Zanza!

Na jó, rakott krumplit nyilván mindenki tud készíteni. Biztos vagyok benne, hogy ilyet meg aztán tényleg bárki tud. De ha nincs kedvük az összerakással meg rétegzéssel bajlódni, és/vagy bajuk van a főtt tojással, lehet ezt a műfajt még egyszerűbben is művelni. Az ételt gazdagíthatjuk még pirított szalonnával is. Nem, ez nem egy diétás étel, de néha ilyen is belefér.

DSC 1650kicsi
Fotó: Katuci

Hozzávalók:

4 nagy krumpli
1 nagy fej hagyma
5 gerezd fokhagyma
1 paradicsom
20 dkg szárazkolbász 
olívaolaj, só, bors, néhány ág rozmaring

tejföl, snidling

  1. A megtisztított krumplikat egészben félpuhára főzzük sós vízben. Vastag cikkekre vágjuk. Alaposan meglocsoljuk olívaolajjal, sózzuk, borsozzuk.
  2. A burgonyához keverjük a felkarikázott kolbászt és hagymát, a finomra aprított fokhagymát, a cikkekre vágott paradicsomot. Melléjük dobunk egy-két ág rozmaringot, jól összeforgatjuk, szétterítjük egy nagy tepsiben.
  3. 180 fokra előmelegített sütőben 45 perc alatt készre sütjük az ételt, közben néhányszor átforgatjuk, hogy egyenletesen piruljon.
  4. Snidlinges tejföllel tálaljuk. Ennyi.
Blogmustra