Fahrenheit az éjszakák réme - 4 kísértő illat a kilencvenes évekből

Zanza!

Egy-egy divatosabb illat a kilecvenes években komoly karriert futhatott be itthon: nem kellett hozzá sok, hogy hónapokig, sőt, évekig mindenki azt használja, akár illett hozzá, akár nem. A négy leggyakoribb parfümöt vettük most elő. Szerinted melyik volt a legidegesítőbb?

Christian Dior - Fahrenheit

Megjelenés éve: 1988

Itthoni elterjedés éve: 1991-1992

Ha a Dior divatház tisztában vele, hogy mit szabadít a magyar éjszakai életre a Fahrenheittel, valószínűleg  ezerszer meggondolják az illat piacra dobását.  Az, hogy itthon a Moment vagy a Globe, esetleg a Fortuna volt a kiindulópont, ma még nem tisztázott kellő alapossággal, de az, hogy utána ez az illat évekig uralta Budapest levegőjét az tény. Egyébként sem az a különösebben kifinomult illat, nagy mennyiségben kitörölhetetlenül beivódik még a piros hetes műbőr üléskárpitjába is – és hát akkoriban mindenki nagy mennyiségben használta.

CK One

Megjelenés éve: 1994

Itthoni elterjedés éve: 1996 -

Noha hivatalosan uniszex besorolású illat, itthon elsősorban hímnemű egyedek használták, ami érthető, ha meggondoljuk, hogy akkoriban még nem volt sok értelme annak, hogy valami uniszex, vagy ha volt is, nem nagyon foglalkoztak vele az emberek. Gyorsan fölfutott, és ugyanolyan gyorsan le is csengett, ami annak köszönhető, hogy az első két-három használat még izgalmas volt az illat akkor újszerű karaktere miatt, de hamar unalmassá vált. Ráadásul jött helyette a másik sztár, amit szintén gyorsan agyon kellett használni.

Dolce&Gabbana - Dolce&Gabbana

Megjelenés éve: 1995

Itthoni elterjedés éve: 1999

Meglehetős késéssel érkezett meg a hazai közönség köreibe, de annál tovább maradt: az ezredforduló környékén lett igazán népszerű, és nem kellett sok, hogy abszolút vállalhatatlanná váljon. Pár vízparti szórakozóhelyen (ahol még lehet számot kérni) valószínűleg még mindig ez a domináns férfiillat, és hála az égnek, azóta bejött mellé a sok szép, csillogós D&G logóval kirakott, feszülős póló is.

Versace - Blue Jeans

Megjelenés éve: 1995

Itthoni elterjedés éve: 1996 -

Amikor Gianni Versace-t 1997 júliusában lelőtték, az 1994-ben egy sorozat részeként piacra dobott Blue Jeans illata éppen maga alá gyűrte Budapestet, leváltva az addig ügyeletes CK One-t. A Blue Jeans már 96 nyarán illatfelhőbe burkolta az olyan igényes helyeket, mint a szépemlékű Dexion diszkó Alsóőrsön, de kellett neki egy év, mire a Fáy utcai parfümházak is kapcsoltak, és elkezdték nagy mennyiségben teríteni a teherautókról leesett készletet. Versacénak kijött még egy csomó illata a Jeans sorozatban, de egyik sem tudott itthon olyan népszerűségre szert tenni, mint a kék.

Blogmustra