OFFLINE

Túl kövérek az amerikaiak a Zarához

2012. augusztus 23., csütörtök 11:54

Míg az őrült sebességgel koppintó Zara üzletei virágzanak Európában és a fast-fashion termékekre is egyre nagyobb a kereslet, az Inditex márka jövőbeni tervei a nyugati terjeszkedéssel kapcsolatban akadályokba ütköznek. Az elkényeztetett amerikai közönségnek ugyanis az Európából érkező divatos import áru nagyon is elnyerte tetszését, de pár számmal nagyobbak, mint az itteni tipikus Zara vásárlók. A méretprobléma miatt viszont a márka több divatos, gebékre tervezett darabja nem találja meg a megfelelő közönségét az USA-ban, ahol a trendi, de inkább klasszikus, lengébb ruhákat keresik az üzletekben. A konzervatívabb amerikai vásárlóknak az sem nyerte el tetszését, hogy a csontsoványra fogyott vagy androgün modellekkel kampányoló Zara a tengerentúlon leginkább az apróbb termetű, filigrán kínai nők slágermárkájává vált.

A divatcégeknél a méretezés mindig is problémát jelentett, mivel az efféle trükkökkel tömeget lehet bevonzani az áruházakba. Sok márka a jobb eladási statisztika és a hiú ügyfél érdekében hatosra méretezi a valóságban nyolcas vagy tizes ruhákat. Talán a Zarának is be kellene vetnie ezt a jól bevált trükköt ahhoz, hogy befogadja a fizetőképes, de irreális rendszer – írja az Elle.com

Mérettáblázat a Zaránál
Mérettáblázat a Zaránál

A Zara üzleti hozzáállása ellenére érdekes, hogy az Inditex és az amerikai riválisai közötti szakadék csökkeni látszik. A Gap vezetői például a The Economistnak azt válaszolták, hogy nagyon szeretnék úgy szervezni vállalkozásukat, mint az Inditex. Isabel Cavill a Planet Retail tanácsadója viszont megjegyzi, hogy a Gap és a George márka angol tulajdonosa, a brit Asda igyekszik távol tartani magát az Inditexre jellemző ázsiai termeléstől és hazájukhoz közel kívánnak gyártani. A C&A viszont megszállottan igyekszik leképezni az Inditex termékeit és üzleteit, odáig is elment, hogy lefizette a spanyol cég embereit, hogy segítsenek neki és avassák be a cég sikerének titkába. Más elemzők pedig a 'semmi sem tart örökké a divat világában' elven haladva már az Inditex körüli drasztikus változásokat emlegetik.

A Zara kampány modellje, Freja Beha Erichsen
A Zara kampány modellje, Freja Beha Erichsen

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta