, nagyjából 17 ezer forintos Fashion Nova ruhában pózol.

*RESTOCK ALERT*⠀ Search: "Glory Days Dress"⠀ Search: "Always Shine Choker"⠀ Search: "She's A Winner Heels"⠀ *www.FashionNova.com*

Una publicación compartida de FashionNova.com (@fashionnova) el

“A Fashion Nova nő magabiztos, szép, elegáns és elégedett a testével”

– állítja a széles vevőkörére büszke Saghian, aki szerint tévhit, hogy az alacsony árak nem jelentenek egyet a magas minőséggel. “A ruhák és a plus size / curvy (telt karcsú/gömbölyded) vonal mellett továbbra is a farmerekből adjuk el a legtöbbet. A divatnak nem kellene a méretre korlátozódnia, láttunk olyat a piacon, aki figyelmen kívül hagyta, ezért mi úgy döntöttünk, hogy máshogyan járunk el. Az Insta-celebek csak kis részét teszik ki a vevőkörünknek, már dolgozunk rajta, hogy túllépjünk a straight/ curvy vonalon és férfi ruházattal valamint gyerek kollekciókkal gazdagítsuk divat birodalmunkat” – mondja a piaci rést meglátó üzletember. 

*MUST HAVE*⠀⠀ Search: "Savage Mode Top"⠀ Search: "Savage Mode Pants" *www.FashionNova.com*

Una publicación compartida de FashionNova.com (@fashionnova) el

“Korábban a kifutókról lesték le a divatirányzatokat, de az én meglátásom szerint ez a módszer kihaló félben van."

Az emberek nézik az Insta posztokat és azt akarják megvenni amit azon látnak”- magyarázza Saghian, aki a Vice.com-nak elmondta, hogy 500 és 2000 dollár (kb.142.900 - 572.890 forint) közötti összeget fizettek a közepesen ismert Insta-sztároknak a ruhák népszerűsítésért, de a legtöbben inkább ingyen ruhákat kapnak a márkától. Ami lássuk be aprópénznek tűnik egy fizetett hirdetéshez vagy óriásplakáthoz képest és ez a hozzáállás igencsak felkavarhatja a divatvilág állóvizét a közeljövőben.

Blogmustra