Zanza!

Imádom a zsidó tojást, csak hát az eredetiben rengeteg zsír és kalória van, ami ugye nem kifejezetten kedvez a diétának. Ám ha a tojássárgák számát csökkentjük és zsír helyet natúr joghurtot használunk, akkor egy kifejezetten diétás ételt kaphatunk.

„A tojásfehérjék számának növelésével csak a fehérje tartalmat növeljük meg, ami egyrészt elősegíti az izomzat építését, másrészt fogyasztása után később leszünk éhesek.” - magyarázza Varga Dóra dietetikus.

10258657 932218500131452 7000262830577694434 o
Fotó: Dívány

Ami még jó benne: mivel alig van benne kalória bármikor fogyasztható, akár esti nassként is, viszont a fehér kenyeret sajnos mellőzni kell, helyette fogyasszon 1-2 szelet teljes kiőrlésű lisztből készült kenyeret, puffasztott rizst, vagy mártogasson a krémbe zöldségeket, így a rosttartalom növelésével jobban eltelítődik, később lesz éhes, és kiugró inzulincsúcsok nélkül, egyenletesen juttatja energiához szervezetét. 

Ezekre lesz szüksége

  • 10 darab főtt tojásfehérje (S-es méret, sajnos a biotojások elég aprók)
  • 1 vagy 2 darab főtt, tojássárgája
  • 1 púpozott evőkanál mustár (lehetőleg cukrozatlan és tartósítószermentes)
  • 1-2 evőkanál görög joghurt 
  • 1-2 evőkanál natúr joghurt (Ha krémesebb állagot szeretne elérni, használhat görög joghurtot is, viszont ez kétszer annyi zsiradékot tartalmaz, mint natúr társa.)
  • fél fej salátahagyma
  • 1 gerezd fokhagyma (opcionális)
  • snidling (metélőhagyma)

Így készítse el

  • Főzze meg a tojásokat, majd pucolja meg és válassza szét a fehérjét a sárgájától. 
  • Tegye mély tálba a tojások felét az összes hozzávalóval együtt, és turmixolja össze botmixerrel.
  • Miután szép egységes lett a krém, a maradék tojást is adja hozzá, de ezeket már villával törje össze. Így a hagyma és a fokhagyma jól beleolvad az ételbe. Persze, ha jobban szereti ha a hagyma ropog a foga alatt, vágja apró kockákra és úgy adja a masszához.
  • Díszítse snidlinggel, tálalja kaliforniai paprikával és sárgarépával.

Összesen ez a recept tartalmaz 330 kcal-t, 40 g fehérjét, 10 g szénhidrátot, 15 g zsírt. Két darab teljes kiőrlésű kenyérrel, 1 paradicsommal és 1 paprikával, 1 adag tojáskrémmel az értékek: 251 kcal, 17 g fehérje, 5 g zsír, 33 g szénhidrát.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra