OFFLINE

Az olcsó krémekben akár kutyaszőr is lehet

2007. január 5., péntek 11:36

Ha feltettük már magunknak többször a kérdést, hogy érdemes-e méregdrága kozmetikumokra havonta több tízezer forintot költeni, vagy elérhetnénk-e ugyanezt a hatást az illatszerboltokban árult pár ezres kencékkel, akkor olvassunk tovább. 

Kiderül, hogy a drága kozmetikumoknál óriási a lehúzás, de még mindig sokkal jobban járunk velük, mint az illatszerboltban vásárolt tömegkrémekkel, azok ugyanis nem sokat érnek, ráadásul olyanok, mint a disznósajt. Minden resztli benne van: szőr, bőr meg miegymás.

 

Szemránckrémmel, külön éjszakai és nappali krémmel, plusz egy hetente kétszer használt maszkkal és bőrradírral, egy átlag nő havi kétezerötszáz és harmincezer forint közt költ arcápolásra. A nők általában két csoportra oszthatók: vannak, akik elhiszik, hogy a luxuscégeknek saját virágmezeik és hiperszuper laboratóriumaik vannak, ahol kikeverik nekik a mágikus, örök fiatalságot biztosító szert, és ezért hajlandóak nagyon sokat fizetni. A másik csoport pedig vagy nem hiszi el ezt a mesét, vagy nem akar/tud fizetni ezekért a csodaszerekért.

Pedig a szakemberek szerint nem árt egy kicsit spórolni minőségi krémekre. „A legjobb eredményt azzal tudjuk elérni, ha szakember ír fel nekünk krémet. Erre egyébként törvény is van Magyarországon. A kereskedelmi forgalomban lévő, szakszerű tanácsadás nélkül árusított krémek, a hatóanyagok maximum tíz százalékát tartalmazhatják. Ez azt jelenti, hogy sokkal jobb eredményeket lehet elérni, ha egy kozmetikus vagy egy orvos ír fel nekünk krémeket. Azok ugyanis tízszer olyan koncentráltak. Érdemes erre áldozni. Jó minőségűek a luxustermékek is, amelyek hosszú laboratóriumi kutatás után jönnek létre. De jobb, ha tudjuk, hogy ebben azért nagy a lehúzás, mert a márkát nagyon meg kell fizetnünk és azt is, hogy világsztárral reklámozzák. De ezekkel a krémekkel még akkor is jobban járunk, ha tudjuk, hogy át vagyunk vágva. Az olcsóbb, illatszerboltokban kapható kencék ugyanis baromi rossz minőségűek. Tele vannak ismeretlen anyagokkal. Állatszőrrel, meg mindennel, amit csak el tudunk képzelni”- nyilatkozta tanácsadónk

Dr. Nagy Katalin bőrgyógyász-kozmetológus szerint szintén árfüggő, hogy milyen hatást tudunk elérni egy - egy krémmel.  „6-7-8 ezer forint alá nem nagyon szabad menni, ha sima arcápolásról van szó, ha ránctalanításról, akkor ez az ár még magasabb lehet. Ennek ellenére van egy szint, amit már krémekkel nem lehet elérni, mert nincs olyan szer, amit kívülről magunkra kenünk, és csoda történik. Radikális változásokhoz már csiszoltatni, lézerezni, feltölteni kell. Ráadásul külföldön ma már kötelező bizonyítani, hogy az ígért hatást a krém el tudja érni a fogyasztókon. Meglepődnénk, ha tudnánk milyen nagynevű termékek buktak már meg ezeken a teszteken. Az tény, hogy alapanyagtól, kutatási háttértől és technológiától függ, hogy egy krém mennyire hatékony, és felesleges azt hinni, hogy a patikában kikevert kenőcs és a pár ezer forintos, illatszerboltban megvásárolható krémek ugyanolyan jók, mint a luxuscégek kencéi, amiért elkérnek akár ötvenezer forintot is. De annyit nem tudnak a luxuskozmetikumok sem, mint amennyire drágák. És aki ezeket megengedheti magának, úgyis fel fogja varratni az arcát, ahogy egy kicsit úgy érzi, hogy lóg a szemhéja".

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2007.01.05 12:49:13mulan

    Szőőőőr? Bőőőőőőr? Hát miből készülnek ezek? Ne már, hogy kutyából! Mi vvvaaaaan?!

  • 2007.01.05 13:00:59ErrorFlynn

    és mi van, ha pont az állatszőr a titkos hatóanyag? :-)

  • 2007.01.05 14:32:29helviti

    Eddig csak arról hallottam hogy ezek a csodaránctalanítók kivilágosítják a problémás részt és ezért optikailag segít csak. Na de ilyen undormányról nem tudtam. Mellesleg mitől éri meg nekik szőrt meg bőrt beletenni? És ki állapította meg hogy ilyesmit tartalmaz? Mármint naiv módon bízom benne, hogy ha ellenőrzött termékről van szó, még ha olcsó is, akkor nagy baja nem lehet. Ezen kívül sokkal-sokkal undorítóbb dolog is van a világon, például hogy - állítólag - kitartó sikálással sem lehet lemosni 100%osan a pisit-kakit-akármit a kezünkről. Azzal meg aztán hozzáérünk az arcunkhoz... Akkor már ez a kis kutyaszőr nem mindegy? (Najó nem, ha kutyaszőrrel akarom kezeltetni magam akkor nem arckrémet veszek, az tény).

  • 2007.01.08 22:12:11Lilienfeld

    "milyen nagynevű termékek buktak már meg ezeken a teszteken" - hát itt van a kutya elásva...mondjuk, én amilyen pocsék nő vagyok, ha épp akadna 6-8 rugóm kenőcsre, legalább egy tucat dolog jutna eszembe helyette - igazából eszembe is jutnak, a kenőcs meg sose :)
    Van egy zseniális könyv - Naomi Wolf: A szépség kultusza. Nem túl népszerű: botrányosan feminista :) Viszont most annyira visszacsengett két része, hogy kénytelen vagyok ide bemásolni - szerintem megérne egy postot a kényeztetésügyi blogon, hiszen pont arról szól, hogyan NEM kényeztet minket szépségipar.

  • 2007.01.08 22:29:53Lilienfeld

    Naomi Wolf: A szépség kultusza, Csokonai Kiadó, 1999. 138. oldal:
    Még számos, az iparban dolgozó szakember is elismeri, h a krémek nem hatásosak. Buddy Wedderburn az Unilever egyik biokémikusa szerint: "Elenyésző a hatása annak, ha kollagént dörzsölünk a bőrre... nem ismerek semmi olyat, ami be tudna jutni a bőrbe, legalábbis semmit, ami megállíthatná a ráncokat." A The Body Shop szépségápoló lánctól Anita Roddick azt mondja: "Nincs olyan helyi alkalmazású szer, amely megszabadítana a bánattól, stressztől vagy mély ráncoktól... Semmi, de semmi nem ad fiatalosabb külsőt. Semmi. "Sam" Sugiyama, a Shiseido igazgatótársa levonja a következtetést. "Ha el akarod kerülni az öregedést, az űrben kell élned. Nincs más mód a ráncok elkerülésére, ha egyszer kikerültél az anyaméhből."
    (...) Albert Kligman, a Retin-A kifejlesztője: "Amikor azt állítják, hogy az öregedés ellen hat a szer, és mély biológiai hatásai vannak, meg kell őket állítani. Ostobaság az egész ... túllépi az ész és az igazság határait is." Néhány kollégám - ismeri el Kligman - azt mondja nekem: A nők olyan ostobák! Miért veszik meg mindazt a zsírt és vackot? Tanult nők, akik Oxfordba, Cambridge-be jártak, ugyan mi az ördög bújt beléjük? Miért mennek el a Bloomingdale's áruházba, hogy 250 dollárt fizessenek azért a marhaságért?"

  • 2007.01.08 22:47:01Lilienfeld

    Naomi Wolf: A szépség kultusza, Csokonai Kiadó, 1999. 128. oldal
    A varázslatos hatás az anyagi áldozatból is származik. "Az összetevők maguk 10 százalékába kerülnek annak, amit a nők fizetnek a termékért, vagy még annál is kevesebbe - mondta az egyik forrás, aki Helena Rubinsteinnek és a Vogue-nak dolgozott. A nő elmondása szerint az "undorítóan magas haszonkulcs" a reklám és a "kutatás" kiadásait fedezi (...) az Estée Lauder a "presztízs" miatt emelte árait. A Revlon elnöke szerint "az egész iparág felül van árazva". A magas árak vásárlásra ösztönzik a nőket. Nem az összetevő itt a lényeg, s nem is a hatékonyság. A tégelyben lévő birkazsír vagy petróleum-származék épp annyira lényegtelen, mint hogy ki festette a torinói leplet. (...) Ha krém nélkül öregszik meg, azt mondják majd neki, hogy maga tehet róla, mert nem hozta meg a megfelelő anyagi áldozatot. Ha viszont megveszi a krémet, és mégis öregszik, ami persze elkerülhetetlen, legalább tudja majd, mennyit fizetett a bűntudat elhessegetéséért. Egy száz dolláros számla feketén-fehéren bizonyítja, hogy ő megpróbálta. Hogy valóban próbálkozott. Az igazi motiváló erő a bűntudattól, és nem az öregedéstől való félelem.

Blogok, amiket olvasunk

JEGYZETLAP Posztnyár szindróma

Ha csak sóhajtozunk, és utáljuk, hogy vége, egyre nyomorultabbul érezzük magunkat. Négy lépés, hogy a szeptembert is élvezni tudd!

STÍLER Netes szépségdilik: ezeknek ne dőlj be

Ha nem akarsz úgy kinézni, mint egy cirkuszból szabadult bohóc, ne a csodatévő appok képeinek higgy, hanem a tükörnek. Az ugyanis nem halványítja el a bőrhibákkal együtt a sminkedet is.

HOMÁR Fifikás, de bebukott parkolóteszt budán

Jó napot, miért büntetnek meg, ha még a fizetőövezet kezdetét jelző tábla előtt parkolok, a nem fizető zónában? Csak. Parkolócég, 12. kerületi módra.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta