OFFLINE

Újabb pont került a Gucci-Guess vita végére

2015. február 3., kedd 19:05

169446519
Fotó: Alexander Tamargo / Europress / Getty

Eseménydúsan indul a 2015-ös év a Guccinál: nemrég bejelentette az új kreatívigazgatójának személyét, most pedig egy többéves pereskedésének is vége lett. A Guess-szel való nézeteltérés évekkel ezelőttre húzódik vissza, amikoris az olasz divatház beperelte az amerikai márkát, mondván azok jogtalanul használják a G betűt a termékeiken. Január 30-a fordulónap volt a történetben, hiszen a párizsi bíróság meghozta döntését: a Guess nem követett el se védjegysértést, se hamisítást és tisztességtelen versenyt sem folytatott az olasz divatházzal szemben.

A Gucci 17,5 milliárd forintnak megfelelő eurót követelt (szerintük ekkora káruk keletkezett), ezzel szemben még neki kellett fizetnie 30 ezer eurót (9,5 millió forintot). A Gucci képviselője azt nyilatkozta, hogy egyáltalán nem értenek egyet a döntéssel és fellebbezéssel élnek majd – olvasható a Fashionistán, ahol egyébként a koppintásgyanús cipőket is megnézheti.

Nem ez a Guess első győzelme a luxusházzal szemben: bár 2012-ben a New York-i bíróság kimondta, hogy a Gucci 5 levédett logójából 4-et lemásolt, a 124 millió dolláros kártérítési igényből mindössze 4,7 milliót (1 milliárd forintot) kellett megfizetnie. Ez pedig főleg annak fényében nevetséges, hogy a cég 2011-es bevétele 2,7 milliárd volt – dollárban. Az akkori per könnyektől sem volt mentes, mi viszont értetlenül állunk a helyzet előtt: ha valaki koppint egy ötletet, az előbb-utóbb úgyis kiderül és borzasztóan ciki szakmailag. Miért éri meg? Valószínűleg a Guccira nem szívesen költő, de hasonló életérzést kívánó vásárlóréteg által a cégnél hagyott dollármilliós bevétel láttán a bűntudat is kisebb.

Az akkori döntés két dolog miatt alakult úgy, ahogy: a bírák szerint a Guccinak már a 2009-es feljelentés előtt perelnie kellett volna (a budapesti Andrássy úthoz hasonlóan a két üzlet sok városban egymáshoz nevetségesen közel helyezkedik el, így biztos, hogy korábban is belefutottak már a kérdéses darabokba). A második érv pedig az volt, hogy a Guess nem hamisította, hanem átdolgozta a Gucci logóit, a bíróság pedig következetesen csak azokban az ügyekben állapít meg másolást, amikor minden varrás/forma/stb. egyezik.

106217124
Fotó: Cameron Spencer / Europress / Getty

A következő lépést viszont már a Guess tette meg és kérvényezte, hogy érvénytelenítsék a Gucci 3 bejegyzett védjegyét: a gyémántalakú mintát, a G logót és a Flora névre hallgató virágmintát. A bíróság törölte is őket és megállapította, hogy a Guess négyszögletű G betűkkel díszített logója nem a Gucci dupla G mintájából született. Az olasz divatház természetesen fellebbezett a döntés ellen, amihez mellékelt egy 2014 szeptemberi bírósági nyilatkozatot is, mely szerint "a Guess folyamatos, Gucci-motívmokat utánzó hozzáállása nem más, mint a márka kizsákmányolása".

Hiába nyerte meg a pert, a Guess vezérigazgatója kikelt magából és szerinte a Guccit is magába foglaló konszern, a Kering vezetője, François-Henri Pinault-t rabolja az idejét. "Hat éve, hogy a Gucci állandóan perel minket és minden egyes alkalommal veszít. Sőt, nem elég, hogy az olasz perben elveszítette néhány védjegyét, most a francia bíróság is érvénytelenítette őket. Továbbra is azt hiszem, hogy ezek a jogi csatározások csak időpocsékolások és ezt az időt és energiát inkább az üzletre kéne fordítanunk. Úgy tűnik, Pinault ezt nem így gondolja" – mondta Paul Marciano.

A francia döntéssel kapcsolatos fellebbezés miatt a történet valószínűleg itt nem ér véget.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta