Január 16-án megszűnik eddig ismert formájában az Ügyfélkapu, és helyét az Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgár applikáció (DÁP) veszi át. A váltás egyszerű végrehajtásához azonban okoseszközre is szükség van. Mit tehet az, aki nem rendelkezik ilyennel, vagy egyszerűen nem akar okoseszközt használni? Ezt a kérdést járta körül cikkében az Index.
Új lehetőséget fejlesztenek az ügyfélkapus átálláshoz
Az hamar kiderül, hogy nincs könnyű helyzetben az ember okoseszköz nélkül. Jelenleg három lehetőség áll rendelkezésre, amelyek:
- személyes ügyintézés a kormányablakokban,
- a Veifyr nevű szoftver asztali számítógépre,
- a TOTP.APP nevű szoftver szintén számítógépre
A személyes ügyintézés persze mindenki előtt nyitott, ám kevesen akarnak minden apró ügy miatt a kormányablakba szaladgálni. A két fent említett applikációval viszont az a probléma, hogy nem létezik magyar nyelvű változatuk. A Veifyr csak angolul, a TOTP.APP pedig angolul vagy oroszul használható.
Jó hír azonban, hogy fejlesztés alatt áll az e-mailes jóváhagyás, mint második bejelentkezési faktor bevezetése. Erről Kósa Ferenc, a Magyar Elektronikus Aláírás Szövetség (MELASZ) elnöke elmondta: a rendszer már működik, átadták a fejlesztő cég, az IdomSoft részére, jelenleg a tesztelés folyamata zajlik. Folyó Gergely, az IdomSoft Zrt. kommunikációs csapatvezetője az értesülést megerősítette, hozzátéve: január második felétől válhat elérhetővé az e-mailes hitelesítés. Kósa Ferenc addig is mindenkinek azt javasolja, hogy használjon okoseszközt, a Google vagy a Microsoft autentikátor alkalmazásával felszerelve.
Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés