OFFLINE

Elpornósodott a divat

2013. december 1., vasárnap 09:42

Még a parfümreklám is túl szexi.
Még a parfümreklám is túl szexi.
Fotó: Chanel

A modellek nyitott szájjal, csücsörítve, csábos tekintettel pózolnak, gyakran a hátukon fekszenek széttett lábbal, a reklámokban abszolút arra játszanak, hogy majd a szex eladja a terméket – fakadt ki a Daily Mail hasábjain a mai divatnormák ellen Caryn Franklin, a BBC The Clothes Showjának exműsorvezetője. A tökéletesre Photoshoppolt testek mindenhol jelen vannak, már nem csak a férfiaknak célzott hirdetések vannak tele szinte pucér nőkkel, hanem a sima ruhareklámok is.

Franklin szerint – aki stílustanácsadóként dolgozik 30 éve és két lányt nevel – régen a női ruhareklámok viccesek voltak, vagy bátorítóak, most viszont inkább pornós hangulatú mind. Franklin kikel Keira Knightley Chanel parfümreklámja és Rosie Huntington-Whiteley félpucér Burberry reklámja ellen, mondván, ezek a reklámok nem árulnak semmit az égvilágon a női testen kívül.

Harminc éve a power dressing volt a divat

Míg a pop elkurvulásáról rengeteg szó esik, minden Miley Cyrus twerkeléséről vagy Rihanna aligruháiról szól, addig az nem téma, hogy miért lett dekoltázspárbaj a vörös szőnyeges eseményekből és miért normális félmeztelen lányokkal hirdetni női ruhákat. Az American Apparel élen járt a kiskorú, meztelen modellekkel való reklámozásban, rengeteg betiltott reklámot tudnak magukénak. Franklin szerint az ő reklámjaik egyszerűen tárgyiasítják a nőt, és azt sugallják a tinikorú vásárlóknak, hogy a szexualitásuk többet ér, mint az intellektusuk.

Bezzeg amikor ő volt fiatal, a 80-as években, és az i-D magazint szerkesztette, akkor a hangsúly még a power-dressingen volt, azaz az olyan öltözeten, mely a nőt magabiztossá, az üzleti életben is komolyan-vehetővé és erőssé tette. Nem az volt a lényeg, hogy a nő szexis legyen, hogy eléggé kilógjon a feneke a miniből, de valami megváltozott az elmúlt 20-30 évben.

Az internet, a pornó és Terry Richardson

Franklin szerint ennek két oka van, az egyik természetesen az internetes pornó, a másik a Photoshop. A nő nem más, mint egy pár mell, genitália és fenék, mindez tökéletesre csiszolva utómunkával. Franklin szerint a divatvilág elpornósulásának egyik fő alakja (és Miley Cyrus haverja) Terry Richardson, akivel nem csak a celebek, de a nagy márkák is szívesen dolgoznak együtt.

A stúdiójában megforduló hírességekről Richardson általában meztelen, de legalábbis pornós hangulatú képeket készít, ezért áll a bál körülötte: a modellek közül többen azt állítják,a fotós kikezdett velük, a Franklinhez hasonlók pedig azért írtak petíciót, hogy Richardson kevesebb munkát kapjon.

Ön egyetért Caryn Franklinnel?

  • 432
    Igen, a divat már csak a szexről szól!
  • 259
    Részben igen, tényleg sok a szexi fotó.
  • 75
    Értem mit mond, de örülök a divat elpornósodásának.
  • 12
    Nem értek vele egyet, nincs itt semmi szexizmus.

De a fotós egyelőre köszöni, jól van, a szexis fiatal lányokra és a róluk készült képekre van kereslet, ha tetszik ez Franklinnek, ha nem. A brit divatszakember egyébként egyetemi tanárként a londoni divatiskolák (London College of Fashion, Central Saint Martins) hallgatóinak azt tanítja, hogy emeljék fel hangjukat a nők elnyomása ellen, találjanak ki új projekteket, új stílust, ne hagyják, hogy a divatipar elbizonytalanítsa őket.

Franklin szervezetet is alapított azért, hogy a lányokkal megértessék, nem az a legfontosabb, hogy kívánatosak legyenek; Franklin szerint a divatnak igenis van vélemény- és személyiségformáló ereje, a divat nem csak ruhaeladásról szól, hanem formálja világnézetünket is.  Ön szerint igaza van Franklinnek, tényleg túl szexista a divatipar, vagy örül annak, hogy lépten-nyomon szexis nőket lát?

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta