OFFLINE

Twiggy Photoshoppal ránctalanít, ezért még mindig fiatal

2009. augusztus 1., szombat 15:00

A valós koránál jóval fiatalabbnak tűnik Twiggy az Olay ránctalanító reklámjában, ezért támadni kezdték. Az idén hatvanéves topmodellnek életmű-kiállítása nyílik Londonban és szívesen vállalja a korát.

Néhány héttel azután, hogy a hatvanas évek topmodellje, Twiggy új, az Olay kozmetikai márka számára készült kampányfotója megjelent, máris elkezdték támadni. A fő ok, amiért a fotóval foglalkozni kezdtek az, hogy az idén hatvanéves modell az utómunkának köszönhetően a valós koránál 20-25 évvel fiatalabbnak tűnik, ez pedig megtévesztő lehet a krémtől fiatalodni vágyó vásárlóknak.

twiggyolay

A torzító utómunkákkal a lapok szívesen foglalkoznak. Nagy sajtóvisszhangot váltott ki Beyoncé Knowles-nak a L'Oréál számára készült kampányfotója, amelyik először az Elle magazinban jelent meg 2008-ban kétoldalas hirdetés formájában, vörösesszőke hajjal és fehér bőrrel ábrázolva a fekete énekesnőt. A francia kozmetikai óriás - amelyiket itthon 150 millió forintos pénzbírsággal büntette a Gazdasági Versenyhivatal arra hivatkozva, hogy a cég a reklámjaiban megtévesztette a vásárlóit - persze tagadta, hogy agyonretusálták volna az énekesnőről készült fotót. Legutóbb pedig az ötvenéves Madonnáról jelentetett meg a Louis Vuitton olyan erősen retusált kampányfotót, amelyen az énekesnő úgy nézett ki, mint amiről a harmincas éveiben csak álmodozott. Ezzel a trenddel párhuzamosan egyre divatosabb az, hogy a színésznők, modellek smink nélkül jelenjenek meg a címlapokon és azt hangsúlyozzák, hogy nem a képszerkesztő műve, hogy nincsenek árkok a szemük alatt.

A Lesley Lawson névre hallgató Twiggy pedig szívesen vállalja a korát, évek óta a Marks & Spencer kampányarca, aki a ruházati márka reklámjaiban a középkorú, dinamikus, ám nem túl érdekes brit nőt testesíti meg. A világ egyik legismertebb topmodellje ma már inkább a kozmetikai cégek nem túl gyakori megkereséseit vállalja, életműve azonban jelentős, a londoni National Portrait Gallery szeptembertől kiállítással tiszteleg a munkássága előtt. Az A Life in Photographs (Egy élet képekben) című kiállításon olyan, ritka felvételek is láthatók lesznek majd a modellről, mint például a legelső profi fotó, amelyet a majdani férje, Barry Lategan készített róla.

twiggy portre

A londoni munkáscsaládból származó lány a hatvanas években, 16 éves korában jelent meg a divatvilágban, amikor az akkori modellek a hagyományos, jól táplált imidzset közvetítették. Rajongói szerint a kórosan sovány - 40 kilogrammos testsúlyát saját elmondása szerint nem önkínzással tartó - Twiggy a kamaszos romlatlanságot képviselte a divat világában, hatását nem kevésbé tartották jelentősnek, mint Coco Chanelét, aki az öltözködési kultúrát reformálta meg.

twiggy

A divattervezőnővel szemben azonban Twiggy mögött egy egész csapat állt. Justin de Villeneuve fodrász-fotós-lakberendező-költő találta ki számára az uniszex rövid hajat, a miniszoknya és forrónadrág megtervezője Mary Quant tervező pedig jó néhány ruhát adott a számára, amelyek csontos alakját hangsúlyozták. Kamaszos külsejére sminkjével is ráerősítettek, általában hosszú műszempillát viselt, amelyik még inkább nagyította az ártatlan szemeit.

