Óránként 500 kalória mínusz? Bringázással lehetséges!

Zanza!

A Fix.com oldalán futottunk bele egy érdekes infografikába, ami az érdekes statisztikák mellett azt is bemutatja, hogy milyen hatással van a rendszeres tekerés a szervezetünkre. 

- A bringázás az alacsonyabb intenzitású kardióedzések közé tartozik, akár 70 és 80 évesen is nyeregbe ülhetünk, és ha minden igaz, tovább él az, aki kerekezik. 

- Állítólag ötödével növeli az energiaszintünket, a fáradtságot viszont még ennél is nagyobb (65%-os) mértékben csökkenti. Ennek valószínűleg köze van ahhoz, hogy a kerékpározás dopamint szabadít fel az agyban.

- A biciklizés a szívet is védi: egy minikutatás keretében nőket kértek meg, hogy hetente háromszor alkalmanként legalább 30 percig bringázzanak, és egy évvel később sokkal alacsonyabb vérnyomást és alacsonyabb koleszterinszintet mértek náluk.

GettyImages-462115974
Fotó: Bauer-Griffin / Europress / Getty

- Egy kellemes tempójú tekeréssel (16 km/óra) több kalóriát égetünk el, mint egy hasonló tulajdonságú sétával, és ha 20-22 km/órára gyorsít akkor óránként akár 500 kcal-t is elégethet.

- A kerékpározás az agyműködésre is jó hatással van. Egy vizsgálat eredményei azt mutatták, hogy már 30 perc spinning után sokkal több pontot értek el az alanyok a memóriateszten.

- Tekerésnél a legjobban a négyfejű combizmot, a combhajlító izmokat, illetve a kétfejű lábikra és a gázlóizmot használjuk.

- Ha szezon előtt felkészítenénk a testünket, akkor érdemes plankolni, négyütemű fekvőtámaszozni és a súlyzókat is érdemes elővenni a guggolásokhoz, felhúzáshoz és kitörésekhez.

Minden összevetve bringázni nemcsak azért jó, mert kevésbé szennyezzük a környezetünket, hanem azért is, mert kevésbé leszünk stresszesek, védjük a szívünket és izmosodunk is.

Blogmustra