Kellemetlen élményben volt része egy felhasználónak, aki (illetve a fia) aztán meg is osztotta tapasztalatait egy közösségi oldalon. Az Ügyfélkapuba belépve találkozott a felhívással, hogy regisztráljon az „Ügyfélkapu+”-ba – mint ismert, az előbbit az év végén felváltja az utóbbi, amelyhez egy hitelesítő alkalmazásra is szükség van.
Az új ügyfélkapu sem kerül pénzbe
Le is akart tölteni az illető egy megfelelő hitelesítő mobilappot, így ellátogatott a Google Play áruházba. Az authentikátor keresőkifejezésre kiadott találatok közül rákoppintott az elsőre, és elvégezte a regisztrációt. Kicsit furcsának találta, hogy meg kellett adnia a bankkártyaadatait, és 1 eurós fizetést kell indítania, ám ennek ellenére nem szakította meg a folyamatot.
Másnap érte a roppant kellemetlen meglepetés: 19 eurót (közel 8 ezer forint) vontak le számlájáról.
A férfi először csalásra gyanakodott, és kapcsolatba is lépett a bankjával. Végül egy másik felhasználó derítette ki, pontosan mi is történt: a fenti keresőkifejezésre kiadott találatok közül az első egy szponzorált, ám fizetős hitelesítőapplikáció. A férfi tehát nem átverés, hanem saját figyelmetlenségének lett az áldozata.
Fontos levonni a megfelelő tanulságokat, és jól megnézni, milyen hitelesítőapplikációt töltünk le az „Ügyfélkapu+”-hoz. Érdemes valamelyik ismert cég programját használni: a többi között a Google-nak, a Microsoftnak és a Samsungnak is van ilyen mobilalkalmazása.
Hogy pontosan mit kell tenni ahhoz, hogy az Ügyfélkapu megszűnése után is tudjunk online intézni ügyeinket az „Ügyfélkapu+”-szal vagy a Digitális Állampolgárság mobilalkalmazással, az kiderül ebből a cikkünkből.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés