Ötezer forinttól egészen 468 ezer forintig terjed a mikromobilitási eszközökre kínált, újfajta kötelező biztosítások ára. A felső plafont jelentő összeg nem véletlenül lehet irreális a Világgazdaság cikke szerint – azok a biztosítótársaságok, amelyek ekkora summát kérnének el a náluk szerződőktől, valószínűleg elrettentetésként jelöltek meg ilyen nagy összeget, hogy a piaci konszolidáció lezajlásáig ne akarjanak tömegek náluk biztosítást kötni.
Emlékeztetőül: egyes elektromos rollerekkel július 16-tól csak akkor lehet közlekedni Magyarországon, ha azok érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással is rendelkeznek. A 25 kilogramm tömeg fölötti, 14 kilométer per órás sebességnél gyorsabban közlekedő rollerek mellett azok a könnyebb elektromos kétkerekű járművek is kell, hogy rendelkezzenek kgfb-vel, amelyek 25 kilométer per óránál gyorsabban tudnak haladni.
Ilyen tarifákkal kötnek kötelező biztosítást
Az eddig megkötött szerződések 79 százaléka két biztosítónál koncentrálódik: a K&H és a Signal a rolleresek kedvenc választása. Hogy ki milyen tarifát kell, hogy kifizessen, abban életkora és lakhelye a legkomolyabb tényező.
Aki vállalja az elektronikus kapcsolattartást, esetleg flottára köt biztosítást, az lejjebb faraghatja a költségeket.
Az országos átlagtarifa 5960 forint, a budapesti ettől magasabb, mintegy 8500 forintos, a fokozottabb kockázatra való tekintettel. Érdekesség, hogy bár azt hihetnénk, fiatal nagyvárosi lakosok e-rollereznek, a valóságban csak a szerződések 39 százalékát kötötték Budapesten vagy nagyvárosokban az eddigiekben, a szerződők 79 százaléka pedig 35 év feletti. A képet persze torzíthatja, ha a rollerező gyerekek járműveire a szülők kötnek biztosítást.
Megjelent az új Dívány-könyv!
Bálint Lilla, a Dívány szerzője új könyvében elmeséli, mi történt az irodalom és a művészvilág híres múzsáival a nagy szerelmek elmúlása után.
Tekintsd meg az ajánlatunkat, kattints ide!
hirdetés