1967-ben már New Yorkban is ismerték őt, és eleinte úgy sejtették, hatása nem lesz maradandó a divatvilágban, pedig jó néhány rajongója volt már, akik megszállottan fogyókúráztak, hogy divatosan soványak legyenek. Ebben az időben Twiggy reklámarc lett, a Toyota és a diétás Coca-Cola szerződtette. A modell körülbelül 22 éves korában hagyta el a szakmát, mondván „az ember nem lehet egy életen át ruhafogas.” A divatszakma utána a színészi és énekesi pályán kereste a kihívásokat, de modellmunkákat azóta is vállalt. Úgy tartja, a sikerének titka a kiegyensúlyozott családi háttér, ennél sokkal többet nem beszélt a magánéletéről.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2009.08.01 15:19:04Lord of the Sith

    Húhh , de ronda , vékony lába volt !

  • 2009.08.01 15:34:40Dulifuliokoska

    A sapkás kép az üt.
    Tessék! A vén banyák fotosoppolnak, és csodálkozunk a velvetes hülye cikkeken, hogy a kiscsajok 18 évesen már botoxért könyörögnek az anyjuknak.

  • 2009.08.01 15:45:29efgdc

    PFFFFFFFF...

  • 2009.08.01 15:52:48suo tempore

    a 45-ös lába külön rémisztő

    egyébként a 2. fotón simán rámondtam volna,h 70, 60 éves nők azért még nem ennyire borzalmasak...legalábbis errefelé, pedig azt se tudják mi az a botox meg photoshop

  • 2009.08.01 15:56:44sonance

    Aki elhiszi, hogy a sztárok olyan szépek, mint a képeken, se ránc, se pattanás, se ronda bőr, az vegye is a sok szar Vuitton meg egyéb gagyi "márkát". Jó fogyasztónak számít.

    A reklámszakma a hazugság maga, nem kell egyetem, hogy felfogja az ember.

  • 2009.08.01 16:18:43Szofilla

    Pffff

  • 2009.08.01 16:40:39fly0ver

    kúrható 60-as

  • 2009.08.01 16:42:36mbyt

    A második képet kellett volna reklám célra használni és utána a retusáltat, talán akkor megvennék a ránctalanító krémet.... fordított esetben én még a polcon se nyúlnék hozzá a krémhez, ha a második kép lesz a kezelés hatása...ezért értem, hogy miért mennek a "banyák" botox kezelésre. Pedig ránctalanító nélkül is lehet szép egy hetven éves ...

  • 2009.08.01 16:47:34mbyt

    Egyébként a sok butus libának üzenném,hogy a sok és túlzásba vitt festéktől, sminktől a bőr nem lélegzik rendesen, ezáltal nedvességet von el. Ezért nézz ki sok 20 - 25 éves lány bőre sokkal ráncosabbnak,mint az a saját korához képest kellene. A patikában kapható sima, egyszerű, illatmentes krémek sokkal több nedvességet tartalmaznak, mint sok méregdrága kence.

  • 2009.08.01 17:01:28xenuka

    Aki photoshoppolta megdolgozott a pénzéért.

  • 2009.08.01 17:04:29Fekete Pöttyös

    Nah, persze, Madonna is szeretne így kinézni... nem úgy mint a valóságos "csak izom és bőr" karjaival... Mondjuk az nem az ő hibája, hogy a reklámiparnak így nem jön be...

  • 2009.08.01 17:07:35m_trillian

    vajon mit gondolt a cég, nem fog kiderülni, hogy tök csalás (=photoshop) a reklámjuk?

    mit gondoltak, ezután még lehet hiteles a krémjük?

  • 2009.08.01 17:12:20sk1nny

    az összes reklámot ps-olják, nem cink az sem ha vki ráncos, a korral jár. szebbek a mélyülő mosolygödrök, mint a plasztikai sebész kése által ejtett hegek.
    de az a kötött sapka, könyörgöm!

  • 2009.08.01 17:15:23wishmaster_hu

    minden cég photoshopol...de az orrát megcsinálhatták volna, pár kattintás az egész :S

  • 2009.08.01 18:30:10nyc

    nem is hasonlít a két képen lévő ember..(a reklám, meg a sapkás) hány évszázad telt el a két shoot között?

  • 2009.08.01 19:18:47kuss és figyelj

    leszarom...(bocsi Zep)

  • 2009.08.01 19:36:33dashikee

    Louis Vuitton, mint gyagyi márka... Érdekes meglátás!

  • 2009.08.02 05:35:14sickamore

    mbyt, a vuitton mióta gagyi márka? Egy cipő többe kerül, mint az éves kereseted. A patikában található krémet meg kend te magadra.

  • 2009.08.02 08:17:24Prinzessin Erbsen

    ehhez a krémhez kell a fotóbolt, mert amúgy igen szar, bár elég olcsó, tehát nem nagy kár ha kidobod

    az egyetlen ami valmennyire használ az a Botoceutical, de az is csak amíg kened, ha elfogy visszaáll a régi helyzet

  • 2009.08.02 10:33:37Rékuc

    meg kellene már tanulni, hogy a diétás kóla magyarul nem létezik... a magyar piac a light kóla megnevezést használja.
    ami a sminket illeti: szerintem a mai szmogos és UV-sugaras világban kimondottan jót tesz az arcbőrnek egy védő sminkréteg. Az egyiptomiak is azért húzták ki a szemük környékét, hogy a smink megvédje őket a szemfertőzésektől. Engem pedig a púder véd meg attól, hogy leégjen a képem a városban mászkálva. Persze este leszedni és egy kis hidratáló krémmel pihentetni a bőrt. Ja és egy fél ráncom sincs 30 évesen, pedig 15 éve naponta sminkelek :)

  • 2009.08.02 12:48:47Valleypond

    sickamore,a patikában kapható krémekkel nincs semmi gond,én pl. vichy-t használok évek óta,és nagyon bevált.
    Vettem már méregdrágát,és semmirevaló volt,sőt,még kiütéses is lettem tőle.

    Attól,hogy valami többe kerül,mint valaki éves fizetése(ld. az általad emlegetett vuitton cipő),már rögtön jó?

  • 2009.08.03 10:34:11énis

    "a vuitton mióta gagyi márka? Egy cipő többe kerül, mint az éves kereseted. A patikában található krémet meg kend te magadra."

    :-DDD

    Íme a célközönség.

  • 2009.08.03 11:50:19Picinger

    2009.08.02 10:33:37Rékuc
    meg kellene már tanulni, hogy a diétás kóla magyarul nem létezik... a magyar piac a light kóla megnevezést használja.

    akkor én nem vagyok menő...
    nálam a light cola diétás kóla; a cheeseburger sajtburger, stb.

  • 2009.08.03 12:09:55Rékuc

    Picinger itt nem a menőségről van szó, egyszerűen arról, hogy a gyártó az európai piacon light-nak, az amerikain diet-nek nevezi ugyanazt a terméket. Mivel Európában vagyunk, a megnevezés ezért light, nem pedig 'diétás', ami amúgyis egy barom fordítás, ugyanis a diéta magyarul egy egészségügyi okokból folytatott étrendváltozás és eredetileg semmi köze a fogyókúrához, fogyáshoz. Kétlem, hogy bármelyik belgyógyász light kólát írna fel diétás étrend részeként a páciensnek.

  • 2009.08.04 13:27:11cukorfajankó

    Mbyt!

    A banyák azért mennek ránctalanító kezelésre, hogy olyan kábítóak legyenek mint a Lendvai Ildikó. Ő is egyre szebb és fiatalabb, lassan már napozóban fog ugrókötelezni.

  • 2009.08.05 16:16:44zgabi

    Na hát ezt a spinét fiatal korában sem dugtam volna meg, mert zörögtek volna közben a csontjai. Most, így 60 évesen lehet hogy megdugnám, csak az a baj, hogy 1 liter vodkát kellene előtte innom, az után meg nemigen áll fel a fülem.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta