Ön balhézik, ha elrontják a haját? És ha a bőrét tépik gyantával?

Zanza!

Mostanra már bármit meg lehet oldani megfelelő szépészeti beavatkozásokkal. Gyakorlatilag már teljes generálra is befizethetünk és tetőtől-talpig átszabathatjuk magunkat, akár Victoria Beckhammé. De kevésbé drasztikus megoldásokkal is jó eredményt érhetünk el. A kényeztető vagy sokszor fájdalmas kozmetikai kezelésekkel olyan jól eltüntethetjük a bőrhibákat, kiradírozhatjuk az évek nyomát és a környezet mocskát, hogy nagy eséllyel még ötven évesen is a lányunk barátnőjének néznek majd minket. Hangulatunktól függően úgy váltogathatjuk megjelenésünket, mint a telefonok előlapjait. A sminkelés ma már szinte egy külön tudomány, hajunk színét pedig akár évszakról-évszakra is lecserélhetjük. Fodrászok, kozmetikusok, sminkesek és szépségtanácsadók hada próbálja életre kelteni a vendég által megálmodott ideális képet az örök kedvenc, "valósítsd meg önmagad" szlogennel.

Nem meglepő módon azonban időnként még a legolajozottabban működő gépezetbe is csúszhat hiba és oda az idill. Napról-napra nők ezreinek önbizalmát, pozitív énképét és pénzét darálja be a szépségipar mammutgépezete. Egy-egy megcsúszott kéz, elhibázott döntés következtében, önhibánkon kívül könnyen a rendszer csúfos áldozataivá válhatunk.

Összegyűjtöttünk néhány fájdalmas kozmetikai hibát. Előfordult például, hogy a szőrszálakkal együtt a kozmetikus a forró gyanta lerántásakor egy jókora bőrdarabot is letépett a vendégről, jó esetben csak a lábáról. A hézagosra szedett szemöldök és a kipattogzott bőr is a kozmetikus munkáját „dicsérik”. Arra is volt már példa, hogy a manikűr-pedikűröst vérző körömággyal vagy fájdalmasra gyalult sarokkal kellett elhagynia a vendégnek.

A hajszobrászatban is lehet horrorisztikusat alkotni, amelyet szintén nehéz korrigálni: amelyik tincs egyszer már a földön végezte, az ott is marad. Ugyanilyen bosszantó eredményt kaphatunk egy elrontott festésnél is. Nemrég egy híres mesterfodrásznőnek két és fél óra leforgása alatt sikerült amortizálnia egy ismerősünk frizuráját. Egy szép gesztenyebarnás, rezes árnyalatú mintatincs kiválasztása után a színek free style összekeverésével először pirosra, majd további vegyszereket és három korrekciós hajmosást követően padlizsánszínűre festette törzsvendége haját. Végezetül pedig rezzenéstelen arccal benyújtotta a 9000 forintos számlát, amiből 2000 csak a hajmosás volt.

A legtöbben ilyenkor a sokktól vagy alaptermészetünk miatt nem állunk le vitatkozni és alkudozni. Sokszor nem is akarjuk elhinni, hogy valóban hibázott a szakember és magunkban mentegetjük őt. Aztán általában összeszorult szívvel kipengetjük a súlyos ezreket és csak jóval később, otthon döbbenünk rá: de hiszen ki kellett volna verni a balhét!!!

Ossza meg Ön is személyes rémtörténetét a szépségipar legmélyebb bugyrairól és avasson be minket a legtutibb stratégiákba, hogy miként lehetséges a legkevesebb önbizalmunkat és pénztárcánkat ért veszteséggel kijönni az ilyen helyzetekből! Érdemes balhézni vagy inkább bojkottal álljunk bosszút? És ami ennél még lényegesebb: rendjén van az, hogy ha már megtörtént a hiba, akkor még fizessünk is érte? Nemrég az életveszélyes kozmetikumok adatbázisáról esett szó Tejvajon, de mi a helyzet az életveszélyes kozmetikusokkal, fodrászokkal, manikűrösökkel?

(Illusztráció: Northfoto)

Blogmustra