OFFLINE

Hét dolog, ami máshogy ment a régi divatbemutatókon

2013. szeptember 17., kedd 16:20

Javában zajlanak a 2014-es tavaszi-nyári kollekciókat bemutató divathetek, amiket nem mindig vett körül ekkora felhajtás, mint napjainkban. Bár azt nehezünkre esik elképzelni, hogy milyen lehetett az élet a vízvezetékek kiépítése vagy a kerék feltalálása előtt, azért azt még nekünk se gond vizionálni, hogy az internet kora előtt, az ötvenes években a divatbemutatók viszonylag egyszerű, paparazzo és street style bloggerektől mentes dolognak számítottak.

Egészen a hetvenes évek végéig a divatbemutatókat iparági eseménynek tartották, melyek nem különösebben vonzották a tömeget. A Huffington Post szerkesztői összegyűjtötték azt a 7 szembetűnő különbséget, ami a régi bemutatók és a modern showk között fellelhető. Nézze meg, hogyan zajlottak a divathetek hatvan éve!

1. Nem ültek celebnők az első sorban

A bemutatókon a tervezők személyesen mutatták be legújabb munkáikat az áruház tehetősebb vásárlóinak és néhány, a show alatt dohányzó divatszerkesztőnek. Egyáltalán nem volt egyhetes káosz a divatshow miatt a városban és hírességek sem ültek a bemutatók első soraiban.

2. A Street Style mánia viszont nem újkeletű jelenség

Az ötvenes-hatvanas években az Instagram vagy a Tumbrl helyett filmhíradóból értesülhettek a legújabb trendekről a divat iránt érdeklődő nők Párizsban.A kisfilmeken nem tökéletes alakkal megáldott modellek parádéztak, mivel a felvétel célja az volt, hogy oktassák a divatot, illetve a stílusos öltözködést a francia nőknek, mint alábbi videóban látható.

3. A kifutó egy szintben volt az ülésekkel

A bemutatókon Londontól-Párizsig átlagos alkatú fehér nők mutatták be a divatházak legújabb kollekcióit. A kifutó pedig gyakran egy szinten volt a közönséggel, így közvetlenül szemügyre lehetett venni a designer ruhában sétáló modelleket, és ki is lehett volna gáncsolni őket.

4. A modelleknek voltak arckifejezéseik

A modellek arckifejezésekkel kommunikáltak a közönséggel, gyakrabban mosolyogtak, mint mai kollegáik.

5. A modellek magukat sminkelték

Az egyik legsokkolóbb különbség az akkori és a mai divathetek közül mégis az, hogy pár évtizeddel ezelőtt a divatházak még nem alkalmaztak külön kreatív sminkmestert a bemutatókhoz, mint napjainkban, hanem megkérték modelljeiket, hogy fessék ki magukat az alkalomra. Bár ilyen eset hazánkban még most is előfordul, azért a nagy márkák kreatív vezetői ma már valószínűleg be sem mutatnák kollekcióikat egy gondosan kiválasztott sminkes illetve stylist nélkül.

6. Kevésbé voltak komolyak a bemutatók

Mostanság véresen komolyan veszik a divatheteket a márkák, ami érthető, mert kis túlzással a bemutató sikerén áll vagy bukik a márka jövője. Régebben simán kifutóra küldtek vicces szetteket, vagy kiegészítőket, mindenféle szakemberek által kidolgozott koncepció nélkül, hogy jobb kedve legyen a sorokban ülő vásárlóknak és újság-szerkesztőknek.

7. A bemutatókat a tévé is közvetítette

Az ötvenes években még nem érte egymást annyi bemutató, mint napjainkban, így az NBC  TV-felvételt is készített a puccos szalonokban tartott ruha- és ékszerbemutatókról az akkori brit divatmániásoknak.Igaz, most van külön Fashion TV csatorna, de az azért nem ugyanaz, mintha a híradó helyett vagy mellett futna valamelyik kereskedelmi csatornán a New York-i divathét.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

JEGYZETLAP Posztnyár szindróma

Ha csak sóhajtozunk, és utáljuk, hogy vége, egyre nyomorultabbul érezzük magunkat. Négy lépés, hogy a szeptembert is élvezni tudd!

STÍLER Netes szépségdilik: ezeknek ne dőlj be

Ha nem akarsz úgy kinézni, mint egy cirkuszból szabadult bohóc, ne a csodatévő appok képeinek higgy, hanem a tükörnek. Az ugyanis nem halványítja el a bőrhibákkal együtt a sminkedet is.

HOMÁR Fifikás, de bebukott parkolóteszt budán

Jó napot, miért büntetnek meg, ha még a fizetőövezet kezdetét jelző tábla előtt parkolok, a nem fizető zónában? Csak. Parkolócég, 12. kerületi módra.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta