Íme a szezon négy legmenőbb táskája

Zanza!

A kutatások szerint kevesebb klasszikusba és több vidám, feltűnő táskába fektetünk be.

A Lyst legfrissebb kutatása hívja fel a figyelmet arra, hogy mennyire megváltoztak a vásárlói szokások az elmúlt időszakban. A tehetősebb táskarajongók például már nem az “időtlen”, a “klasszikus”, illetve a “mindennap bevethető” jelzőkkel ellátott táskákra költik a pénzüket, inkább a vidám színek és szokatlan formák felkapottak az utcai divatban – írja a Refinery29.com.

Alig pár hete léptünk be az új évbe, de az e-kereskedelemre specializálódott platform máris kiszúrta, hogy melyik az a négy tétel, amire feltűnően sokan kerestek rá és vettek meg a közelmúltban. A Lyst szerint a Loewe színes ‘Elephant' táskájára (1380 euró, kb. 427 ezer forint) kiemelkedően nagy az érdeklődés, így akár még a 2017-es év egyik nagy befutója is lehet a táskapiacon. A mókás kiegészítőre már az év első 10 napjában 307 százalékkal többen kerestek rá és 128 százalékkal többen tették be a kosarukba, mint általában.

Állítólag ez lesz az év slágere.
Állítólag ez lesz az év slágere.Fotó: Christian Vierig / Getty Images Hungary

A második helyen végzett Anya Hindmarch meggypiros, szemekkel díszített erszénye, (250 euró, kb. 77.400 forint) amire 222 százalékkal többen kerestek rá és 80 százalékkal nagyobb volt rá a kereslet. Sophie Hulme leginkább a strukturált, egyszínű kézitáskáiról ismert, épp ezért meglepő, hogy 103 százalékkal nőtt meg a keresések és 56 százalékkal a vásárlás a csíkos, cukorkaszínű táskára, amiért 524 eurót, kb. 162 ezer forintot kérnek a márkánál. A lista negyedik helyére került Sophie Anderson, akinek ‘Adorada' néven futó, kör alakú, pomponos táskájára 47 százalékkal többen gugliztak rá és 29 százalékkal többen szerezték be az év elején. A strandtáskának látszó kiegészítő 199 euróba, kb.61.600 forintba kerül.

Sokan keresik az Anya Hindmarch féle 'szemes' táskát is.
Sokan keresik az Anya Hindmarch féle 'szemes' táskát is.Fotó: facebook.com/AnyaHindmarch

Ezekben a táskákban azonban van néhány közös vonás: élénk színűek, játékos részleteket rejtenek és szokatlan formájúak. A Lyst elemzői úgy vélik, hogy ez nem véletlen, mivel az elmúlt két szezonban több márka, köztük az Anya Hindmarch, Jeremy Scott és a Marc Jacobs is épített be ilyen fiatalos és vidám táskát (smiley arc, szivárvány vagy közúti táblák) a megszokott örökzöld fekete vagy barna táskák mellé De még az olyan klasszikus luxusmárkák is beszálltak a játékba a tavalyi évben, mint a Loewe és a Mulberry, akiknek táskáit mindig jó befektetésnek tartják a szakmában.

Íme a Sophie Anderson féle pomponos táska.
Íme a Sophie Anderson féle pomponos táska.Fotó: Facebook.com / Sophie Anderson

“A 2016-os év elején a vásárlóink inkább Instagramon menő táskákba fektettek be. Népszerű volt a Chloé ‘Faye' táskája, a Mansur Gavriel vödörtáskája és a JW Anderson féle piercinges táska. Bár az ilyen típusú táskák egy darabig nagyon népszerűek, kevéssé praktikusak. A legkeresetebbek a semleges árnyalatok (fekete és barna) és az aránylag olcsó táskák voltak" – elemezte a tavalyi évet Sophie Hay, a cég vezető munkatársa.

Sophie Hulme cukorka színű táskájára is sokan keresnek rá.
Sophie Hulme cukorka színű táskájára is sokan keresnek rá.Fotó: Gilbert McCarragher / Facebook.com / Sophie Hulme

A szakember kizárólag a külsőségeknek tudja be a váratlan drámai változást, mivel szerinte ezeket a feltűnő kiegészítőket csupán vásárlási és nem befektetési szándékkal szerzik be a vásárlók. Ezeknél az aktuális divat által irányított trendeknél ugyanis az emberek pontosan tudják, hogy melyik tervező melyik táskájára kíváncsiak, míg a klasszikus táskák esetében az emberek hajlamosak többet böngészni, mielőtt elköteleznék magukat és befektetnének.

Hay szerint a 2017-es év bőven tartogat meglepetéseket a divatiparban, mivel ilyen tartalmas év után, mint amilyen a 2016-os volt, az emberek valami lazábbra és vidámabbra vágynak, ezért várhatóan érdemes lesz beszerezni egy-két ilyen játékosabb kiegészítőt a következő szezonra.

Blogmustra