December 11-én újraindul a fogaskerekű. A hosszú leállásra az esedékes, éves karbantartási munkák miatt volt szükség.
Ismét közlekedik a fogaskerekű hétfőtől, de a környezeti zajterhelés további csökkentése érdekében az alacsonyabb forgalmú időszakokban részben előre rendelhető Telefogas, részben a 60B busz váltja fel a kötöttpályás viszonylatot, írja a bkk.hu.
Ünnepi flotta
Már nem csak fényvillamossal utazhatunk, némelyik autóbuszjárat és a HÉV is díszekbe öltözve közlekedik a karácsonyi időszakban, sőt a troli is Mikulás-formát öltött decemberre.
A fogaskerekű pedig ismét a budai hegyek felé szállítja az utasokat, igaz, csak napközben, a hajnali órákban a 150 éves járatot egy előre megrendelhető telebusz helyettesíti, illetve alkalmanként a 60B járat szolgálja ki a vonalon közlekedőket.
„A múlt század technológiai színvonalán megépített és üzemeltetett, de a budapestiek által kedvelt járat régóta műszaki és forgalmi kihívásokkal küzd. A BKK célja, hogy a fogaskerekű hosszú távon fennmaradjon, fejlődjön, és kiszolgálja a térségben élők/oda utazó ügyfelek igényeit. A műszaki feltételek biztosítása miatt évente kétszer ütemezett karbantartások során a szakemberek javítják az esetleges hibákat, ezúttal az Erdei Iskola állomásnál végeztek munkálatokat. Ezzel a rendszeres szervizeléssel biztosítják a fogaskerekű biztonságos közlekedését addig is, amíg a források nem állnak rendelkezésre a teljes körű felújításhoz” – írja a BKK oldala a felújítással kapcsolatban.
A budapesti fogaskerekű vasút, azaz a Fogas a Városmajor és a Széchenyi-hegy között 1874 óta szállítja az utasokat 3,7 km hosszan, mintegy 300 méternyi szintkülönbséget áthidalva. Az eleinte gőzhajtású mozdonyok által húzott, mintegy száz éve villamosított járat korábban nemcsak embereket, de árut is szállított. Egy időben a svábhegyi lakosok egyetlen járata volt, mely csak a tavasztól őszig tartó időszakban közlekedett. A fogas igazi közlekedéstörténeti kuriózum, a piros, fogas pályán közlekedő kocsik minden budapesti kedvencei. Az egy sínpálya mindkét irányú közlekedést kiszolgálja, csak az állomásokon van lehetőségük a kocsiknak arra, hogy egymást elkerüljék.
Megjelent az új Dívány-könyv!
A Dívány magazin új kötetével egy igazi 20. századi kalandozásra hívunk. Tarts velünk és ismerd meg a múlt századi Magyarországot 42 emberi történeten keresztül!
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés