A Promod nyerte a leárazásversenyt a Westendben

Olvasási idő kb. 7 perc

learazas-westend-leadAz idei leárazási szezonban nincs őrjöngés, tömeg – a Promod a legtöbb téli ruháját akciósan kínálja, a Mango szemléletet is formál bölcs felirataival, a Women’s Secret a mézeskalácsos melltartókon is túladna már, az Office stylisztoknak ajánlja a cipőit, a Tally Weijl pedig az Arató Disco törzsközönségére is gondolt.

Leárazáskörképünk első részében a Westend akcióit mutatjuk be.

cikk-tipus-riport

Elmúltak azok az idők, amikor a karácsony utáni leárazás egy könnyűipari kataklizmát idézett. A ruha és cipőüzletekben napközben már nincsen tömeg, káosz, sem földre hulló kombinékat szedegető eladónők a teljes idegösszeomlás szélén. A 2009/10-es téli leárazási szezon a nyugodt, elmélyült vásárlás lehetőségét kínálja. De nemcsak a megvilágosodás lehetőségeit kerestük az akciós, feliratos pólók közt, arra is kíváncsiak voltunk, hogy vajon milyen árutól igyekeznek megszabadulni a boltok és valóban olyan kedvezményesek-e az árak, mint amit ígérnek.

Miután elolvastam öltözködési tanácsadónk akciós vásárlási kiskátéját, az első szabályt már meg is szegtem. Nem jegyeztem fel indulás előtt, mire is lenne szükségem, nem féltem attól, hogy a körutam során vásárolni is fogok. Elsőként a Westend üzleteit jártam körbe, a cikk második része pedig a még rendezettebb Aréna Pláza akcióival foglalkozik, így az összes népszerű, nemzetközi márka akciójáról szó lesz, és azokról a magyar márkákról is, ahol jelentősek a leárazások.
 

Nem kell gondolkodni

A Westendben a Promod nyerte a leárazásversenyt, de csak kicsivel előzte meg a Mangót. A legtöbb őszi, téli ruhát akciósan kínálják, a mintás selyemblúzok és vékony tunikák 2400-5000 forintért kaphatók szemben az év többi időszakával, amikor 8000 alá még véletlenül sem árazzák azokat (ezek kerekített árak, leárazáskor szokás 3450-es és 7990-es összeget írni a címkére a pénztárosok és a vevők türelmének a csiszolására).

Most átmeneti kabátokat és dzsekiket is be lehet szerezni 8-9000 forintért, a legginsek azonban ugyanúgy 4000 forint körül kaphatók, mint máskor. Ez a márka azért is vásárlóbarát, mert a kirakatban már jelzik, narancssárga matricával jelölik az akciós árut, hogy ezen ne kelljen sokat gondolkozni.
 

Erősíti a perspektivikus látást

A második helyezett a Mango, ahol főleg az őszi kollekcióból megmaradt készletet lehet olcsóbban beszerezni, de a tavaly nyáriból is jutott az akcióba. A perspektivikus látást erősíti, ha január elején gondoskodunk a bronzszínű, vagy ezüst nyári szandálról, ebben segít a márka a 6900 forintos egységárával. Nem sokkal többért, 8000-ért lehet beszerezni a 12 centiméteres sarkú, nyitott orrú platformszandálokat, de nem lenne nagy baj, ha ezek a forgalmazók nyakán maradnának.

westend_womensecretA Mango a társadalmi felelősségvállalást is erősíti, akciós pólóin olyan üzenetek szerepelnek, mint hogy mindenért felelősek vagyunk, ami a világban történik. Ezt a mondást 3500 forintért magunkévá tehetjük, ugyanannyiért kapunk színes tunikát is, vagy két basic atlétát bölcselet nélkül. A farmerok nem sokkal olcsóbbak, mint év közben.

Harmadik helyezett nincs, talán a Women’s Secret még az az üzlet, ahol ilyenkor sokkal inkább érdemes vásárolni, mint a többi évszakban. A legtöbb piros, fekete, szürke slágerszínekben kapható melltartó most 3500 forint körül vásárolható meg, kiváltképp az őszi szezonra készített, mézeskalács figurákat ábrázoló szettek.

A bugyik most 1500 forint körül kaphatók. A melltartókészlet egyetlen hátránya, hogy az akciós darabok többnyire B-kosarasak, C kosarasból csak kevés van, abból is a legszebb egy élénk lila formázott kosaras melltartó 3500 forintért.
 

Pólók 900 forintért

Ami a Springfieldet illeti, a legnagyobb akciókat a Mammutban ígérik, ahol az üzlet átalakítása előtt kiárusítják az egész kollekciót. A New Yorkert nem alakítják most át, de a szándék tettenérhető, hogy eladják a teljes téli készletet, egyedül a  fehérneműkre nem vonatkozik az akció, és a farmerok sem lettek olcsóbbak, mint 6-9000 forint. Vannak viszont 900 forintért nagy mintás, és feliratos pólók, ezek az ősz slágerei voltak. A csizmákat is leárazták, ezek 8000 forint körül kaphatók, főleg barnák vannak a készletben, a ragasztás néhol látszik.
 

westend_new-yorker


Aki igényes a minőségre, inkább az Office cipők közt válogasson. Az egyetlen hátrányuk, hogy még leértékelve sem sokkal olcsóbbak, mint akciószezonon kívül, de azok a darabok, amelyek jövőre már valószínűleg nem lesznek divatosak, kaphatók 9-10 ezer forint körül is. Ilyen például egy bíbor, steppelt bársony bokacsizma, az oldalán gombokkal. Ha éppen nincs divatban, akkor talán csak budapesten dolgozó stylisztok hordanak ilyet, mert hosszú ruhabeszerző körútra is kényelmes.
 

westend_office

 

A Hugo Boss most nem nyert

A City Line cipőbolt akciója hasonlóan egy szűk szubkultúrának szól, akik szívesen viselnek fehér, hegyesorrú dominacsizmát. Akik az év közbeni fétispartikra készülnek, most 10 ezer forintnál olcsóbban beszerezhetik a cipőiket, de a boltban hétköznapokra illő, lapossarkú, térd fölött érő szárú fekete csizma is található ennyiért, igaz, csak egy darab. A Salamander is útba esett a leárazáskörképben, de miután a 88 ezer forintról 44-re leárazott Hugo Boss magassarkú bokacsizma volt az etalon, nem folytattam a piackutatást. 

A fétispartiarcok igényeit a magyar MyVip is igyekszik kielégíteni, 4000 forint körülire árazott párducmintás szettek, arany body-k széles választékával készültek azt sugallva, sem a párducminta, sem az arany nem lesz örökké divatban.
 

westend_myvip


Kardigánok lelőhelye

Habár az Orsay népszerű márka, azért nem kerülhetett a lista elejére, mert nem sok ruhával neveztek az idei leárazásversenybe, és azért sem, mert hiába szerepeltetik egyes sztenderek fölött, hogy 3450 forint, az árcédulákon magasabb árak szerepelnek. Leginkább a kötöttárura, a tunikaként is viselhető, hosszú kardigánokra, szövetnadrágokra vonatkozik a kedvezmény, a kardigánok 3500 forint körül kaphatók, és vannak indigókék farmerok is 6500 forint körül.
 

westend_orsay


A Mexx több nyelven hirdeti az akcióját, amelyik trükkösen az üzlet leghátsó részében található, az oda vezető úton tehát minden, nem akciós ruhát is meg lehet jegyezni. A leárazás azokra a klasszikus garbókra és kardigánokra is vonatkozik, amelyeknek a színe most divatos, de jövőre nem biztos. Az élénk lila garbók most 11 ezer forint körüli áron kaphatók, ami nem számít olcsónak. A színes, aprómintás felsők 12-13 ezer forintba kerülnek, ugyanennyibe az alkalmi sortok.


westend_tallyweil


A Tally Weijl sem tett ki magáért a leárazási szezonban, bár igaz, hogy év közben is olcsó márka. Most a fekete, ujjatlan, flitteres topok 4500 forintért kaphatók, az ezüst színű olcsóbb lett, 3500 forintért kapható 6000 helyett. Az akciós szettek részlegéről minden sort, alkalmi top, miniszoknya beszerezhető, amelyben tündökölni lehet az Arató Discóban. 
 
Végül jó hír azoknak, akik a ruhák mellé akciós irodalmat is vennének. Az Ulpius ház meghosszabbította 2+1 akcióját, a harmadik könyvet már ingyen adják a Libriben, legyen az akár a Bozótvágó kések évszaka című riportkönyv.
 

 

cikk-tipus-linkek

A leértékelés az év divateseménye

A leértékelésnek van egy lélektani csapdája: ilyenkor rendszerint többet vásárolunk, mint kellene. Öltözködési tanácsadónk összeállította az akciós vásárlás szabályait, és bemutatja az előttünk álló trendeket.

Oszd meg másokkal is!
Ezt olvastad már?

Érdekességek