OFFLINE

Ki is volt valójában Max Factor?

2016. április 13., szerda 22:02

"Senki sem születik ragyogó szépségnek, a ragyogás hozzáadott érték" – Max Factor 

A mai Lengyelország területén 1872-ben látta meg a napvilágot Maksymilian Faktorowicz, és már fiatalon elkezdett a szépségiparban dolgozni. Miután letöltötte a katonai szolgálatot, nyitott egy boltot Moszkvában, majd hivatalos kozmetikai szakértője lett a Cári Operaháznak, sőt még az uralkodói családnak is. Sikerei ellenére annyira félt az egyre erősödő antiszemitizmustól, hogy 1904-ben feleségével és három gyermekével emigrált az Egyesül Államokba. A család Ellis Island-en, Manhatten közelében telepedett le, ahol a bevándorlási hivatal rövidítette le a nevét Faktorowiczról Factorra. 

Később St. Louis-t és Los Angeles-t is megjárta, abban reménykedve, hogy képes lesz betörni az ébredező mozgófilm-gyártásba egyedi, megrendelésre készült parókáival és arcápolási termékeivel. 

1909-ben alapította meg a Max Factor & Company-t, hétköznapi kozmetikai szereket árult, miközben kutatott és új készítmények előállításán gondolkozott. Termékeit hamarosan felfedezte magának a filmipar, hiszen újfajta sminkeket tervezett speciálisan a képernyőre, nem olyat, mint az addig használatos színházi sminkkészítmények, mert az ő alapozói nem törtek és nem is keményedtek meg. 

Nemsokára már személyre szabott tanácsokat osztogatott a legnagyobb hollywoodi sztároknak, és azzal promotálta kozmetikáit, hogy bármely nő lehet A-listás szépség. Ugyancsak neki köszönhető, hogy befektetett egy bizonyos "szépség mikrométer" nevű, félelmetes szerkezetbe, ami igen pontosan tudta mérni az arc kontúrjait, megkönnyítve ezzel a megfelelő smink kiválasztását. 

1929-ben Oscar-díjat kapott, ezzel ismerték el a filmezés fellendítéséért tett erőfeszítéseit. Egyik legutolsó változtatása mégis lingvisztikai volt, ő szorgalmazta ugyanis, hogy inkább használjuk a smink szót az addig elterjedt kozmetikum helyett.  

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta