A MOHU bejelentette, hogy elértük a százmillió leadott palackot, és kiderült, hogy hol éri meg igazán a visszaváltás – írja az Economx, amely a MOHU és CBA képviselőit kérdezte.
Így működik a visszaváltási rendszer bevétele
Szabó Szilvia, a MOHU visszaváltásért felelős vezetője szerint a visszaváltási rendszernek (DRS) két finanszírozási oldala van. Az egyik a bent maradó 50 forintok, a másik pedig a gyártók által befizetett szolgltatási díjak. A gyártók a kibocsátásaik arányában fizetnek szolgáltatási díjat, amely mértékéről a miniszter döntött.
Ehhez negyedévente kell jelenteniük, hogy hány kilogramm csomagolást bocsátottak ki.
Ebből következik, hogy ha a vásárlók kevesebb terméket visznek vissza, vagyis több 50 forint ragad bent, akkor a gyártók szolgáltatási díjrésze lesz kisebb, ha viszont a vásárlók egyre több terméket visznek vissza, akkor gyártók befizetése nő. Így, bár nem olcsó a fenntartási rendszer, pénzügyileg semleges.
A MOHU vállalta, hogy 2035-ig a hazánkban keletkező hulladék 65 százalékát újrahasznosítja, amelyhez elengedhetetlen a kiskereskedelemben megjelenő csomagolóanyag begyűjtése. A csomagolásért minden gyártó felelős, ahogyan a hulladékgazdálkodási életciklus költségeiért is.
A MOHU bevételt szerezhet a hulladékbegyűjtésből. A százmillió eddig begyűjtött terméket a logisztikai partnereik elviszik a válogató-létesítményekbe. A PET-palackokat áttetsző, világoskék és színes részekre válogatják, a fémeket mágnesezhető és nem mágnesezhető fémekre, ezeket újrahasznosítóknak bálázva majd értékesítik, aztán ismét csomagolást gyártanak belőlük.
A törtüveget egyből lehet értékesíteni.
Versenyeznek a boltok a visszaváltókért
A kényelmi szolgáltatásoknak nagyon fontos szerepe van abban, hogy minél több vásárlót tudjunk megfelelően kiszolgálni, és ezen kényelmi szolgáltatások közé tartozik a Repont-automaták a működtetése is
– mondta Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója. Az automaták ürítése nagy terhet ró a dolgozókra, sok helyen megnégyszereződött a visszaváltás intenzitása.
A kommunikációs vezető szerint mégis hétről hétre emelkedik azon üzletek száma, ahol elérhető a visszaváltás – sokan nem gondolták, hogy ekkora sikere lesz a rendszernek. A kereskedők versenyben állnak egymással, amiben az egyik fontos tényező lehet a REpont, sokan pedig a levásárlást választják, így a visszaváltást nyújtó üzletben végzik el a bevásárlást, ami növeli a forgalmat.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés