A színek szakértői a megnyugtató melegséggel átitatott, „igéző lágy barna” jegyében képzelik el a 2025-ös évet. A melengető, gazdag barna árnyalatú Mocha Mousse a kakaó, a csokoládé és a kávé érzékekre ható lágyságát sugallja, és a kényelem iránti vágyunkat erősíti – fogalmazott Leatrice Eiseman, a Pantone Intézet ügyvezető igazgatója.
Ez a barna nem egy földhözragadt szín
A Mocha Mousse némiképp átírja a barnákról alkotott fogalmunkat, hiszen egyszerre megfér benne a kifinomultság és a bujaság, a szerény és a klasszikus, az egyszerű és a luxus, mindennek ellenére, vagy talán épp sokarcúsága miatt, a szín a harmónia iránti vágyunkat táplálja és elégíti ki.
Ezt szem előtt tartva a színek nemzetközi szakértői a 2025-ös évre olyan színt kerestek, amely megfelel a kényelem és a jólét iránti vágyunknak, valamint kifejezi azt az egyszerű örömöt, mellyel megajándékozhatjuk magunkat és másokat is.
A szakmai közösség immár 26. alkalommal választott színt az újonnan beköszönő évnek. A válogatást a Pantone Intézet globális trend-előrejelző csapata végzi, melynek tagjait különféle hatások inspirálják. Ebbe beletartozhat a szórakoztatóipar és a készülő filmek, az utazó művészeti gyűjtemények és az új művészi alkotások, a divat, a dizájn minden területe, a vágyott utazási célpontok, az új életstílusok, valamint a társadalmi-gazdasági feltételek. Inspiráló tényezők lehetnek olyan új technológiák, új textúrák és effektusok, amelyek hatással vannak a releváns közösségimédia-platformokra vagy akár a közelgő sporteseményekre is.
A szakemberek döntésük során mindig figyelembe veszik, hogy az év színe milyen hatással lesz a kifutókra, a divatra, a belsőépítészeti trendekre, a tömegkultúrára, illetve, hogy hogyan hat a pszichénkre.
A természet nyugalma is benne van ebben a színben
„A Pantone Intézet szakemberei azt nyilatkozták, hogy a Mocha Mousse kiválasztásában fontos szerepet játszott, hogy a szín közeli kapcsolatban legyen a természettel és a nyugalommal is. Erről pedig nekem azonnal az jutott eszembe, hogy ha már természet és nyugalom, akkor miért nem a zöldre esett választásuk” – mondja Serfőző Péter brandstratéga, hozzátéve: a földszínek sajátja, hogy nemcsak az öltözködésben, hanem az élet számos területén meg tudnak jelenni. Közülük a barna az, amely melegebb, hangulatosabb, otthonosabb érzést nyújt.
Brand, arculat és élmény
„Miután a színválasztás sokszor üzenetet is hordoz egy cég vagy egy márka életében, sokkal inkább egy stratégiai döntés, és nem feltétlenül követi a trendeket. Ennek ellenére biztos vagyok benne, hogy a most megválasztott lágy barna a brandépítésben, az arculattervezésben is fontos szerepet kap majd az üzenetek, az üzleti célok kifejezésében, például a csomagolás területén a kozmetikai iparban, ahol érzelmek, élmények átadását is segítheti. Érdekes továbbá, hogy idén először a Pantone az év színét világszerte különleges eseményekkel is megünnepli.
Így a Mocha Mousse nemcsak színként, hanem élményként is megjelenik New Yorktól kezdve Londonon és Sanghajon át egészen Mumbaig.
A sorozat Londonban indult, ahol a híres London Eye Mocha Mousse árnyalatban ragyogta be az éjszakai égboltot – hívta fel a figyelmet Serfőző Péter.
Az égszínkékkel kezdődött minden
Az év első színe az égszínkék volt 1999-ben. Tavaly szintén egy egyáltalán nem szokványos színre, a Viva Magentára esett a választás, míg az idei év színe a Peach Fuzz egy könnyű, gyümölcsös tónus, amely békét és nyugalmat sugároz.
A szakemberek választása évről évre mindig olyan árnyalatra esik, melyről úgy gondolják, megtestesíti az előttünk álló évet, kifejezi az elkövetkező időszak hangulatát és szellemiségét.
A meleg tónusú bézzsel lágyított őzbarna olyan, mint a sűrű, habos, krémes forró csokoládé, ami, ha kell, akkor megvigasztal, ha kell, akkor megnyugtat, de, ha úgy szükséges, akkor elegáns és fényűző is tud lenni.
Válltömés, nadrágkosztüm, kötött pulcsi: emlékszel még a 1980-as évek női divatjára?