LÁJFHEKK

Tényleg a főnök a hibás?

2017. május 19., péntek 07:50

A következő pontok alapján kiderül, ki is a felelős az irodai pokolért. Vajon jogos, hogy a felettesed hibáztatod?

Ha sokszor kerülsz kellemetlen helyzetbe a munkahelyeden, ha sok a frusztráló és zavaró körülmény, és hiába keresed, nem találod magadban a hibát, itt az ideje, hogy kielemezd a főnököt. Elvégre nem mindenki születik olyan jó vezetői képességekkel, mint Nicki Minaj. A Lifehack 10 (9) pontján végigszaladva gyorsan kiderülhet, kit terhel a felelősség a rossz munkahelyi hangulatért. A főnökkel van a baj, ha:

1. Sosem hallgat másra. Az igazán jó ötletek törvényszerűen tőle származnak, fölösleges egy-egy újszerű gondolattal előállni, az elvárás az, hogy kussolj és kövesd az utasításokat.

2. Félti a pozícióját, ezért nem oszt meg olyan információkat az alattvalóival, amik jobb munkavégzőkké, és így potenciális veszélyforrássá tehetnék őket. Fenyegetésként kezeli, ha valakinek javul a teljesítménye. 

3. A saját sikereként könyveli el egy-egy csapattárs vagy dolgozó eredményes munkáját. Nem ismeri el a hierarchiában alatta állók eredményeit, és ha valaki nyilvánvalóan jól teljesített, mindig talál rá módot, hogy a sikert a saját állhatatos munkájának végeredményeként fesse le.

shutterstock 452661235



4. Túl nagy a szakadék a szavak és a tettek között. A csapat számára lefektetett szabályok csak rájuk vonatkoznak, a főnök mentesül alóluk. Magyarul szigorú másokhoz, illetve bizonyos emberekhez, míg megbocsátó és megengedő saját magával és a kedvenceivel szemben, ami zavaró lehet a tekintetben, mi is a követendő példa.

5. Nem érdekli, vajon fejlődnek-e a dolgozók. Kizárólag egy-egy feladat határidőre való teljesítését követeli meg, azaz csak a rövidtávú célkitűzésekre koncentrál, figyelmen kívül hagyva, hogy egy-egy alkalmazott fejlődése hosszú távon az egész cég számára előnyöket jelenthetne.

6. Nem képes olyan munkakörnyezetet kialakítani, amiben mindenki jól érzi magát és együttműködik a többiekkel. Csak azt várja el, hogy az alkalmazottai szótlanul robotoljanak, ami azt eredményezi, hogy a kommunikáció és az együttműködés hiánya demotiváló, kellemetlen hangulatot teremt.

7. Nincs benne rokonszenv a dolgozókkal szemben. Figyelmen kívül hagyja, hogy ők is csak emberek, hibázhatnak, néha komoly nehézségeket kell leküzdeniük, ami azt eredményezi, hogy a teljesítményük sem lesz mindig egyenletes.

8. Nem megfelelően kommunikál. Nincs nyílt és kölcsönös kommunikáció a főnök és a dolgozók között. A beszélgetések ilyenkor sokszor egyoldalúak, olyan jelleget öltenek, mint egy tanár-diák viszony során megszokott kommunikációs formák, ami azt eredményezi, hogy egy-egy felmerülő probléma megoldása sokszor a dolgozók kizárólagos feladatává válik.

9. Tudálékos. Igyekszik mindig azt a látszatot kelteni, hogy ő tudja a legtöbbet egy adott témáról, és sosem hagyja, hogy a gyenge pontjai túl nyilvánvalóak váljanak, ami gyakran olyan hibás döntéseket eredményez, amiket könnyűszerrel ki lehetett volna küszöbölni, ha egy hozzáértő alkalmazottat is meghallgatnak a témában. 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

TÖRI MÁSKÉPP Így nevelték a kis Habsburgokat

Már a kicsi születése előtt kiválasztották a nevelőnőt, aki aztán a királyi gyermek mindennapjait felügyelte, gyakorlatilag az anyukájává vált. A saját szülei naponta egyszer, a buzgóbb szülők akár kétszer is meglátogatták a porontyaikat.

STÍLER 6 zseniális koktél forró nyári napokra

A nyár a hűsítő és frissítő italok szezonja. Napközben szürcsölgetheted a kedvenc házi limonádédat, este pedig jöhet a koktél, amit pillanatok alatt elkészíthetsz.

EGY SZAKÁCS Azért mert az életed elb.sztad, a vacsorát nem kéne

Három hónap alatt 8 nap volt, mikor nem részegen aludtam el. Minden egyes nappal egyre mélyebbre kerültem. Megbánás, bűntudat, lelkiismeretfurdalás. Remek hármas, és csak még többet vonz, ha nem képes kezelni őket az ember.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta