OFFLINE

Ezek a cipők a legrosszabbak a lábnak

2013. december 16., hétfő 13:47

Ember legyen a talpán, aki követni tudja, hogy éppen milyen cipőt kéne viselnie a hölgyeknek: az egyik tábor azt mondja, hogy kizárólag az nőies, ha a gyengébbik nem magassarkú cipőt visel, aztán ott vannak a vészjóslók, akik azt hangoztatják, hogy bizony néhány évnyi plusz centiken eltöltött járás után teljesen átalakulnak a csontok és az izmok, és sajnos nem a testünk javára.

Ezzel kapcsolatban egy érdekes cikket találtunk a HuffingtonPost weboldalon: egy ortopédus lábsebészt faggattak arról, hogy melyik típusú cipő a legjobb (vagy legkevésbé okoz fájdalmat) a lábainknak, majd infografikán szemléltették a választ.

Azzal tisztában vagyunk, hogy a magas sarkak hosszú távon nem tesznek jót, viszont ugyanez a helyzet a teljesen lapos talpú cipőkkel is. Két szempont szerint osztályozták a cipőket: egyrészt komfort szempontjából, másrészt azt vizsgálták, hogy mekkora kockázattal számolhatunk a hosszútávú viselés esetén.

1. Tűsarkú cipő

A tűsarkú cipő viselésekor a testsúly a talppárnákra helyeződik át, nem egyenletesen oszlik el a talpunkon. A térd és a csípő indokolatlanul előretolódik, ez pedig hát- és lábfájdalomhoz vezet.

A lábbeli viselése okozhat(ja): izomhúzódást, bokaficamot, a középtalp túlzott terhelését, idegdaganatot, idegbecsípődést, tyúkszemet és kalapácsujjat.

Infografikánk, amely a HuffingtonPost cikke ábrája alapján készült, a cipőket kétféle szempont szerint osztályozza: a kényelmi faktor mellett azt is vizsgálja, mennyire kockázatos a viselése.
Infografikánk, amely a HuffingtonPost cikke ábrája alapján készült, a cipőket kétféle szempont szerint osztályozza: a kényelmi faktor mellett azt is vizsgálja, mennyire kockázatos a viselése.

2. Térd- vagy bokacsizmák

A sarok magasságától függően hasonló tünetekhez vezetnek, mint a tűsarkú cipők viselése, viszont a jó hír, hogy mivel a boka itt támasztékot kap, a valószínűsége annak, hogy valami rosszat teszünk a lábunkkal, kicsit alacsonyabb.

A lábbeli viselése okozhat(ja): izomhúzódást, tyúkszemet és kalapácsujjat.

3. Telitalpú platformos cipők

Ezeknek a cipőknek is van sarkuk, amik megváltoztatják a test súlypontját és a talpunk első felére indokolatlan nagy terhet helyeznek. A jó viszont az, hogy a platform magasságát levonhatjuk belőlük, így a 15 centiből könnyen lehet csak 7-8.

A lábbeli viselése okozhat(ja): izomhúzódást, bokaficamot, a középtalp túlzott terhelését, idegdaganatot, idegbecsípődést, tyúkszemet és kalapácsujjat.

4. Balerinacipők

"Sajnos olyan is létezik, hogy túl alacsony" – kezdi mondandóját Dr. Sutera, szakérő. "Azok a cipők, amelyek teljesen laposak, nem adják meg a talpunk természetes (és szükséges) boltívét. Mivel azonban rugalmasak, ezért sokkal inkább megdolgoztatják az izmokat, ez abszolút pozitív" – folytatja. Amire vigyáznunk kell: a cipő talpát sokkal könnyebben átszúrhatja akár egy kavics is vagy bármilyen más élesebb tárgy.

A lábbeli viselése okozhat(ja): ízületi gyulladást, ínhüvelygyulladást, sarokfájdalmat, húzódást.

5. Converse-típusú lábbelik

A talprészük vastagabb, mint a balerináké, ezáltal a talpunkat jobban védi, továbbá ha magasszárú verziót választunk, akkor még a bokánkat is támasztja kicsit. Abszolút rugalmasak és akár gyógytalpbetéttel is bővíthetőek, a vászonból készült anyag miatt pedig azok is viselhetik, akiknek mondjuk kalapácsujjai vannak.

A lábbeli viselése okozhat(ja): ízületi gyulladást, ínhüvelygyulladást, sarokfájdalmat, húzódást.

6. Sportcipők

Nem szándékozunk újabb litániát írni arról, hogy mennyire menő most sportcipőt viselni az utcán, elég megnézni a street fashion fotókat vagy kimenni a főváros útjaira és figyelni a divatérzékeny lányokat. Ami tavaly a wedge sneakers volt, az idén a Nike Free Run és az Air Max, hordják ugyanúgy szoknyához, mint mondjuk egy laza, már-már hajléktalanokat idéző szetthez.

A lábbeli viselése okozhat(ja): sarokfájdalmat.

7. Flip-flop

"A legtöbb flip-flop túl lapos, vékony és nyitott" – sorolja a lábbeli hátrányait a doktor. Nemcsak nincs, ami támassza a bokánkat, de kitesszük minden külső hatásnak, ez pedig nem feltétlenül egészséges. Mivel a lábujjak közötti pánt szinte csak szimbolikus, ezért az izmaink arra kényszerülnek, hogy mintegy madárfogással tartsák a talpunkon a papucsot. Ha a lábujjaink túlságosan lelógnak a lábbeli talpáról, még töréssel is számolhatunk.

A lábbeli viselése okozhat(ja): A lábbeli viselése okozhat(ja): ízületi gyulladást, ínhüvelygyulladást, sarokfájdalmat, húzódást, külső sérüléseket.

9. Gumicsizmák

Habár eső esetén az egyik legjobb megoldás a gumicsizma, sajnos sokszor latex-ből vagy egyéb, abszolút nem légáteresztő anyagból készítik őket. Maga a lábbeli egyszerre rugalmas és merev, ennek köszönhetően sokszor a lábfejünket és a vádlinkat is könnyen kidörzsölheti.

A lábbeli viselése okozhat(ja): gombásodást, baktériumok elszaporodását, hólyagokat és szemölcsfertőzést.

Tetszik önnek a Dívány Tejben-vajban blogja?

Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy posztunkról sem!

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta